MLEKOVITA: z dumą rozwijamy polską markę na światową skalę
Już od ponad 90 lat MLEKOVITA, firma ze 100-procentowym polskim kapitałem, zdobywa zaufanie konsumentów i wyznacza trendy na rynku, oferując polskie produkty mleczarskie najwyższej jakości. Dzięki osiąganym wynikom jest dumą polskiej gospodarki. Grupa kultywuje polskość: jej dostawcami są polscy rolnicy, daje 5 tys. miejsc pracy w swoich zakładach, promuje polskie wyroby nabiałowe, zarówno na rodzimym, jak i zagranicznych rynkach. Polskość i MLEKOVITA są ze sobą nierozerwalnie powiązane od lat, a zbliżające się Narodowe Święto Niepodległości jest dobrą okazją, aby o tym przypomnieć.
MLEKOVITA jest stworzoną od podstaw firmą ze 100% polskim kapitałem, która skutecznie umacnia swoją pozycję lidera branży mleczarskiej nie tylko w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej. Obecnie w 21 zakładach produkcyjnych MLEKOVITY codziennie przetwarzanych jest 8 milionów litrów najlepszego mleka, dostarczanego przez 15 tysięcy polskich rolników. O najwyższą jakość produktów wytwarzanych na ponad 180 liniach produkcyjnych dba 5 tysięcy wykwalifikowanych pracowników. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln litrów mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych. Szeroki asortyment MLEKOVITY, liczący już ponad 1000 artykułów, znany jest w wielu polskich domach. Firma produkuje w większości na rodzimy rynek, dla polskich konsumentów. Eksportuje 35% wytwarzanych w polskich zakładach produktów, które trafiają do 167 krajów świata. Poza granice Polski codziennie wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami.
– Od ponad 90 lat dbamy o to, by w polskich domach nie zabrakło tradycyjnych, polskich wyrobów mleczarskich. Jesteśmy dumni z tego, że nasze produkty powstają w Polsce, z polskiego mleka, od polskich rolników. Przejawem tej dumy jest m.in. topowa linia produktów Polskie, podkreślająca polskość naszych wyrobów, która obejmuje już 80 produktów. I ciągle ją rozszerzamy – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. W jej skład wchodzą m.in. mleko, masło, śmietany i śmietanki, jogurty, maślanki, kefiry i twarogi. Ponadto w portfolio produktowym znajdują się również produkty w linii Na Polski Stół: twaróg sernikowy premium 18% i mleko zsiadłe.
Jako duma polskiej gospodarki MLEKOVITA nieustannie się rozwija, inwestując nie tylko w zakłady, ale także w nowe kanały sprzedaży. Jesienią br., wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów i realizując strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, uruchomiła dwa sklepy internetowe. We wrześniu ruszył e-sklep sba.com.pl, z produktami o dużej zawartości białka, a na początku listopada mlekovitka.pl, dzięki której z szerokiej oferty firmy mogą skorzystać konsumenci w całej Polsce – przede wszystkim ci, którzy ze względu na panującą pandemię mają utrudniony dostęp do codziennych zakupów spożywczych.
– Kupowanie polskich produktów to najprostszy sposób na przetrwanie polskiej gospodarki, zwłaszcza teraz, w dobie globalnego kryzysu wywołanego pandemią. Państwo polskie będzie bowiem żyło, dopóki żyła będzie polska gospodarka, dopóki działały będą polskie firmy. MLEKOVICIE od zawsze przyświeca idea: jesteśmy Polakami, kupujmy polskie produkty i wspierajmy polską gospodarkę. W naszych kampaniach promocyjnych regularnie podkreślamy polskość naszych wyrobów i marki, by konsumenci wiedzieli, że kupując nabiał pod marką MLEKOVITA, sięgają po polskie produkty mleczarskie, wyprodukowane w Polsce z polskiego mleka – podkreśla Dariusz Sapiński. – Tak rozumiany patriotyzm oznacza bowiem nie tylko stabilność na rynku pracy, ale i tworzenie nowych miejsc pracy, rozwój branży mleczarskiej i związanego z nią przemysłu, zaś konsumentom zapewnia najcenniejszą wartość, czyli zdrowie. Polskie produkty mleczarskie są bowiem bardzo dobrej jakości, na co składa się nowoczesna technologia i wysokiej jakości surowiec.
Promowanie polskości przez Grupę MLEKOVITA jest też zauważane – firma otrzymała już wiele nagród i wyróżnień. M.in. w 2018 r. za promocję polskiej marki za granicą otrzymała nagrodę specjalną w konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”, a ostatnio, w październiku 2020 r. jako jedyna z branży mleczarskiej znalazła się na liście marek uhonorowanych tytułem „Najlepsza Polska Marka 2020” magazynu „Home&Market”. Od lat jest też najcenniejszą marką spożywczą w Polsce według rankingu „Rzeczpospolitej”.
Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu
Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.