Komunikaty PR

MLEKOVITA numerem 1 w najbardziej prestiżowych rankingach

2020-12-08  |  15:00
Biuro prasowe

MLEKOVITA – największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej – kontynuuje swój dynamiczny rozwój, umacniając się na pozycji lidera. Sukcesy firmy potwierdzają wielokrotne zwycięstwa w branżowych rankingach i zestawieniach. Grupa MLEKOVITA kolejny rok z rzędu zajęła 1. miejsce na Liście Najlepszych i Największych Spółdzielni Mleczarskich w 2019 roku, przygotowanej przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich. Firma została również zwycięzcą Platynowej Piątki Mleczarni, ogłoszonej w ramach tegorocznej Złotej Setki Polskiego Rolnictwa, oraz okazała się liderem branży w zestawieniu 2000 największych przedsiębiorstw.

Grupa MLEKOVITA po raz kolejny została zwycięzcą Listy Najlepszych i Największych Spółdzielni Mleczarskich w 2019 roku. Opracowana przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich lista stanowi ranking zbiorczy z 15 rankingów szczegółowych, w której w skali punktowej oceniano różne wskaźniki, m.in. ilość skupionego i przerobionego mleka, wartość przychodów ze sprzedaży, dynamika sprzedaży 2019/2018, wskaźnik eksportu, czyli udziału wartości przychodów uzyskanych z eksportu do wartości przychodów ogółem czy wysokość poniesionych nakładów inwestycyjnych w 2019 r.

Grupa MLEKOVITA nie miała sobie równych także wśród firm z sektora mleczarskiego w Złotej Setce Polskiego Rolnictwa – firma została zwycięzcą Platynowej Piątki Mleczarni. Zestawienie, uwzględniające wyłącznie podmioty z branży rolnej, opublikowała redakcja tygodnika „Wprost”. O pozycji przedsiębiorstw w rankingu decydował odpowiedni algorytm, który przelicza wyniki ich działalności na końcowy rezultat.

– MLEKOVITA, znajdując się na podium zestawienia 100 największych przedsiębiorstw branży rolno-spożywczej, po raz kolejny potwierdziła pozycję lidera mleczarstwa, czołowego gracza na rynku spożywczym i w całej polskiej gospodarce. Jesteśmy dumni, że mimo wielu perturbacji w naszej branży cały czas dynamicznie się rozwijamy, inwestujemy w nasze zakłady produkcyjne, nowe technologie i kanały sprzedaży, dzięki którym możemy jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA, Dariusz Sapiński. – A nasze starania dają znakomite wyniki. Rok 2019 był dla nas rekordowy pod względem przychodów i wartości eksportu. Jednak mogę już śmiało powiedzieć, że rok 2020 zamkniemy jeszcze lepiej, z dużym wzrostem przychodów rok do roku. Nasza Grupa bardzo mocno postawiła na najnowocześniejsze światowe technologie, dzięki czemu już co trzecia zarobiona przez nas złotówka pochodzi z eksportu. Nam pandemia nie jest straszna, a nasze ambicje sięgają wysoko. Mierzymy wysoko i liczymy, że dzięki odważnym i trafnym decyzjom biznesowym w najbliższych latach uda nam się jeszcze bardziej wzmocnić pozycję lidera  – dodaje.

Istotny wkład Grupy MLEKOVITA w rozwój polskiej gospodarki potwierdza również jej silna pozycja w tegorocznej edycji prestiżowego rankingu „Lista 2000” redakcji dziennika „Rzeczpospolita”. MLEKOVITA, plasując się najwyżej spośród firm mleczarskich, umocniła swoją pozycję w setce największych firm w kraju. Przygotowane już po raz 19. zestawienie obejmuje 2000 największych przedsiębiorstw w Polsce, uszeregowanych według wielkości przychodów za poprzedni rok.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu Biuro prasowe
2024-11-26 | 03:22

Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu

Gdy słyszysz „Knorr”, myślisz o kostkach bulionowych, Gorącym Kubku, gotowych daniach typu fix i sosach sałatkowych. Marka Knorr, znana i ceniona na całym świecie, ma już 186
Przemysł spożywczy Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
2024-11-19 | 14:00

Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce

  Lantmannen Unibake, wiodący dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie działalności w Polsce. W tym czasie wprowadził na rynek szereg innowacyjnych produktów,
Przemysł spożywczy Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
2024-11-14 | 12:45

Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL

13 listopada br. producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL – Krajowy System Kaucyjny. Głównym zadaniem spółki KAUCJA.PL – Krajowy System

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.