MLEKOVITA po raz kolejny zwycięzcą Rankingu Spółdzielni Mleczarskich PIM
Grupa MLEKOVITA, będąca liderem branży mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej, zdobywa kolejne laury także w Polsce. Jej najwyższą pozycję na krajowym rynku potwierdzają wyniki najnowszego, XIV Rankingu Spółdzielni Mleczarskich, zorganizowanego przez Polską Izbę Mleka, w którym MLEKOVITA stanęła na najwyższym stopniu podium.
Ranking Spółdzielni Mleczarskich wyróżnia podmioty, które mogą się pochwalić szczególnymi osiągnięciami m.in. w dziedzinie innowacji i zrównoważonego rozwoju. Spółdzielnie prezentują swoje wyniki wypełniając ankietę, nad której przygotowaniem czuwa Kapituła Rankingu.
Zwycięzców XIV Rankingu Spółdzielni Mleczarskich ogłoszono na uroczystej Gali, która odbyła się 9 września 2021 r. podczas 18. Forum Spółdzielczości Mleczarskiej.
– Jestem dumny, że firma MLEKOVITA po raz kolejny wypracowała sukces, który potwierdza dzisiejsze zwycięstwo w XIV Rankingu Spółdzielni Mleczarskich. Dziękuję rolnikom, wybitnym hodowcom – dostawcom mleka, pracownikom, służbom weterynaryjnym, administracji rządowej, samorządom, mediom oraz przede wszystkim konsumentom. Trzeba wiedzieć, że branża mleczarska jest bardzo trudna i wymagająca, mamy trudny rok. Cieszę się, że Mlekovita rośnie w siłę, jest motorem napędowym i wzorem dla rynku. Dbamy nie tylko o ekonomikę, ale przede wszystkim o zdrowie społeczeństwa w kraju i za granicą. Wygrywamy nie tylko ceną, ale jakością i smakiem – mówił Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński podczas Gali. – Pomimo że jesteśmy liderem w mleczarstwie, musimy walczyć o swoje miejsce na rynku z potentatami z całego świata, z wielkimi międzynarodowymi korporacjami i przebijamy się coraz mocniej, tworząc nowe zakłady, nowe produkty. Rozwijamy się bardzo szybko i notujemy systematyczny wzrost obrotów.
W 2020 roku, którego dotyczy ranking, Grupa MLEKOVITA osiągnęła kolejny rekord – ponad 5,6 mld zł przychodu. Wartość eksportu wyniosła zaś 1,6 mld zł. Ponad 1000 wytwarzanych przez MLEKOVITĘ produktów dostarczane jest nie tylko do sklepów w całej Polsce, ale także do 167 krajów na świecie.
Firma zainwestowała w 2020 r. ponad 100 mln zł w rozwój bazy technicznej i technologicznej: w zakładzie w Pilicy uruchomiła pierwszą w Polsce linię technologiczną do produkcji batoników twarogowych marki MiaMu, a w oddziale w Świeciu – linię do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach pod marką Wypasione i masy krówkowej pod marką Kajmak Kuchmistrza. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i realizując strategię społecznej odpowiedzialności, w ubiegłym roku MLEKOVITA uruchomiła również nowe kanały sprzedaży – 2 sklepy internetowe, dzięki którym można szybko i łatwo zamówić produkty z dostawą w każdy zakątek Polski: mlekovitka.pl z szerokim asortymentem produktowym oraz sba.com.pl z ofertą produktów wysokobiałkowych, skierowanych przede wszystkim do osób aktywnych fizycznie.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.