MLEKOVITA: z dumą rozwijamy polską markę na światową skalę
Już od ponad 90 lat MLEKOVITA, firma ze 100-procentowym polskim kapitałem, zdobywa zaufanie konsumentów i wyznacza trendy na rynku, oferując polskie produkty mleczarskie najwyższej jakości. Dzięki osiąganym wynikom jest dumą polskiej gospodarki. Grupa kultywuje polskość: jej dostawcami są polscy rolnicy, daje 5 tys. miejsc pracy w swoich zakładach, promuje polskie wyroby nabiałowe, zarówno na rodzimym, jak i zagranicznych rynkach. Polskość i MLEKOVITA są ze sobą nierozerwalnie powiązane od lat, a zbliżające się Narodowe Święto Niepodległości jest dobrą okazją, aby o tym przypomnieć.
MLEKOVITA jest stworzoną od podstaw firmą ze 100% polskim kapitałem, która skutecznie umacnia swoją pozycję lidera branży mleczarskiej nie tylko w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej. Obecnie w 21 zakładach produkcyjnych MLEKOVITY codziennie przetwarzanych jest 8 milionów litrów najlepszego mleka, dostarczanego przez 15 tysięcy polskich rolników. O najwyższą jakość produktów wytwarzanych na ponad 180 liniach produkcyjnych dba 5 tysięcy wykwalifikowanych pracowników. Co miesiąc Grupa dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln litrów mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych. Szeroki asortyment MLEKOVITY, liczący już ponad 1000 artykułów, znany jest w wielu polskich domach. Firma produkuje w większości na rodzimy rynek, dla polskich konsumentów. Eksportuje 35% wytwarzanych w polskich zakładach produktów, które trafiają do 167 krajów świata. Poza granice Polski codziennie wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami.
– Od ponad 90 lat dbamy o to, by w polskich domach nie zabrakło tradycyjnych, polskich wyrobów mleczarskich. Jesteśmy dumni z tego, że nasze produkty powstają w Polsce, z polskiego mleka, od polskich rolników. Przejawem tej dumy jest m.in. topowa linia produktów Polskie, podkreślająca polskość naszych wyrobów, która obejmuje już 80 produktów. I ciągle ją rozszerzamy – mówi Prezes Zarządu Grupy MLEKOVITA Dariusz Sapiński. W jej skład wchodzą m.in. mleko, masło, śmietany i śmietanki, jogurty, maślanki, kefiry i twarogi. Ponadto w portfolio produktowym znajdują się również produkty w linii Na Polski Stół: twaróg sernikowy premium 18% i mleko zsiadłe.
Jako duma polskiej gospodarki MLEKOVITA nieustannie się rozwija, inwestując nie tylko w zakłady, ale także w nowe kanały sprzedaży. Jesienią br., wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów i realizując strategię społecznej odpowiedzialności biznesu, uruchomiła dwa sklepy internetowe. We wrześniu ruszył e-sklep sba.com.pl, z produktami o dużej zawartości białka, a na początku listopada mlekovitka.pl, dzięki której z szerokiej oferty firmy mogą skorzystać konsumenci w całej Polsce – przede wszystkim ci, którzy ze względu na panującą pandemię mają utrudniony dostęp do codziennych zakupów spożywczych.
– Kupowanie polskich produktów to najprostszy sposób na przetrwanie polskiej gospodarki, zwłaszcza teraz, w dobie globalnego kryzysu wywołanego pandemią. Państwo polskie będzie bowiem żyło, dopóki żyła będzie polska gospodarka, dopóki działały będą polskie firmy. MLEKOVICIE od zawsze przyświeca idea: jesteśmy Polakami, kupujmy polskie produkty i wspierajmy polską gospodarkę. W naszych kampaniach promocyjnych regularnie podkreślamy polskość naszych wyrobów i marki, by konsumenci wiedzieli, że kupując nabiał pod marką MLEKOVITA, sięgają po polskie produkty mleczarskie, wyprodukowane w Polsce z polskiego mleka – podkreśla Dariusz Sapiński. – Tak rozumiany patriotyzm oznacza bowiem nie tylko stabilność na rynku pracy, ale i tworzenie nowych miejsc pracy, rozwój branży mleczarskiej i związanego z nią przemysłu, zaś konsumentom zapewnia najcenniejszą wartość, czyli zdrowie. Polskie produkty mleczarskie są bowiem bardzo dobrej jakości, na co składa się nowoczesna technologia i wysokiej jakości surowiec.
Promowanie polskości przez Grupę MLEKOVITA jest też zauważane – firma otrzymała już wiele nagród i wyróżnień. M.in. w 2018 r. za promocję polskiej marki za granicą otrzymała nagrodę specjalną w konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”, a ostatnio, w październiku 2020 r. jako jedyna z branży mleczarskiej znalazła się na liście marek uhonorowanych tytułem „Najlepsza Polska Marka 2020” magazynu „Home&Market”. Od lat jest też najcenniejszą marką spożywczą w Polsce według rankingu „Rzeczpospolitej”.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.