Komunikaty PR

Nestlé: premie dla plantatorów kakao

2022-02-10  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

Nestlé ogłasza plan przeciwdziałania ryzyku pracy dzieci i wprowadza rozwiązania zwiększające dochody rolników

 

Nestlé ogłasza innowacyjny program zwiększający dochody rolników, który ma podnieść poziom życia rodzin uprawiających kakao i przyspieszyć wdrażanie praktyk rolnictwa regeneracyjnego. Dodatek finansowy otrzymają gospodarstwa stosujące dobre praktyki takie, jak m.in. posyłanie dzieci do szkoły czy stosowanie optymalnych metod upraw. Nestlé zainwestuje 1,3 miliarda franków szwajcarskich do 2030 roku, co oznacza ponad trzykrotne zwiększenie dotychczasowego corocznego poziomu inwestycji w tym obszarze.

 

Dodatki finansowe będą stymulować te praktyki rolnicze, których długofalowym celem jest poprawa jakości życia lokalnych społeczności. Gospodarstwa uprawiające kakao będą premiowane nie tylko za ilość i jakość plonów, ale również za pozytywny wpływ na środowisko i lokalną społeczność.

 

Społeczności uprawiające kakao stoją w obliczu ogromnych wyzwań, takich jak: powszechne ubóstwo na terenach wiejskich, rosnące zagrożenia klimatyczne oraz brak dostępu do usług finansowych czy podstawowej infrastruktury w zakresie wody, opieki zdrowotnej i edukacji. Te złożone czynniki zwiększają ryzyko pracy dzieci w rodzinnych gospodarstwach rolnych. Nowa inicjatywa Nestlé skupia się na pierwotnych przyczynach pracy dzieci i odpowiada na nie, bazując na współpracy z partnerami, w tym lokalnymi władzami, i w oparciu o obiecujące wyniki pilotażu programu.

 

Pragniemy mieć namacalny, pozytywny wpływ na sytuację coraz większego grona rodzin uprawiających kakao, zwłaszcza na obszarach gdzie ubóstwo jest powszechne, a zasoby ograniczone. Wszystko po to, by pomóc w zniwelowaniu różnic w dochodach rolnikówkomentuje Mark Schneider, CEO Nestlé.

 

Program premiuje praktyki, które zwiększają wydajność upraw i pozwalają zapewnić dodatkowe źródła finansowe gospodarstwom, co ma zmniejszyć różnice w dochodach oraz wspomóc ochronę dzieci. Wdrażając te praktyki, gospodarstwa mogą zyskać do 500 franków szwajcarskich rocznie przez pierwsze dwa lata programu. Po tym okresie, kwota dodatków będzie wynosić 250 franków szwajcarskich. Wypłacanie świadczeń nie będzie zależnie od ilości dostarczanego kakao – program uwzględnia również mniejsze gospodarstwa i także im zapewnia środki. Oferuje również środki dla współmałżonka, wzmacniając tym samym pozycję kobiet.

 

Bazując na pozytywnych efektach pilotażu zrealizowanego w 2020 roku z udziałem 1000 rolników z Wybrzeża Kości Słoniowej, w 2022 roku Nestlé rozszerzy program na 10 000 rodzin w tym kraju. W 2024 roku do programu dołączy Ghana. Nastąpi wówczas ocena wyników tej fazy testowej i dostosowanie programu przed planowanym włączeniem do niego wszystkich rodzin uprawiających kakao w globalnym łańcuchu dostaw Nestlé, co planowane jest do 2030 roku.

 

W ramach programu Nestlé przekształci swój globalny system pozyskiwania kakao, aby zapewnić pełen monitoring pochodzenia i odpowiednią klasyfikację swoich produktów z zawartością tego składnika - od miejsca pozyskania do fabryki. Pozwoli to na transformację łańcucha dostaw Nestlé oraz szerzej pojętej branży. Firma wprowadzi do oferty linię produktów wykorzystujących kakao uzyskane w ramach programu, umożliwiając konsumentom wpływ na poprawę jakości życia plantatorów oraz ochronę najmłodszych. Jako pierwsza planowana jest linia produktów KitKat w 2023 roku.

 

Nowa inicjatywa opiera się na wieloletnich wysiłkach Nestlé w zakresie zwalczania ryzyka związanego z pracą dzieci przy pozyskiwaniu kakao. Od 2009 roku firma inwestuje w zrównoważony rozwój poprzez Nestlé Cocoa Plan. Dzięki wprowadzonemu w 2012 roku rzetelnemu systemowi monitorowania i działań naprawczych 149 443 dzieci objęto pomocą chroniącą je przed ryzykiem pracy, jak również wybudowano lub wyremontowano 53 szkoły. System ten jest obecnie standardem branżowym, według którego firmy monitorują swoje łańcuchy dostaw.

 

Więcej informacji nt. programu znaleźć można pod linkiem: https://www.nestle.pl/media/plan-przeciwdzialania-ryzyku-pracy-dzieci

 

 

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

 

 

  • Kontakt:
  • Edyta Iroko
  • Tel.: +48 600 204 870
  • edyta.iroko@pl.nestle.com
  • Joanna Szpatowicz
  • Tel.: +48 600 204 159
  • joanna.szpatowicz@pl.nestle.com
Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.