Komunikaty PR

MLEKOVITA po raz kolejny zwycięzcą Rankingu Spółdzielni Mleczarskich PIM

2021-09-10  |  09:25
Biuro prasowe

Grupa MLEKOVITA, będąca liderem branży mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej, zdobywa kolejne laury także w Polsce. Jej najwyższą pozycję na krajowym rynku potwierdzają wyniki najnowszego, XIV Rankingu Spółdzielni Mleczarskich, zorganizowanego przez Polską Izbę Mleka, w którym MLEKOVITA stanęła na najwyższym stopniu podium.

Ranking Spółdzielni Mleczarskich wyróżnia podmioty, które mogą się pochwalić szczególnymi osiągnięciami m.in. w dziedzinie innowacji i zrównoważonego rozwoju. Spółdzielnie prezentują swoje wyniki wypełniając ankietę, nad której przygotowaniem czuwa Kapituła Rankingu.

Zwycięzców XIV Rankingu Spółdzielni Mleczarskich ogłoszono na uroczystej Gali, która odbyła się 9 września 2021 r. podczas 18. Forum Spółdzielczości Mleczarskiej.

Jestem dumny, że firma MLEKOVITA po raz kolejny wypracowała sukces, który potwierdza dzisiejsze zwycięstwo w XIV Rankingu Spółdzielni Mleczarskich. Dziękuję rolnikom, wybitnym hodowcom – dostawcom mleka, pracownikom, służbom weterynaryjnym, administracji rządowej, samorządom, mediom oraz przede wszystkim konsumentom. Trzeba wiedzieć, że branża mleczarska jest bardzo trudna i wymagająca, mamy trudny rok. Cieszę się, że Mlekovita rośnie w siłę, jest motorem napędowym i wzorem dla rynku. Dbamy nie tylko o ekonomikę, ale przede wszystkim o zdrowie społeczeństwa w kraju i za granicą. Wygrywamy nie tylko ceną, ale jakością i smakiem  – mówił Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński podczas Gali. – Pomimo że jesteśmy liderem w mleczarstwie, musimy walczyć o swoje miejsce na rynku z potentatami z całego świata, z wielkimi międzynarodowymi korporacjami i przebijamy się coraz mocniej, tworząc nowe zakłady, nowe produkty. Rozwijamy się bardzo szybko i notujemy systematyczny wzrost obrotów.

W 2020 roku, którego dotyczy ranking, Grupa MLEKOVITA osiągnęła kolejny rekord – ponad 5,6 mld zł przychodu. Wartość eksportu wyniosła zaś 1,6 mld zł. Ponad 1000 wytwarzanych przez MLEKOVITĘ produktów dostarczane jest nie tylko do sklepów w całej Polsce, ale także do 167 krajów na świecie.

Firma zainwestowała w 2020 r. ponad 100 mln zł w rozwój bazy technicznej i  technologicznej: w zakładzie w Pilicy uruchomiła pierwszą w Polsce linię technologiczną do produkcji batoników twarogowych marki MiaMu, a w oddziale w Świeciu – linię do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach pod marką Wypasione i masy krówkowej pod marką Kajmak Kuchmistrza. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i realizując strategię społecznej odpowiedzialności, w ubiegłym roku MLEKOVITA uruchomiła również nowe kanały sprzedaży – 2 sklepy internetowe, dzięki którym można szybko i łatwo zamówić produkty z dostawą w każdy zakątek Polski: mlekovitka.pl z szerokim asortymentem produktowym oraz sba.com.pl z ofertą produktów wysokobiałkowych, skierowanych przede wszystkim do osób aktywnych fizycznie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.