Największe targi branży spożywczej Gulfood 2022 z udziałem SM Mlekpol
38 pr & content communication
Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
W dniach 13-17 lutego odbywa się kolejna edycja targów Gulfood w Dubaju – największe międzynarodowe wydarzenie skierowane do branży spożywczej. W tym roku do udziału w targach zgłosiło się ponad 5000 firm, reprezentujących łącznie niemal 200 krajów w Europie, Afryce, obu Amerykach i Azji. W wydarzeniu biorą również udział przedstawiciele polskich producentów żywności, wśród których znajduje się Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol. Stoisko Spółdzielni jest zlokalizowane w hali 2, przeznaczonej dla branży mleczarskiej całego świata.
Targi Gulfood to doskonała okazja do zaprezentowania oferty produktowej Spółdzielni potencjalnym klientom – handlowcom i konsumentom oraz innym przedstawicielom branży spożywczej. Pandemia na długi czas zahamowała możliwość bezpośrednich spotkań i rozmów biznesowych, dlatego cieszymy się, że mimo wciąż obowiązujących obostrzeń sanitarnych, mamy możliwość uczestniczyć w tym ważnym wydarzeniu. Dyskusje branżowe to również wymiana doświadczeń związanych m.in. z funkcjonowaniem firm w covidowej rzeczywistości oraz możliwość poznania nowych kierunków i trendów, które są widoczne na rynku i w zachowaniach konsumentów w różnych krajach na świecie – komentuje Tomasz Trzaska, kierownik Działu Handlu Zagranicznego SM Mlekpol.
Do udziału w wydarzeniu zgłosiło się wiele firm, wśród których znajdują się czołowi producenci w Europie i na świecie oraz przedsiębiorcy rozpoczynający dopiero swoją działalność eksportową. Różnorodność uczestników i produktów to jeden z wyróżników targów Gulfood. Spotkania wystawców i odwiedzających inspirują nas i pokazują możliwe kierunki przyszłych działań. To niepowtarzalna okazja do dyskusji nt. światowego rynku oraz pozyskania kontaktów handlowych. Celem SM Mlekpol jest dalszy rozwój w Polsce i poza granicami naszego kraju, a udział w targach zagranicznych to ważny krok w tym kierunku – komentuje Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu SM Mlekpol.
Prezentacja stoiska firmowego to tylko jeden z punktów wydarzenia, które czekają na uczestników Gulfood Dubai 2022. Program targów uzupełniają liczne prelekcje, dyskusje i inne wydarzenia towarzyszące. Nowością w tegorocznej edycji są również warsztaty kulinarne prowadzone przez wielokrotnie nagradzanych szefów kuchni oraz dziennikarzy kulinarnych.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.