Komunikaty PR

MLEKOVITA – największa mleczarnia – na podium Złotej Setki Polskiego Rolnictwa

2021-12-07  |  11:30
Biuro prasowe

MLEKOVITA, największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej, konsekwentnie i dynamicznie się rozwija, umacniając się na pozycji lidera tej branży. Potwierdzają to liczne nagrody i tytuły przyznawane w prestiżowych rankingach. Firma po raz kolejny została zwycięzcą Platynowej Piątki Największych Mleczarni w ramach Złotej Setki Polskiego Rolnictwa. Otrzymała również nagrodę Orzeł Polskiego Rolnictwa w kategorii Najlepszy Eksporter.

MLEKOVITA, jak zaznaczono podczas uroczystej gali wręczenia nagród, która odbyła się 6 grudnia, w rankingu nie tylko stanęła na podium Złotej Setki Polskiego Rolnictwa i jest największą polską mleczarnią, ale także największą polską prywatną firmą rolno-spożywczą. – Niemal 6 mld zł przychodu. Ponad 1 mld zł przeznaczone w ostatniej dekadzie na inwestycje, a ostatnio oddanie do użytku największego centrum logistycznego. W naszym rankingu jest nie tylko największą polską mleczarnią, ale także największą polską prywatną firmą rolno-spożywczą. O prezesie Dariuszu Sapińskim mówi się, że jest wizjonerem, który ma plan działania na 10 lat do przodu, a dzięki niemu Mlekovita stała się polskim jednorożcem na światowych salonach. Wielokrotnie powtarzał, że mleko jest polskim złotem. Chociaż to chyba Pana należałoby ozłocić za to, co zrobił Pan dla polskiej gospodarki – przedstawiał zwycięzcę Platynowej Piątki Największych Mleczarni prowadzący galę.

MLEKOVITA jest również bezkonkurencyjna w dziedzinie eksportu, zdobywając tytuł Orła Polskiego Rolnictwa w kategorii Najlepszy Eksporter. – Niewątpliwie to prezes Dariusz Sapiński jest twórcą potęgi MLEKOVITY. Gdy w 1985 r. zostawał prezesem, spółdzielnia z Wysokiego Mazowieckiego była niewielkim podmiotem. Dziś Dariusz Sapiński jest prezesem największego przedsiębiorstwa mlecznego w tej części świata. A sukcesem MLEKOVITY jest właśnie jej gigantyczny eksport, dzięki któremu tak mocno odskoczyła od pozostałych spółdzielni. Marka MLEKOVITY przeciera szlaki dla innych polskich firm chcących wychodzić za granicę – powiedział Marcin Wroński, Zastępca Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, wręczając nagrodę Prezesowi Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariuszowi Sapińskiemu. Jak dodał, po raz pierwszy w historii Złotej Setki Polskiego Rolnictwa polska firma otrzymała aż dwie nagrody podczas jednej gali.

To niesamowita przyjemność móc właśnie w tym miejscu, pośród tak znamienitych gości i w obecności Pana Premiera oraz członków rządu, odbierać tę wyjątkową nagrodę. Wyjątkową, bo opartą na twardych danych makroekonomicznych, pokazujących realną siłę Grupy MLEKOVITA. Czyli – dzisiaj można już to śmiało powiedzieć – największej firmy mleczarskiej w tej części świata! Zawsze staramy się być najlepszym partnerem w biznesie, a potrzeby klientów i konsumentów stawiamy na pierwszym miejscu. O najwyższą jakość produktów wytwarzanych na ponad 180 liniach produkcyjnych dba 5 tysięcy wykwalifikowanych pracowników oraz piętnastotysięczna grupa hodowców i producentów najlepszego mleka – mówił Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński podczas gali. – To dla nas duży zaszczyt i potwierdzenie, że wysiłek, który wkładamy na co dzień w to, by w polskich domach nie zabrakło polskich wyrobów mleczarskich jest nie tylko zauważany, ale i nagradzany. Nadal chcemy rozwijać się dynamicznie, zdobywając serca i podniebienia coraz bardziej wymagających klientów. Dziękujemy jeszcze raz za przyznaną nagrodę – zakończył.

Złota Setka Polskiego Rolnictwa uwzględnia firmy wyłącznie z branży rolnej. Ranking został przygotowany przez redakcję tygodnika „Wprost”, a honorowy patronat nad nim objęły Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi. Pod uwagę wzięto przychód firm, ich zyskowność, a odpowiedni algorytm przeliczył te dane na końcowy rezultat. W tegorocznym zestawieniu Złotej Setki Polskiego Rolnictwa padł kolejny rekord – przychody największych polskich przedsiębiorstw wyniosły 137 mld zł i były wyższe aż o 10 mld w porównaniu z rokiem ubiegłym.

W 2020 roku, pomimo trudnej sytuacji rynkowej oraz zawirowań związanych z pandemią Covid-19, Grupa MLEKOVITA osiągnęła rekordowe ponad 5,6 mld zł przychodu, a wartość eksportu wyniosła 1,6 mld zł. W ostatnim dziesięcioleciu firma zainwestowała w Polsce ponad 1 mld zł. Aby jeszcze sprawniej dystrybuować asortyment 1555 najwyższej jakości produktów, znanych w Polsce i w 167 krajach, MLEKOVITA otworzyła jesienią br. największe i najnowocześniejsze centrum logistyczne w mleczarstwie. Jako jedyna firma mleczarska oferuje swoje produkty w dwóch sklepach internetowych: www.mlekovitka.pl oraz www.sba.com.pl i zapewnia dostawę w każdy zakątek Polski.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha! Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:00

Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha!

Monster Munch ogłasza start wyjątkowej loterii, której motywem przewodnim jest promowanie bezpiecznej jazdy na rowerze oraz korzyści płynących z kolarstwa. Do wygrania są
Przemysł spożywczy Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?
2024-06-25 | 23:20

Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?

Zapewne myślami jesteś już na wakacjach w nadmorskim kurorcie, ale sporym wyzwaniem wydaje się utrzymanie zdrowej diety podczas błogiego lenistwa na all inclusive. Ale jak tu nie
Przemysł spożywczy Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie
2024-06-24 | 11:15

Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie

Kolejną okazją do tego były warsztaty dla influencerów, zorganizowane w siedzibie Akademii – zabytkowym Dworku Ziemiańskim w Woli Suchożebrskiej. Tematem było grillowanie, a

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.