Komunikaty PR

MLEKOVITA – największa mleczarnia – na podium Złotej Setki Polskiego Rolnictwa

2021-12-07  |  11:30
Biuro prasowe

MLEKOVITA, największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej, konsekwentnie i dynamicznie się rozwija, umacniając się na pozycji lidera tej branży. Potwierdzają to liczne nagrody i tytuły przyznawane w prestiżowych rankingach. Firma po raz kolejny została zwycięzcą Platynowej Piątki Największych Mleczarni w ramach Złotej Setki Polskiego Rolnictwa. Otrzymała również nagrodę Orzeł Polskiego Rolnictwa w kategorii Najlepszy Eksporter.

MLEKOVITA, jak zaznaczono podczas uroczystej gali wręczenia nagród, która odbyła się 6 grudnia, w rankingu nie tylko stanęła na podium Złotej Setki Polskiego Rolnictwa i jest największą polską mleczarnią, ale także największą polską prywatną firmą rolno-spożywczą. – Niemal 6 mld zł przychodu. Ponad 1 mld zł przeznaczone w ostatniej dekadzie na inwestycje, a ostatnio oddanie do użytku największego centrum logistycznego. W naszym rankingu jest nie tylko największą polską mleczarnią, ale także największą polską prywatną firmą rolno-spożywczą. O prezesie Dariuszu Sapińskim mówi się, że jest wizjonerem, który ma plan działania na 10 lat do przodu, a dzięki niemu Mlekovita stała się polskim jednorożcem na światowych salonach. Wielokrotnie powtarzał, że mleko jest polskim złotem. Chociaż to chyba Pana należałoby ozłocić za to, co zrobił Pan dla polskiej gospodarki – przedstawiał zwycięzcę Platynowej Piątki Największych Mleczarni prowadzący galę.

MLEKOVITA jest również bezkonkurencyjna w dziedzinie eksportu, zdobywając tytuł Orła Polskiego Rolnictwa w kategorii Najlepszy Eksporter. – Niewątpliwie to prezes Dariusz Sapiński jest twórcą potęgi MLEKOVITY. Gdy w 1985 r. zostawał prezesem, spółdzielnia z Wysokiego Mazowieckiego była niewielkim podmiotem. Dziś Dariusz Sapiński jest prezesem największego przedsiębiorstwa mlecznego w tej części świata. A sukcesem MLEKOVITY jest właśnie jej gigantyczny eksport, dzięki któremu tak mocno odskoczyła od pozostałych spółdzielni. Marka MLEKOVITY przeciera szlaki dla innych polskich firm chcących wychodzić za granicę – powiedział Marcin Wroński, Zastępca Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, wręczając nagrodę Prezesowi Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariuszowi Sapińskiemu. Jak dodał, po raz pierwszy w historii Złotej Setki Polskiego Rolnictwa polska firma otrzymała aż dwie nagrody podczas jednej gali.

To niesamowita przyjemność móc właśnie w tym miejscu, pośród tak znamienitych gości i w obecności Pana Premiera oraz członków rządu, odbierać tę wyjątkową nagrodę. Wyjątkową, bo opartą na twardych danych makroekonomicznych, pokazujących realną siłę Grupy MLEKOVITA. Czyli – dzisiaj można już to śmiało powiedzieć – największej firmy mleczarskiej w tej części świata! Zawsze staramy się być najlepszym partnerem w biznesie, a potrzeby klientów i konsumentów stawiamy na pierwszym miejscu. O najwyższą jakość produktów wytwarzanych na ponad 180 liniach produkcyjnych dba 5 tysięcy wykwalifikowanych pracowników oraz piętnastotysięczna grupa hodowców i producentów najlepszego mleka – mówił Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński podczas gali. – To dla nas duży zaszczyt i potwierdzenie, że wysiłek, który wkładamy na co dzień w to, by w polskich domach nie zabrakło polskich wyrobów mleczarskich jest nie tylko zauważany, ale i nagradzany. Nadal chcemy rozwijać się dynamicznie, zdobywając serca i podniebienia coraz bardziej wymagających klientów. Dziękujemy jeszcze raz za przyznaną nagrodę – zakończył.

Złota Setka Polskiego Rolnictwa uwzględnia firmy wyłącznie z branży rolnej. Ranking został przygotowany przez redakcję tygodnika „Wprost”, a honorowy patronat nad nim objęły Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi. Pod uwagę wzięto przychód firm, ich zyskowność, a odpowiedni algorytm przeliczył te dane na końcowy rezultat. W tegorocznym zestawieniu Złotej Setki Polskiego Rolnictwa padł kolejny rekord – przychody największych polskich przedsiębiorstw wyniosły 137 mld zł i były wyższe aż o 10 mld w porównaniu z rokiem ubiegłym.

W 2020 roku, pomimo trudnej sytuacji rynkowej oraz zawirowań związanych z pandemią Covid-19, Grupa MLEKOVITA osiągnęła rekordowe ponad 5,6 mld zł przychodu, a wartość eksportu wyniosła 1,6 mld zł. W ostatnim dziesięcioleciu firma zainwestowała w Polsce ponad 1 mld zł. Aby jeszcze sprawniej dystrybuować asortyment 1555 najwyższej jakości produktów, znanych w Polsce i w 167 krajach, MLEKOVITA otworzyła jesienią br. największe i najnowocześniejsze centrum logistyczne w mleczarstwie. Jako jedyna firma mleczarska oferuje swoje produkty w dwóch sklepach internetowych: www.mlekovitka.pl oraz www.sba.com.pl i zapewnia dostawę w każdy zakątek Polski.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.