Komunikaty PR

PINTA wybrała amerykańskie chmiele

2022-11-04  |  11:30

Ekipa rzemieślniczego Browaru PINTA, jako pierwsza z Polski, wzięła udział w Hop Selection Yakima Chief Hops, dorocznej selekcji amerykańskich chmieli z ostatnich zbiorów w Dolinie Yakima. Dzięki temu już wiadomo, jakimi amerykańskimi chmielami i z których plantacji PINTA będzie chmielić większość swoich piw w 2023 roku.

W Dolinie Yakima leżącej na wschodzie stanu Waszyngton, uprawia się niemal dwie trzecie amerykańskiego chmielu, powszechnie wykorzystywanego przez browary rzemieślnicze z całego świata. Podczas selekcji swoje wersje różnych odmian chmielu zaprezentowało ponad 40 tamtejszych farm. Wybór polegał na wąchaniu kilkunastu próbek chmielowych szyszek, otwartych i roztartych w dłoniach piwowarów z PINTY.

PINTA wybrała najlepsze wersje spośród 6 odmian chmielu najczęściej używanego w warzelni w Wieprzu: Amarillo, Cascade, Citra, Mosaic, Sabro i Simcoe. – Przekonaliśmy się własnymi zmysłami, jak duże różnice w aromatach mogą mieć te same odmiany chmielu, ale uprawiane na różnych plantacjach w Dolinie Yakima – mówi Ziemowit Fałat, współzałożyciel i współwłaściciel Browaru PINTA oraz twórca receptury Ataku Chmielu, amerykańskiego IPA, które rozpoczęło piwną rewolucję i jest obecnie najpopularniejszym piwem rzemieślniczym w Polsce. 

– Dzięki selekcji do Wieprza trafią konkretne partie chmielu dokładnie z tej plantacji i z tego dnia zbiorów, które najbardziej przypadły nam do gustu. To przełoży się na lepszą powtarzalność naszych podstawowych piw, ponieważ przez cały przyszły rok będziemy dodawać do nich chmiele o tych samych parametrach. Co więcej z wybranych chmieli stworzymy w przyszłym roku nową serię piw w stylu IPA – dodaje.

Amerykańskie chmiele wybrane przez piwowarów PINTY stanowią około 70 proc. ich rocznego zapotrzebowania na chmiel. Począwszy od stycznia 2023 roku, w dostawach organizowanych co 1-2 miesiące do browaru w Wieprzu dotrze w sumie około 15 ton chmielu z Doliny Yakima.

Odmiany Amarillo, Cascade, Citra, Mosaic, Sabro i Simcoe znajdują się w większości najpopularniejszych piw PINTY: Atak Chmielu, Modern Drinking, A ja pale ale, Hazy Morning, Oto Mata IPA czy IIPPAA. Jednak wybrane chmiele będą też używane w 2023 roku do warzenia nowości z PINTY, w tym serii single hopów, czyli piw powstałych z wykorzystaniem tylko jednej odmiany chmielu z ostatnich zbiorów w Dolinie Yakima.

Do udziału w tegorocznej selekcji plantatorzy z Yakimy zaprosili zaledwie 20 browarów z Europy. W zeszłym roku wzięło w niej udział ponad 300 browarów i dystrybutorów chmielu z całego świata. – Polska jest w Europie Środkowo-Wschodniej najważniejszym rynkiem dla amerykańskich plantatorów chmielu, dlatego zależy im na opiniach również naszych piwowarów – uważa Ziemowit Fałat.

Oprócz chmieli amerykańskich Browar PINTA używa też chmieli polskich, australijskich, nowozelandzkich, niemieckich, słoweńskich i innych. W 2021 r. piwowarzy z PINTY zastosowali w sumie 61 odmian chmielu. Według raportu bloga Piwna Zwrotnica w zeszłym roku do uwarzenia ponad 2 tys. premierowych piw wszystkie polskie browary użyły 141 odmian chmielu. Ponad dwie trzecie z nich pochodziło z USA.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

Transport

Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

Prawo

70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.