Komunikaty PR

Najważniejsze trendy branży gastronomicznej Q1 2023

2023-01-10  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

W nowym roku przyglądamy się najważniejszym kierunkom, które będą definiować branżę gastronomiczną w najbliższych miesiącach. Wzrost znaczenia alternatyw wegańskich, rozwój segmentu q-commerce i rozwój technologii AI? To wszystko w najnowszej odsłonie cyklu #FoodTrends.

Roślinne zamienniki górą

Nowy kwartał rozpoczynamy od światowego trendu zapoczątkowanego przez brytyjską organizację non-profit, czyli od Veganuary. Inicjatywa ta zachęca do wybierania roślinnych alternatyw jedzenia zamiast mięsa przez cały styczeń. Popularność tego trendu (już w 2022 roku do inicjatywy przyłączyło się 228 krajów) wyznacza też pewien kierunek branży gastronomicznej i food delivery – ludzie potrzebują więcej dań wegańskich i wegetariańskich. Mimo że propozycje roślinne są z nami na rynku od kilku dobrych lat, w nadchodzącym kwartale, jak i całym roku, możemy spodziewać się ich większej dostępności na rynku: w postaci półproduktów w sklepach spożywczych, gotowych dań serwowanych w restauracjach czy w lokalach, specjalizujących się wyłącznie w tym typie gastronomii.

 

„W Wolt szczególną uwagę przywiązujemy do zmieniających się preferencji żywieniowych naszych użytkowników i staramy się na nie szybko reagować. W naszej aplikacji znajdują się dedykowane zakładki z restauracjami, serwującymi wyłącznie wegańskie i wegetariańskie dania. Dołączamy także do inicjatywy Veganuary – w naszej aplikacji planujemy wprowadzenie specjalnej oferty w styczniu. Co więcej, zauważamy, że nasi partnerzy coraz częściej poszerzają swoje oferty o roślinne alternatywy dań mięsnych. Głos klienta ma ogromne znaczenie – widzimy to, także w tym przypadku” – mówi Agata Polityło General Manager Wolt Polska.

 

Q-commerce coraz silniejsze

Pokochaliśmy możliwość robienia zakupów bez konieczności wychodzenia z domu, a także to, że już nawet w kilkadziesiąt minut od złożenia zamówienia wybrane  produkty czekają pod naszymi drzwiami. Trend quick commerce, czyli szybkich zakupów, który rozkwitł w czasie pandemii, już na stałe zagościł w naszej świadomości. Co istotne, nie mówimy już wyłącznie o zakupach podstawowych produktów spożywczych, ale także o możliwości dokonywania szybkich zakupów dostarczanych z lokalnych piekarni, kwiaciarni, cukierni, sklepów z ubraniami i kosmetykami, a nawet z produktami dla zwierząt! Q-commerce świetnie sprawdziło się w okresie świątecznym dla tych zabieganych, szukających prezentów na ostatnią chwilę. Z dużym prawdopodobieństwem klienci będą chętnie korzystać z oferty q-commerce także w najbliższych, zimowych miesiącach – gdy aura nie zachęca do wychodzenia z domów.

 

Nie tylko fast food

Nowy rok – nowa ja? Frazes będący przedmiotem wielu żartów, ale z drugiej strony zawierający w sobie jednak nutkę prawdy. W najbliższych miesiącach będziemy bardziej przykładać wagę do jakości jedzenia, które spożywamy. Niegdyś jedzenie na dowóz kojarzyło się wyłącznie z burgerem szybko zaspokajającym głód czy pizzą zamawianą na spotkania towarzyskie. Oczywiście, nie będziemy w całości rezygnować z tych przyjemności, ale coraz częściej w naszym codziennym jadłospisie będziemy stawiać na jakość spożywanego jedzenia.  Przykładowo, zamawianie lunchu w trakcie pracy – jest to rozwiązanie szybkie i wygodne. Chcemy jednak, aby dostarczone jedzenie nie tylko zaspakajało głód, a było pełnowartościowym i smacznym posiłkiem. Zwłaszcza podczas ciemnych, zimowych miesięcy, będziemy wybierać potrawy jak najlepszej jakości, dostarczające wielu składników odżywczych. Nawet w przypadku wcześniej wspomnianej pizzy na spotkanie towarzyskie – w decydowaniu o wyborze restauracji, kluczowa może okazać się nie tylko jakość jej składników, ale także jakość dostawy – oczekujemy, że jedzenie będzie smakować tak samo, jak na miejscu w restauracji.

 

„Jakość naszych usług jest podstawą naszej działalności. Bierzemy pod uwagę zarówno kompleksową obsługę użytkownika z poziomu aplikacji, jak i dostarczenie gotowego dania. Jako Wolt bierzemy na siebie odpowiedzialność za to, by cały proces, od złożenia zamówienie po dostawę, był na jak najwyższym poziomie. Dbamy również o to, by nasi partnerzy restauracyjni wyznawali podobne wartości do nas, czyli przede wszystkim to, by dostarczać klientom jak najlepsze jedzenie” – dodaje Agata Polityło General Manager w Wolt Polska.

 

AI wkracza do branży gastronomicznej

Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji zaczynają podbijać kolejne rynki. Nie inaczej jest w przypadku gastronomii i food delivery. Wpływ rozwiązań AI będzie zauważalny na przykład podczas procesu składania zamówienia (większa automatyzacja), ale także we właściwej dostawie dania, np. przez… robota-dostawcę! Oczywiście, nie mówimy tu o całkowitej rewolucji – czynnik ludzki w dostawach jedzenia nadal pozostanie podstawą. Niemniej jednak firmy stale będą poszukiwać usprawnień i optymalizacji ich działalności, przekładających się na coraz szybsze dostawy zamówionych dań, czy minimalizację błędów w zamówieniach, np. poprzez specjalny algorytm wyłapujący braki w danym zamówieniu lub niepoprawne jego skompletowanie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Opolska fabryka Nutricia z tytułem Lidera Transformacji Energetycznej 2024 Biuro prasowe
2024-03-28 | 12:00

Opolska fabryka Nutricia z tytułem Lidera Transformacji Energetycznej 2024

  Spółka Nutricia Zakłady Produkcyjne, będąca częścią grupy spółek DANONE, otrzymała tytuł Lidera Transformacji Energetycznej 2024. W konkursie o tej samej nazwie
Przemysł spożywczy Białka alternatywne pozwolą zwiększyć udział gruntów na uprawy ekologiczne
2024-03-28 | 11:30

Białka alternatywne pozwolą zwiększyć udział gruntów na uprawy ekologiczne

Wspieranie rolników w rozszerzaniu alternatywnej produkcji białka mogłoby pomóc Polsce osiągnąć samowystarczalność żywnościową i zmniejszyć swój ślad węglowy,
Przemysł spożywczy Chocoflation – czekoladowa inflacja przed Wielkanocą?
2024-03-25 | 11:30

Chocoflation – czekoladowa inflacja przed Wielkanocą?

W skrócie  • Czy „czeko-flacja” to tylko kolejny pretekst do podnoszenia cen czekoladowych jajek, króliczków i kurczaczków przed Wielkanocą?

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.