MLEKOVITA - w 100% polska firma - kultywuje polskość i promuje ją w świecie
Polskie produkty mleczarskie najwyższej jakości od MLEKOVITY – lidera mleczarstwa – zdobywają serca i podniebienia nie tylko polskich konsumentów. Jako firma ze 100-procentowym polskim kapitałem, MLEKOVITA kultywuje i wspiera polskość w wielu wymiarach: surowiec pozyskuje od polskich rolników, zapewnia pracę 5 tysiącom osób w swoich zakładach, hurtowniach i sklepach rozlokowanych w całej Polsce, a polski nabiał promuje zarówno na rodzimym rynku, jak i w 167 krajach, dumnie reprezentując polską gospodarkę na świecie. Nadchodzące Narodowe Święto Niepodległości to kolejna okazja, by przypomnieć, że MLEKOVITA i polskość są ze sobą nierozerwalnie związane.
– Nieprzerwanie od ponad 90 lat wkładamy naszą pracę i serce w to, aby polskie wyroby mleczarskie wytwarzane przez MLEKOVITĘ gościły na stołach w polskich domach. Dokładamy również starań, aby były coraz bardziej znane na całym świecie, czemu sprzyja znana marka MLEKOVITA. Z dumą podkreślamy polskie pochodzenie zarówno marki, jak i oferowanych pod nią produktów. Promujemy w ten sposób polskość na innych kontynentach, chociażby ostatnio podczas EXPO 2020 w Dubaju, gdzie prezentowaliśmy swoją działalność – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński.
Polskość wyrobów MLEKOVITY podkreśla m.in. sztandarowa linia produktów pod nazwą „Polskie”, obejmująca już blisko 100 produktów, m.in. mleko, masło, śmietany i śmietanki, jogurty, maślanki, kefiry i twarogi. W asortymencie firmy znajdują się również produkty z linii Na Polski Stół: twaróg sernikowy premium 18% i mleko zsiadłe.
Propolska aktywność MLEKOVITY jest również często nagradzana. Za promocję polskiej marki za granicą firma otrzymała m.in. nagrodę Ambasador Polskiej Gospodarki 2021 w kategorii „Firma Globalna”, w której wyróżniane są firmy działające w wymiarze światowym. Natomiast jej najwyższą lokatę na krajowym rynku potwierdzają wyniki kolejnych rankingów, w tym zestawienia TOP 200 najlepszych polskich marek, przygotowanego we wrześniu br. przez magazyn „Forbes”, w którym okazała się najcenniejsza w branży.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.