MLEKOVITA umacnia stosunki gospodarcze z Kazachstanem
Podczas spotkania w centrali Grupy MLEKOVITA w obecności Radcy Ambasady Kazachstanu w Polsce podpisano Memorandum o Porozumieniu pomiędzy MLEKOVITĄ a kazachską Spółką Krajową, dotyczące inwestycji w Kazachstanie na rzecz organizacji produkcji mleka i produktów mleczarskich.
W ramach realizacji Memorandum strony uzgodniły wymianę informacji na temat nowych obiecujących obszarów wzajemnej współpracy, utrzymywanie interakcji oraz prowadzenie koordynacji wysiłków przy wykorzystaniu wszelkich dostępnych środków komunikacji oraz wymianę informacji na temat osiągnięć w ramach wspólnych działań. Strona kazachska zadeklarowała pomoc w uzyskaniu niezbędnych informacji od organów państwowych Republiki Kazachstanu oraz wsparcie w zakresie realizacji projektu i przyczynianie się do tworzenia korzystnych warunków dla jego realizacji.
– W 2020 roku przychody Grupy MLEKOVITA wyniosły ponad 5,5 mld zł. Dzięki skutecznej strategii, dokonywanym inwestycjom i rosnącemu eksportowi firma dynamicznie się rozwija, umacniając się na pozycji lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej. W ubiegłym roku wartość eksportu przekroczyła 1,6 mld zł – takie projekty, jak podjęta właśnie współpraca, umacniają również stosunki gospodarcze pomiędzy poszczególnymi krajami – mówił podczas spotkania Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA, Dariusz Sapiński.
Strony spodziewają się, że Memorandum stanie się istotnym mechanizmem zwiększania konkurencyjności biznesu w Kazachstanie i Rzeczypospolitej Polskiej, stworzy podstawę do rozwoju bliskich kontaktów handlowych oraz zwiększenia wolumenu dwustronnych inwestycji i transferu technologii.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.