Nowy dyrektor fabryki Nestlé Purina
Derk Paessens objął stanowisko dyrektora zarządzającego fabryki Nestlé w Nowej Wsi Wrocławskiej. Zakład produkuje najwyższej jakości żywność dla zwierząt domowych tak znanych marek, jak Friskies, Felix, Gourmet, Purina One. Fabryka zatrudnia 1250 pracowników.
Derk Paessens ma międzynarodowe doświadczenie, zdobyte m.in. w Szwajcarii, USA, na Dominikanie i w Niemczech. Z firmą związany jest od 22 lat – karierę zaczynał w szwajcarskiej centrali firmy jako lider międzynarodowych projektów z zakresu zarządzania. Po sześciu latach przeniósł się do USA na stanowisko Head of Operation Performance - kierował zespołem konsultantów, inżynierów i analityków biznesowych, odpowiadającym za usprawnienie operacji oraz rozwój produktów. W 2007 roku Derk Paessens awansował na stanowisko dyrektora fabryki Nestlé na Dominikanie, a po kolejnych 5 latach – powrócił do szwajcarskiej centrali na stanowisko zarządcze w dziale Global Strategic Business Unit for Food. W 2015 roku kontynuował karierę w USA jako dyrektor dwóch fabryk, a trzy lata później objął stanowisko dyrektora zakładu Nestlé w Euskirchen (Niemcy) – skąd w bieżącym roku przeniósł się do Polski. Zastąpił Jakuba Żurowskiego, który zdecydował się kontynuować karierę poza grupą Nestlé.
- Zakład w Nowej Wsi Wrocławskiej to najnowocześniejsza fabryka Nestlé Purina w Europie – mówi Derk Paessens - Cieszę się, że właśnie tu mogę dzielić się doświadczeniem, ale i inspirować dokonaniami, które dostrzegam na każdym kroku. Fabryka Nestlé w Nowej Wsi Wrocławskiej to dobry obywatel i odpowiedzialny partner lokalnej społeczności, atrakcyjny pracodawca, innowator w zakresie przemysłu i promotor zrównoważonego rozwoju – i w dalszym ciągu mierzymy wysoko.
Derk Paessens jest absolwentem Uniwersytetu Technicznego w Berlinie, gdzie uzyskał dyplom z zakresu inżynierii przemysłowej.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.