Mistrzowski sernik! Ruszył konkurs dla restauracji w Warszawie
Konkurs na najsmaczniejszy sernik
Sernik jest jednym z ulubionych ciast Polaków. Gości on na naszych stołach zarówno podczas ważnych uroczystości, jak i bez okazji. W tym deserze na bazie twarogu najlepsze jest to, że można go przygotować na wiele sposobów: z kruchym spodem, po amerykańsku, po wiedeńsku, z mango czy czekoladą. Jednym słowem: ile serników, tyle przepisów.
Ciekawy pomysł na sernik to klucz do zwycięstwa w finale konkursu organizowanego przez Polską Izbę Mleka. Celem konkursu Mistrzowski sernik! jest wyłonienie najsmaczniejszego sernika w mieście. Każda warszawska restauracja może zgłosić swój przepis na specjalnie przygotowanej do tego stronie. Następnie internauci wybiorą najciekawsze propozycje, które będą walczyć o tytuł najlepszego sernika. Autorzy najpopularniejszych przepisów spotkają się, by przygotować swoje desery podczas finału. Konkurs odbywa w ramach kampanii „Ja Cię SERniczę!” sfinansowanej z Funduszu Promocji Mleka i organizowanej przez Polską Izbę Mleka.
Byliśmy na poprzednich edycjach
Dwie poprzednie edycje konkursu odbyły się we Wrocławiu i Gdańsku. We Wrocławiu zwyciężył Sernik gotowany z musem malinowo-borówkowym, a najlepszy w trójmieście okazał się UFO Faza Sernik. Główną nagrodą był kurs cukierniczy, natomiast za drugie i trzecie miejsce można było wygrać kolejno blender kielichowy i zestaw talerzy. Nagrodą publiczności również okazał się kurs cukierniczy. Jak widać, jest o co walczyć.
Jak wziąć udział w warszawskiej edycji i jak głosować?
Warszawskie restauracje mogą zgłaszać swoje serniki na stronie www.alesernik.pl do 19 sierpnia. Na tej samej stronie od 20 do 25 sierpnia odbywać się będzie głosowanie internautów. Najpopularniejsze propozycje będą konkurować ze sobą podczas finału 30 sierpnia.
Program „Ja Cię SERniczę!” jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.