Na co zwracają uwagę klienci dobierając słodkie dodatki do prezentów świątecznyc
38 pr & content communication
Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Bardzo wiele osób uzupełnia świąteczne prezenty o słodkie drobiazgi, które są miłym dodatkiem bożonarodzeniowej paczki nie tylko dla dzieci. Jednak handlowców może zastanawiać, na co najczęściej zwracają uwagę klienci, zanim włożą produkt do swojego koszyka. Czy to specjalna szata graficzna, sprawdzone produkty czy może zdrowsze wersje słodyczy? Czym kierują się konsumenci na zakupach przedświątecznych?
Wśród najchętniej wybieranych dodatków do prezentów są słodycze. Wyroby cukiernicze od lat są stałym elementem świątecznych paczek – zarówno tych komponowanych prywatnie, jak i takich przygotowanych przez pracodawcę. Od lat popularnością cieszą się także kosze prezentowe, w których nie może zabraknąć „czegoś słodkiego”, a którymi obdarowywani się m.in. kontrahenci czy klienci. Polscy konsumenci wciąż pozostają wierni tradycyjnym słodkim smakom, ale w nowoczesnym wydaniu.
Tradycyjne smaki
Rynek słodkich przekąsek jest jednym z najbardziej ugruntowanych w branży spożywczej. Wszystko to za sprawą wyjątkowego przywiązania Polaków do tradycyjnych smaków. Konsumenci chętnie sięgają po smaki, które przypominają im czasy dzieciństwa. Wśród produktów, do których klienci czują przywiązanie znajdują się torciki i batony chałwowe (np. Unitop), które mogą stanowić element spersonalizowanego słodkiego upominku.
Zdrowsze rozwiązania
Wśród klientów można zaobserwować stale rosnącą świadomość dotyczącą zdrowego żywienia. Konsumenci czytają etykiety produktów, zwracają uwagę na składy i w bardziej świadomy sposób wkładają przekąski do sklepowego koszyka. Dlatego też dużą popularnością cieszą się słodkie przekąski na bazie naturalnych składników, takich jak sezam czy bakalie. Zarówno chałwa, jak i zdrowsze słodkie przekąski z linii Amki Snacks firmy Unitop nie zawierają oleju palmowego, a ponadto są bezglutenowe, co jest dodatkową korzyścią dla klientów. Jest to również dobre rozwiązanie dla najmłodszych – sezam oprócz słodkiego smaku, ma również wiele właściwości zdrowotnych.
Świąteczne opakowania
Powiedzenie „jemy też oczami” cały czas jest dewizą polskich konsumentów, którzy kompletując świąteczne paczki bardzo dużą wagę przywiązują do opakowań. Zdecydowanie częstszym wyborem są słodycze w specjalnych świątecznych pudełkach. Niepowtarzalne bożonarodzeniowe wzory potrafią przyciągnąć wzrok i sprawić, że prezent nabiera jeszcze bardziej wyjątkowego charakteru. Taką propozycję przygotował Unitop, tworząc torcik chałwowy w oryginalnej szacie świątecznej – dostępny jest w trzech smakach: chałwa fantazyjna, z bakaliami i z dodatkiem pistacji (gramatury: 350g i 400 g)
Polscy konsumenci uwielbiają przedświąteczny czas i w coraz bardziej świadomy sposób wybierają do paczek słodkie upominki. Warto pamiętać jak ważna dla klientów jest jakość produktów, ale i ich przywiązanie do tradycyjnych smaków.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.