MLEKOVITA numerem 1 w najbardziej prestiżowych rankingach
MLEKOVITA – największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej – kontynuuje swój dynamiczny rozwój, umacniając się na pozycji lidera. Sukcesy firmy potwierdzają wielokrotne zwycięstwa w branżowych rankingach i zestawieniach. Grupa MLEKOVITA kolejny rok z rzędu zajęła 1. miejsce na Liście Najlepszych i Największych Spółdzielni Mleczarskich w 2019 roku, przygotowanej przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich. Firma została również zwycięzcą Platynowej Piątki Mleczarni, ogłoszonej w ramach tegorocznej Złotej Setki Polskiego Rolnictwa, oraz okazała się liderem branży w zestawieniu 2000 największych przedsiębiorstw.
Grupa MLEKOVITA po raz kolejny została zwycięzcą Listy Najlepszych i Największych Spółdzielni Mleczarskich w 2019 roku. Opracowana przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich lista stanowi ranking zbiorczy z 15 rankingów szczegółowych, w której w skali punktowej oceniano różne wskaźniki, m.in. ilość skupionego i przerobionego mleka, wartość przychodów ze sprzedaży, dynamika sprzedaży 2019/2018, wskaźnik eksportu, czyli udziału wartości przychodów uzyskanych z eksportu do wartości przychodów ogółem czy wysokość poniesionych nakładów inwestycyjnych w 2019 r.
Grupa MLEKOVITA nie miała sobie równych także wśród firm z sektora mleczarskiego w Złotej Setce Polskiego Rolnictwa – firma została zwycięzcą Platynowej Piątki Mleczarni. Zestawienie, uwzględniające wyłącznie podmioty z branży rolnej, opublikowała redakcja tygodnika „Wprost”. O pozycji przedsiębiorstw w rankingu decydował odpowiedni algorytm, który przelicza wyniki ich działalności na końcowy rezultat.
– MLEKOVITA, znajdując się na podium zestawienia 100 największych przedsiębiorstw branży rolno-spożywczej, po raz kolejny potwierdziła pozycję lidera mleczarstwa, czołowego gracza na rynku spożywczym i w całej polskiej gospodarce. Jesteśmy dumni, że mimo wielu perturbacji w naszej branży cały czas dynamicznie się rozwijamy, inwestujemy w nasze zakłady produkcyjne, nowe technologie i kanały sprzedaży, dzięki którym możemy jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA, Dariusz Sapiński. – A nasze starania dają znakomite wyniki. Rok 2019 był dla nas rekordowy pod względem przychodów i wartości eksportu. Jednak mogę już śmiało powiedzieć, że rok 2020 zamkniemy jeszcze lepiej, z dużym wzrostem przychodów rok do roku. Nasza Grupa bardzo mocno postawiła na najnowocześniejsze światowe technologie, dzięki czemu już co trzecia zarobiona przez nas złotówka pochodzi z eksportu. Nam pandemia nie jest straszna, a nasze ambicje sięgają wysoko. Mierzymy wysoko i liczymy, że dzięki odważnym i trafnym decyzjom biznesowym w najbliższych latach uda nam się jeszcze bardziej wzmocnić pozycję lidera – dodaje.
Istotny wkład Grupy MLEKOVITA w rozwój polskiej gospodarki potwierdza również jej silna pozycja w tegorocznej edycji prestiżowego rankingu „Lista 2000” redakcji dziennika „Rzeczpospolita”. MLEKOVITA, plasując się najwyżej spośród firm mleczarskich, umocniła swoją pozycję w setce największych firm w kraju. Przygotowane już po raz 19. zestawienie obejmuje 2000 największych przedsiębiorstw w Polsce, uszeregowanych według wielkości przychodów za poprzedni rok.
Biznes na słodko, czyli miód jako idealny dodatek do słodkości reklamowych
Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?
Zielonogórska serowarnia "Na Zielonej Łące" laureatem prestiżowej nagrody
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne
Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.