Komunikaty PR

MLEKOVITA – największa mleczarnia – na podium Złotej Setki Polskiego Rolnictwa

2021-12-07  |  11:30
Biuro prasowe

MLEKOVITA, największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej, konsekwentnie i dynamicznie się rozwija, umacniając się na pozycji lidera tej branży. Potwierdzają to liczne nagrody i tytuły przyznawane w prestiżowych rankingach. Firma po raz kolejny została zwycięzcą Platynowej Piątki Największych Mleczarni w ramach Złotej Setki Polskiego Rolnictwa. Otrzymała również nagrodę Orzeł Polskiego Rolnictwa w kategorii Najlepszy Eksporter.

MLEKOVITA, jak zaznaczono podczas uroczystej gali wręczenia nagród, która odbyła się 6 grudnia, w rankingu nie tylko stanęła na podium Złotej Setki Polskiego Rolnictwa i jest największą polską mleczarnią, ale także największą polską prywatną firmą rolno-spożywczą. – Niemal 6 mld zł przychodu. Ponad 1 mld zł przeznaczone w ostatniej dekadzie na inwestycje, a ostatnio oddanie do użytku największego centrum logistycznego. W naszym rankingu jest nie tylko największą polską mleczarnią, ale także największą polską prywatną firmą rolno-spożywczą. O prezesie Dariuszu Sapińskim mówi się, że jest wizjonerem, który ma plan działania na 10 lat do przodu, a dzięki niemu Mlekovita stała się polskim jednorożcem na światowych salonach. Wielokrotnie powtarzał, że mleko jest polskim złotem. Chociaż to chyba Pana należałoby ozłocić za to, co zrobił Pan dla polskiej gospodarki – przedstawiał zwycięzcę Platynowej Piątki Największych Mleczarni prowadzący galę.

MLEKOVITA jest również bezkonkurencyjna w dziedzinie eksportu, zdobywając tytuł Orła Polskiego Rolnictwa w kategorii Najlepszy Eksporter. – Niewątpliwie to prezes Dariusz Sapiński jest twórcą potęgi MLEKOVITY. Gdy w 1985 r. zostawał prezesem, spółdzielnia z Wysokiego Mazowieckiego była niewielkim podmiotem. Dziś Dariusz Sapiński jest prezesem największego przedsiębiorstwa mlecznego w tej części świata. A sukcesem MLEKOVITY jest właśnie jej gigantyczny eksport, dzięki któremu tak mocno odskoczyła od pozostałych spółdzielni. Marka MLEKOVITY przeciera szlaki dla innych polskich firm chcących wychodzić za granicę – powiedział Marcin Wroński, Zastępca Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, wręczając nagrodę Prezesowi Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariuszowi Sapińskiemu. Jak dodał, po raz pierwszy w historii Złotej Setki Polskiego Rolnictwa polska firma otrzymała aż dwie nagrody podczas jednej gali.

To niesamowita przyjemność móc właśnie w tym miejscu, pośród tak znamienitych gości i w obecności Pana Premiera oraz członków rządu, odbierać tę wyjątkową nagrodę. Wyjątkową, bo opartą na twardych danych makroekonomicznych, pokazujących realną siłę Grupy MLEKOVITA. Czyli – dzisiaj można już to śmiało powiedzieć – największej firmy mleczarskiej w tej części świata! Zawsze staramy się być najlepszym partnerem w biznesie, a potrzeby klientów i konsumentów stawiamy na pierwszym miejscu. O najwyższą jakość produktów wytwarzanych na ponad 180 liniach produkcyjnych dba 5 tysięcy wykwalifikowanych pracowników oraz piętnastotysięczna grupa hodowców i producentów najlepszego mleka – mówił Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński podczas gali. – To dla nas duży zaszczyt i potwierdzenie, że wysiłek, który wkładamy na co dzień w to, by w polskich domach nie zabrakło polskich wyrobów mleczarskich jest nie tylko zauważany, ale i nagradzany. Nadal chcemy rozwijać się dynamicznie, zdobywając serca i podniebienia coraz bardziej wymagających klientów. Dziękujemy jeszcze raz za przyznaną nagrodę – zakończył.

Złota Setka Polskiego Rolnictwa uwzględnia firmy wyłącznie z branży rolnej. Ranking został przygotowany przez redakcję tygodnika „Wprost”, a honorowy patronat nad nim objęły Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi. Pod uwagę wzięto przychód firm, ich zyskowność, a odpowiedni algorytm przeliczył te dane na końcowy rezultat. W tegorocznym zestawieniu Złotej Setki Polskiego Rolnictwa padł kolejny rekord – przychody największych polskich przedsiębiorstw wyniosły 137 mld zł i były wyższe aż o 10 mld w porównaniu z rokiem ubiegłym.

W 2020 roku, pomimo trudnej sytuacji rynkowej oraz zawirowań związanych z pandemią Covid-19, Grupa MLEKOVITA osiągnęła rekordowe ponad 5,6 mld zł przychodu, a wartość eksportu wyniosła 1,6 mld zł. W ostatnim dziesięcioleciu firma zainwestowała w Polsce ponad 1 mld zł. Aby jeszcze sprawniej dystrybuować asortyment 1555 najwyższej jakości produktów, znanych w Polsce i w 167 krajach, MLEKOVITA otworzyła jesienią br. największe i najnowocześniejsze centrum logistyczne w mleczarstwie. Jako jedyna firma mleczarska oferuje swoje produkty w dwóch sklepach internetowych: www.mlekovitka.pl oraz www.sba.com.pl i zapewnia dostawę w każdy zakątek Polski.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.