Nowy dyrektor fabryki Nestlé Purina
Derk Paessens objął stanowisko dyrektora zarządzającego fabryki Nestlé w Nowej Wsi Wrocławskiej. Zakład produkuje najwyższej jakości żywność dla zwierząt domowych tak znanych marek, jak Friskies, Felix, Gourmet, Purina One. Fabryka zatrudnia 1250 pracowników.
Derk Paessens ma międzynarodowe doświadczenie, zdobyte m.in. w Szwajcarii, USA, na Dominikanie i w Niemczech. Z firmą związany jest od 22 lat – karierę zaczynał w szwajcarskiej centrali firmy jako lider międzynarodowych projektów z zakresu zarządzania. Po sześciu latach przeniósł się do USA na stanowisko Head of Operation Performance - kierował zespołem konsultantów, inżynierów i analityków biznesowych, odpowiadającym za usprawnienie operacji oraz rozwój produktów. W 2007 roku Derk Paessens awansował na stanowisko dyrektora fabryki Nestlé na Dominikanie, a po kolejnych 5 latach – powrócił do szwajcarskiej centrali na stanowisko zarządcze w dziale Global Strategic Business Unit for Food. W 2015 roku kontynuował karierę w USA jako dyrektor dwóch fabryk, a trzy lata później objął stanowisko dyrektora zakładu Nestlé w Euskirchen (Niemcy) – skąd w bieżącym roku przeniósł się do Polski. Zastąpił Jakuba Żurowskiego, który zdecydował się kontynuować karierę poza grupą Nestlé.
- Zakład w Nowej Wsi Wrocławskiej to najnowocześniejsza fabryka Nestlé Purina w Europie – mówi Derk Paessens - Cieszę się, że właśnie tu mogę dzielić się doświadczeniem, ale i inspirować dokonaniami, które dostrzegam na każdym kroku. Fabryka Nestlé w Nowej Wsi Wrocławskiej to dobry obywatel i odpowiedzialny partner lokalnej społeczności, atrakcyjny pracodawca, innowator w zakresie przemysłu i promotor zrównoważonego rozwoju – i w dalszym ciągu mierzymy wysoko.
Derk Paessens jest absolwentem Uniwersytetu Technicznego w Berlinie, gdzie uzyskał dyplom z zakresu inżynierii przemysłowej.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.