Komunikaty PR

Melvit S.A. buduje kolejny supernowoczesny zakład

2021-08-26  |  09:10
Biuro prasowe
Kontakt

Alicja Zaborska
PR Hub Sp z o.o.

Długa 16
00-238 Warszawa
alicja.zaborska|prhub.eu| |alicja.zaborska|prhub.eu
+ 48 533 337 960
https://prhub.eu/
Do pobrania docx ( 0.07 MB )

Spółka Melvit S.A. rozpoczęła realizację nowej inwestycji o wartości około 200 mln złotych. Kolejny zakład produkcyjny firmy, powstający w Krukach k. Ostrołęki, będzie w swojej kategorii jednym z najnowocześniejszych w Europie, spełniającym najwyższe standardy w zakresie certyfikacji BIO.

Nowe technologie, nowe możliwości

Powstający obecnie pod Ostrołęką zakład produkcyjny Melvit S.A. to kolejna już tak duża inwestycja, realizowana przez Spółkę na przestrzeni ostatnich 10 lat. W 2013 r. w miejscowości Kruki oddano do użytku nową kaszarnię i płatkarnię, a wkrótce dołączy do niej nowy innowacyjny obiekt. Będzie on jednym z najnowocześniejszych w Europie zakładów przetwórstwa zbożowego. Inwestycja zostanie wyposażona w unikalne na polskim rynku technologie, wyróżniające się także pod kątem oddziaływania na środowisko naturalne. W planach uwzględniono energooszczędne maszyny, redukcję ilości wytwarzanych odpadów, jak również zaawansowaną automatyzację i digitalizację procesów, które umożliwią zwiększenie wydajności oraz bezpieczeństwo produkcji, otwierając jednocześnie przed Spółką nowe możliwości rozwoju. Chcąc być liderem na dynamicznie rozwijającym się rynku produktów zbożowych nie możemy stać w miejscu. Realizowana przez nas inwestycja jest zgodna z naszymi ambicjami i naszą długoterminową strategią – mówi Sławomir Kamiński Prezes Zarządu Spółki Melvit S.A.

Bardziej wydajnie i ekologicznie

Dzięki nowej inwestycji moce produkcyjne firmy zostaną wielokrotnie zwiększone. W powstającym w Krukach zakładzie produkowane będą głównie produkty z owsa – m.in. płatki owsiane. Produkty te należą do kategorii, w której spółka rozwija się szczególnie  dynamicznie. Decyzję o zwiększeniu mocy produkcyjnych i budowie nowego zakładu firma podjęła w odpowiedzi na stale rosnący popyt w segmencie naturalnych produktów zbożowych, także tych z certyfikatem ekologicznym, o dużym potencjale eksportowym. Kategoria bio jest segmentem konsekwentnie rozwijanym przez Melvit S.A. od kilku lat, co znalazło odzwierciedlenie w planach inwestycyjnych. Nowy zakład produkcyjny będzie spełniał najwyższe standardy w zakresie certyfikacji BIO, co pozwoli na znaczne poszerzenie oferty Spółki w tej kategorii.

Realizacja inwestycji

W 2023 r. Spółka zamierza zamknąć pierwszy etap inwestycji, obejmujący część produkcyjną z nowymi liniami przetwórstwa zbożowego. Drugim etapem będzie rozbudowa zaplecza magazynowego, biurowego oraz centrum spedycyjnego. Ta inwestycja odzwierciedla kierunek, w którym podążamy od wielu lat, utrzymanie pozycji lidera i globalna ekspansja to nasze cele, które będziemy stale realizować – podsumowuje Piotr Szczęsny, Przewodniczący Rady Nadzorczej Melvit S.A.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Hub Sp z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.