Komunikaty PR

Melvit S.A. buduje kolejny supernowoczesny zakład

2021-08-26  |  09:10
Biuro prasowe
Kontakt

Alicja Zaborska
PR Hub Sp z o.o.

Długa 16
00-238 Warszawa
alicja.zaborska|prhub.eu| |alicja.zaborska|prhub.eu
+ 48 533 337 960
https://prhub.eu/
Do pobrania docx ( 0.07 MB )

Spółka Melvit S.A. rozpoczęła realizację nowej inwestycji o wartości około 200 mln złotych. Kolejny zakład produkcyjny firmy, powstający w Krukach k. Ostrołęki, będzie w swojej kategorii jednym z najnowocześniejszych w Europie, spełniającym najwyższe standardy w zakresie certyfikacji BIO.

Nowe technologie, nowe możliwości

Powstający obecnie pod Ostrołęką zakład produkcyjny Melvit S.A. to kolejna już tak duża inwestycja, realizowana przez Spółkę na przestrzeni ostatnich 10 lat. W 2013 r. w miejscowości Kruki oddano do użytku nową kaszarnię i płatkarnię, a wkrótce dołączy do niej nowy innowacyjny obiekt. Będzie on jednym z najnowocześniejszych w Europie zakładów przetwórstwa zbożowego. Inwestycja zostanie wyposażona w unikalne na polskim rynku technologie, wyróżniające się także pod kątem oddziaływania na środowisko naturalne. W planach uwzględniono energooszczędne maszyny, redukcję ilości wytwarzanych odpadów, jak również zaawansowaną automatyzację i digitalizację procesów, które umożliwią zwiększenie wydajności oraz bezpieczeństwo produkcji, otwierając jednocześnie przed Spółką nowe możliwości rozwoju. Chcąc być liderem na dynamicznie rozwijającym się rynku produktów zbożowych nie możemy stać w miejscu. Realizowana przez nas inwestycja jest zgodna z naszymi ambicjami i naszą długoterminową strategią – mówi Sławomir Kamiński Prezes Zarządu Spółki Melvit S.A.

Bardziej wydajnie i ekologicznie

Dzięki nowej inwestycji moce produkcyjne firmy zostaną wielokrotnie zwiększone. W powstającym w Krukach zakładzie produkowane będą głównie produkty z owsa – m.in. płatki owsiane. Produkty te należą do kategorii, w której spółka rozwija się szczególnie  dynamicznie. Decyzję o zwiększeniu mocy produkcyjnych i budowie nowego zakładu firma podjęła w odpowiedzi na stale rosnący popyt w segmencie naturalnych produktów zbożowych, także tych z certyfikatem ekologicznym, o dużym potencjale eksportowym. Kategoria bio jest segmentem konsekwentnie rozwijanym przez Melvit S.A. od kilku lat, co znalazło odzwierciedlenie w planach inwestycyjnych. Nowy zakład produkcyjny będzie spełniał najwyższe standardy w zakresie certyfikacji BIO, co pozwoli na znaczne poszerzenie oferty Spółki w tej kategorii.

Realizacja inwestycji

W 2023 r. Spółka zamierza zamknąć pierwszy etap inwestycji, obejmujący część produkcyjną z nowymi liniami przetwórstwa zbożowego. Drugim etapem będzie rozbudowa zaplecza magazynowego, biurowego oraz centrum spedycyjnego. Ta inwestycja odzwierciedla kierunek, w którym podążamy od wielu lat, utrzymanie pozycji lidera i globalna ekspansja to nasze cele, które będziemy stale realizować – podsumowuje Piotr Szczęsny, Przewodniczący Rady Nadzorczej Melvit S.A.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Hub Sp z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.

Bankowość

Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.

Edukacja

Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.