Na co zwracają uwagę klienci dobierając słodkie dodatki do prezentów świątecznyc
38 pr & content communication
Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Bardzo wiele osób uzupełnia świąteczne prezenty o słodkie drobiazgi, które są miłym dodatkiem bożonarodzeniowej paczki nie tylko dla dzieci. Jednak handlowców może zastanawiać, na co najczęściej zwracają uwagę klienci, zanim włożą produkt do swojego koszyka. Czy to specjalna szata graficzna, sprawdzone produkty czy może zdrowsze wersje słodyczy? Czym kierują się konsumenci na zakupach przedświątecznych?
Wśród najchętniej wybieranych dodatków do prezentów są słodycze. Wyroby cukiernicze od lat są stałym elementem świątecznych paczek – zarówno tych komponowanych prywatnie, jak i takich przygotowanych przez pracodawcę. Od lat popularnością cieszą się także kosze prezentowe, w których nie może zabraknąć „czegoś słodkiego”, a którymi obdarowywani się m.in. kontrahenci czy klienci. Polscy konsumenci wciąż pozostają wierni tradycyjnym słodkim smakom, ale w nowoczesnym wydaniu.
Tradycyjne smaki
Rynek słodkich przekąsek jest jednym z najbardziej ugruntowanych w branży spożywczej. Wszystko to za sprawą wyjątkowego przywiązania Polaków do tradycyjnych smaków. Konsumenci chętnie sięgają po smaki, które przypominają im czasy dzieciństwa. Wśród produktów, do których klienci czują przywiązanie znajdują się torciki i batony chałwowe (np. Unitop), które mogą stanowić element spersonalizowanego słodkiego upominku.
Zdrowsze rozwiązania
Wśród klientów można zaobserwować stale rosnącą świadomość dotyczącą zdrowego żywienia. Konsumenci czytają etykiety produktów, zwracają uwagę na składy i w bardziej świadomy sposób wkładają przekąski do sklepowego koszyka. Dlatego też dużą popularnością cieszą się słodkie przekąski na bazie naturalnych składników, takich jak sezam czy bakalie. Zarówno chałwa, jak i zdrowsze słodkie przekąski z linii Amki Snacks firmy Unitop nie zawierają oleju palmowego, a ponadto są bezglutenowe, co jest dodatkową korzyścią dla klientów. Jest to również dobre rozwiązanie dla najmłodszych – sezam oprócz słodkiego smaku, ma również wiele właściwości zdrowotnych.
Świąteczne opakowania
Powiedzenie „jemy też oczami” cały czas jest dewizą polskich konsumentów, którzy kompletując świąteczne paczki bardzo dużą wagę przywiązują do opakowań. Zdecydowanie częstszym wyborem są słodycze w specjalnych świątecznych pudełkach. Niepowtarzalne bożonarodzeniowe wzory potrafią przyciągnąć wzrok i sprawić, że prezent nabiera jeszcze bardziej wyjątkowego charakteru. Taką propozycję przygotował Unitop, tworząc torcik chałwowy w oryginalnej szacie świątecznej – dostępny jest w trzech smakach: chałwa fantazyjna, z bakaliami i z dodatkiem pistacji (gramatury: 350g i 400 g)
Polscy konsumenci uwielbiają przedświąteczny czas i w coraz bardziej świadomy sposób wybierają do paczek słodkie upominki. Warto pamiętać jak ważna dla klientów jest jakość produktów, ale i ich przywiązanie do tradycyjnych smaków.
Biznes na słodko, czyli miód jako idealny dodatek do słodkości reklamowych
Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?
VEGETA przyprawą numer 1 na rynku europejskim
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.