MLEKOVITA w 2021: rok pełen wyjątkowych premier
Grupa MLEKOVITA, lider branży mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej, konsekwentnie rozwija swoją ofertę, uwzględniając trendy rynkowe i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy poszukują wyrobów o korzystnym wpływie na ich organizm, ale też szybkich i wygodnych w przygotowaniu. W 2021 roku firma rozszerzyła swój asortyment o 39 nowości, m.in. z kategorii: dania gotowe, produkty funkcjonalne, czyli o wysokich naturalnych wartościach odżywczych, a także sery, śmietany, serki homogenizowane i lody.
– Polacy podejmują coraz bardziej świadome decyzje zakupowe i zdrowiej się odżywiają. Rosną ich oczekiwania, zarówno w stosunku do składu produktu, jak i doznań smakowych. Z drugiej strony poszukują też produktów, które można szybko i wygodnie przygotować. W Mlekovicie konsekwentnie oferujemy konsumentom produkty odpowiadające na ich potrzeby i oczekiwania. Dlatego wytwarzamy m.in. linię produktów o prostym składzie, funkcjonalnych, bez laktozy czy wysokobiałkowych – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński.
Tegoroczne nowości charakteryzują się np. prostym składem. Jogurty pitne Dar Pure, dostępne w trzech wariantach smakowych (mango – banan, brzoskwinia – banan, truskawka – banan) zawierają tylko 3 składniki: jogurt, 39% owoców i owies, nie zawierają laktozy i produkowane są bez dodatku cukru. Prosty skład mają również nowe serki homogenizowane Polskie w 4 wariantach smakowych: waniliowym, czekoladowym, jabłecznikowym i truskawkowym.
W sezon wiosenno-letni MLEKOVITA wkroczyła w tym roku z 15 nowościami w kategorii lodów – w linii Wypasione pojawiły się rożki, kubeczki i litrowa porcja rodzinna, natomiast w linię Kuchmistrza firma włączyła propozycję dla lodziarni w postaci lodów w proszku włoskich i rzemieślniczych. Tegoroczną premierą produktową są też lody śmietankowe bez laktozy, dostępne w tradycyjnych gałkach.
Nowością w kategorii śmietan jest natomiast śmietana Polska ukwaszana 18%, produkowana z naturalnych składników, czyli mleka i żywych kultur bakterii mlekowych. Natomiast pitna serwatka DarPRO z witaminami zawiera szczegółowo przebadane w Polsce bakterie należące do szczepu Lactobacillus plantarum PL4, których aktywność korzystnie modyfikuje skład mikroflory jelita, zmienionej w wyniku działania czynników zaburzających jej skład. Jest dostępna w dwóch smakach: truskawkowym i cytrynowym.
Kolejna nowość MLEKOVITY, czyli paluszki serowe w panierce łagodnej lub pikantnej z linii Bistro Minutka, to doskonała propozycja na przekąskę serową na ciepło i odpowiedź na potrzeby konsumentów, poszukujących produktów, które można przygotować szybko i wygodnie. Firma rozszerzyła również kategorię serów, wprowadzając w 2021 m.in. ser Mozzarella & Cheddar wiórki, nowe warianty znanych i lubianych serów Cheddar, Sokół i Mazdamer w plastrach czy ser pleśniowy La Polle Camembert premium.
W roku 2021 MLEKOVITA rozwijała również sprzedaż poprzez nowe kanały. Jako jedyna firma mleczarska oferuje swoje produkty w dwóch sklepach internetowych: www.mlekovitka.pl oraz www.sba.com.pl.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.