MLEKOVITA liderem konsolidacji mleczarstwa - kolejne zakłady w Grupie
Grupa MLEKOVITA, lider branży mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej, wciąż się rozwija, konsekwentnie budując swoją pozycję na świecie. Z dniem 1 lipca br. do Grupy dołączą kolejne podmioty: Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Ostrowcu Świętokrzyskim i Kaliska Spółdzielcza Grupa Producentów Mleka w Kaliszu, rozszerzając liczbę zakładów produkcyjnych skupionych pod szyldem MLEKOVITY do 22.
Połączenie z Grupą MLEKOVITA pozwoli na wzmocnienie potencjału rynkowego oraz przerobowego włączanych podmiotów. W celu zapewnienia optymalizacji produkcji zakład w Ostrowcu Świętokrzyskim będzie specjalizował się w produkcji galanterii: twarogów, masła, mozzarelli, śmietany i miksu tłuszczowego. Specjalizacja produktowa w Kaliszu to zaś przede wszystkim asortyment serów twarogowych i śmietankowych, m.in.: twarogów sernikowych i piekarniczych, w tym twarogu sernikowego o 18-procentowej zawartości tłuszczu, mascarpone czy kanapkowych serków śmietankowych.
– Stale dokonująca się koncentracja produkcji i przetwórstwa sprawia, że sektor mleczarski staje się coraz bardziej wyspecjalizowany. Jednym z niezbędnych ku temu kroków jest konsekwentna i przemyślana konsolidacja. Ta właśnie przeprowadzana pozwala na dalsze niezakłócone funkcjonowanie zakładów w Ostrowcu Świętokrzyskim i Kaliszu, w tym zapewnienie odbioru surowca dotychczasowym producentom mleka – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. – Zgodnie z naszą realizowaną od wielu lat strategią dążymy do bycia firmą globalną. W związku z tym jesteśmy strategicznie otwarci na ekspansję poprzez rozwój w ramach zwiększania liczby spółdzielni w Grupie MLEKOVITA i niezmiennie zapraszamy do połączenia z nami dobre i rentowne spółdzielnie.
W 2020 roku, pomimo zawirowań związanych z pandemią Covid-19, Grupa MLEKOVITA osiągnęła kolejny rekord – ponad 5,6 mld zł przychodu. Wartość eksportu wyniosła zaś 1,6 mld zł. Na ponad 180 liniach produkcyjnych codziennie przetwarzane jest 8 milionów litrów najlepszego mleka, dostarczanego przez 15 000 polskich rolników. Konsekwentnie rozwijany asortyment MLEKOVITY, liczący już ponad 1 000 produktów mlecznych najwyższej jakości, znany jest nie tylko w Polsce, ale i szeroko na świecie, trafiając już w sumie do 167 krajów.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.