Nowa organizacja branżowa
Powstała nowa organizacja branżowa
Wody Mineralne i Źródlane – Stowarzyszenie WODA!
Producenci wody butelkowanej – Nałęczów Zdrój Sp. z o.o., Nestlé Polska S.A. Oddział Nestlé Waters, Wody Jerzy oraz Żywiec Zdrój S.A. – powołali do życia nową organizację branżową. Do głównych celów Stowarzyszenia WODA! należą m.in.: promocja zdrowego nawodnienia, działania na rzecz ochrony środowiska i zasobów wody oraz aktywne wspieranie rozwoju branży i tworzących ją przedsiębiorstw.
Produkcja naturalnych wód mineralnych i źródlanych to segment rynku spożywczego w Polsce, przed którym stoi szereg wyzwań. Obejmują one zarówno samą konsumpcję wody i konieczność edukacji konsumentów w tym zakresie, jak i nadchodzące zmiany legislacyjne. Są to m.in. wprowadzane w Unii Europejskiej regulacje dotyczące rozszerzonej odpowiedzialności producentów i recyklingu oraz - zapowiedziany podczas ostatniego szczytu Rady Europejskiej - unijna opłata od plastiku. W tej sytuacji dojrzała potrzeba utworzenia organizacji, która jednocześnie będzie dbała o prawidłowe nawodnienie Polaków i kształtowanie u nich odpowiednich nawyków w tym zakresie, a także pomoże producentom w formułowaniu i przedstawianiu wspólnego głosu wobec nadchodzących zmian. Dlatego też podstawowe cele Stowarzyszenia WODA! obejmują promocję spożycia naturalnych wód mineralnych i źródlanych, akcentowanie znaczenia prawidłowego nawodnienia w dyskusji o zdrowiu publicznym i indywidualnym oraz integrację producentów wokół wspólnych wyzwań.
„Powołanie do życia organizacji, która nie tylko wspiera rozwój branży, ale przede wszystkim promuje zdrowe nawyki w obecnych czasach, jest koniecznością. Chcemy wspólnie podejmować działania, które pomogą Polakom wybrać zdrowy i bezpieczny sposób nawadniania organizmu. Zamierzamy też w większym niż do tej pory stopniu edukować o właściwościach naturalnych wód mineralnych i źródlanych, także w kontekście bezpieczeństwa konsumentów. Ten aspekt w obecnej sytuacji wynikającej z pandemii zyskał szczególne znaczenie” – powiedział Marcin Nowak, prezes firmy Wody Jerzy i wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej stowarzyszenia.
Stowarzyszenie zostało powołane przez przedstawicieli czterech firm, których łączny udział w rynku wody butelkowanej w Polsce przekracza 50%:
- Nałęczów Zdrój Sp. z o.o. – producent marki Cisowianka, najpopularniejszej wody mineralnej w Polsce. Od 40 lat butelkowanej u źródła należącego do pokładów wód nałęczowskich, w okolicy słynnego uzdrowiska. Podstawą filozofii i dna marki jest zachowanie naturalności oraz pierwotnej czystości wody. Od lat marka ceniona jest za niezmienną wysoką jakość i naturalność. Ponad 10 lat temu firma wprowadziła na rynek markę premium musującą mineralną wodę Cisowianka Perlage dostępną obecnie w 20 krajach.
- Nestlé Polska S.A. Oddział Nestlé Waters – jeden z największych producentów wodyu butelkowanej w Polsce, z zakładem rozlewniczym zlokalizowanym w słynącym z uzdrowiskowego klimatu Nałęczowie. To właśnie tam do butelek trafia naturalna woda mineralna Nałęczowianka. Firma w swoim portfolio ma także marki takie, jak S.Pellegrino, Perrier, Acqua Panna, Nestlé Pure Life. Jej celem jest podnoszenie jakości życia, dostarczanie zdrowego nawodnienia i ochrona zasobów naturalnych.
- Wody Jerzy sp. z o.o. sp. komandytowa – „Jerzy” to polska rodzinna firma z 30-letnią tradycją. Firma jest producentem naturalnej wody mineralnej Dolina Baryczy wydobywanej z pokładów plejstoceńskich.
- Żywiec Zdrój S.A. – to lider rynku wody butelkowanej w naszym kraju. W ofercie firmy znajdują się niegazowana i gazowana woda źródlana Żywiec Zdrój, szeroki wybór niskokalorycznych napojów w różnych wariantach smakowych, a także napojów bez dodatku cukru, substancji słodzących i kalorii. Zgodnie ze swoją misją, Żywiec Zdrój zachęca ludzi, by pili zdrowiej i ze szczególną troską dba o środowisko naturalne.
Na stanowisko prezesa i dyrektora generalnego organizacji Wody Mineralne i Źródlane – Stowarzyszenie WODA! powołany został Eryk Kłopotowski – manager z wieloletnim doświadczeniem w zakresie komunikacji i budowania wartości marek na polskim rynku.
„To bardzo budujące, że decyzję o realizacji wspólnych działań podjęły firmy, które na co dzień stanowią dla siebie najpoważniejszą konkurencję. Jeszcze bardziej cieszy fakt, że nie zamykają się we własnym gronie, lecz są gotowe do współpracy z każdym producentem, niezależnie od skali jego działalności. Jestem przekonany, że takie połączenie zapewni stowarzyszeniu szerokie spojrzenie na wyzwania branży i pozwoli zrozumieć potrzeby przedsiębiorstw, co w efekcie umożliwi skuteczne działanie”. – mówi Eryk Kłopotowski.
„Naszym celem jest jak najszersze włączenie do współpracy osób i firm z branży naturalnych wód mineralnych i źródlanych. Zachęcamy każdego, kto chciałby uczestniczyć w realizacji celów naszego stowarzyszenia, do przesłania informacji na adres biuro@stowarzyszeniewoda.pl – niezwłocznie nawiążemy kontakt” – zapewnia prezes organizacji.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.