Nowa organizacja branżowa
Powstała nowa organizacja branżowa
Wody Mineralne i Źródlane – Stowarzyszenie WODA!
Producenci wody butelkowanej – Nałęczów Zdrój Sp. z o.o., Nestlé Polska S.A. Oddział Nestlé Waters, Wody Jerzy oraz Żywiec Zdrój S.A. – powołali do życia nową organizację branżową. Do głównych celów Stowarzyszenia WODA! należą m.in.: promocja zdrowego nawodnienia, działania na rzecz ochrony środowiska i zasobów wody oraz aktywne wspieranie rozwoju branży i tworzących ją przedsiębiorstw.
Produkcja naturalnych wód mineralnych i źródlanych to segment rynku spożywczego w Polsce, przed którym stoi szereg wyzwań. Obejmują one zarówno samą konsumpcję wody i konieczność edukacji konsumentów w tym zakresie, jak i nadchodzące zmiany legislacyjne. Są to m.in. wprowadzane w Unii Europejskiej regulacje dotyczące rozszerzonej odpowiedzialności producentów i recyklingu oraz - zapowiedziany podczas ostatniego szczytu Rady Europejskiej - unijna opłata od plastiku. W tej sytuacji dojrzała potrzeba utworzenia organizacji, która jednocześnie będzie dbała o prawidłowe nawodnienie Polaków i kształtowanie u nich odpowiednich nawyków w tym zakresie, a także pomoże producentom w formułowaniu i przedstawianiu wspólnego głosu wobec nadchodzących zmian. Dlatego też podstawowe cele Stowarzyszenia WODA! obejmują promocję spożycia naturalnych wód mineralnych i źródlanych, akcentowanie znaczenia prawidłowego nawodnienia w dyskusji o zdrowiu publicznym i indywidualnym oraz integrację producentów wokół wspólnych wyzwań.
„Powołanie do życia organizacji, która nie tylko wspiera rozwój branży, ale przede wszystkim promuje zdrowe nawyki w obecnych czasach, jest koniecznością. Chcemy wspólnie podejmować działania, które pomogą Polakom wybrać zdrowy i bezpieczny sposób nawadniania organizmu. Zamierzamy też w większym niż do tej pory stopniu edukować o właściwościach naturalnych wód mineralnych i źródlanych, także w kontekście bezpieczeństwa konsumentów. Ten aspekt w obecnej sytuacji wynikającej z pandemii zyskał szczególne znaczenie” – powiedział Marcin Nowak, prezes firmy Wody Jerzy i wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej stowarzyszenia.
Stowarzyszenie zostało powołane przez przedstawicieli czterech firm, których łączny udział w rynku wody butelkowanej w Polsce przekracza 50%:
- Nałęczów Zdrój Sp. z o.o. – producent marki Cisowianka, najpopularniejszej wody mineralnej w Polsce. Od 40 lat butelkowanej u źródła należącego do pokładów wód nałęczowskich, w okolicy słynnego uzdrowiska. Podstawą filozofii i dna marki jest zachowanie naturalności oraz pierwotnej czystości wody. Od lat marka ceniona jest za niezmienną wysoką jakość i naturalność. Ponad 10 lat temu firma wprowadziła na rynek markę premium musującą mineralną wodę Cisowianka Perlage dostępną obecnie w 20 krajach.
- Nestlé Polska S.A. Oddział Nestlé Waters – jeden z największych producentów wodyu butelkowanej w Polsce, z zakładem rozlewniczym zlokalizowanym w słynącym z uzdrowiskowego klimatu Nałęczowie. To właśnie tam do butelek trafia naturalna woda mineralna Nałęczowianka. Firma w swoim portfolio ma także marki takie, jak S.Pellegrino, Perrier, Acqua Panna, Nestlé Pure Life. Jej celem jest podnoszenie jakości życia, dostarczanie zdrowego nawodnienia i ochrona zasobów naturalnych.
- Wody Jerzy sp. z o.o. sp. komandytowa – „Jerzy” to polska rodzinna firma z 30-letnią tradycją. Firma jest producentem naturalnej wody mineralnej Dolina Baryczy wydobywanej z pokładów plejstoceńskich.
- Żywiec Zdrój S.A. – to lider rynku wody butelkowanej w naszym kraju. W ofercie firmy znajdują się niegazowana i gazowana woda źródlana Żywiec Zdrój, szeroki wybór niskokalorycznych napojów w różnych wariantach smakowych, a także napojów bez dodatku cukru, substancji słodzących i kalorii. Zgodnie ze swoją misją, Żywiec Zdrój zachęca ludzi, by pili zdrowiej i ze szczególną troską dba o środowisko naturalne.
Na stanowisko prezesa i dyrektora generalnego organizacji Wody Mineralne i Źródlane – Stowarzyszenie WODA! powołany został Eryk Kłopotowski – manager z wieloletnim doświadczeniem w zakresie komunikacji i budowania wartości marek na polskim rynku.
„To bardzo budujące, że decyzję o realizacji wspólnych działań podjęły firmy, które na co dzień stanowią dla siebie najpoważniejszą konkurencję. Jeszcze bardziej cieszy fakt, że nie zamykają się we własnym gronie, lecz są gotowe do współpracy z każdym producentem, niezależnie od skali jego działalności. Jestem przekonany, że takie połączenie zapewni stowarzyszeniu szerokie spojrzenie na wyzwania branży i pozwoli zrozumieć potrzeby przedsiębiorstw, co w efekcie umożliwi skuteczne działanie”. – mówi Eryk Kłopotowski.
„Naszym celem jest jak najszersze włączenie do współpracy osób i firm z branży naturalnych wód mineralnych i źródlanych. Zachęcamy każdego, kto chciałby uczestniczyć w realizacji celów naszego stowarzyszenia, do przesłania informacji na adres biuro@stowarzyszeniewoda.pl – niezwłocznie nawiążemy kontakt” – zapewnia prezes organizacji.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.