Komunikaty PR

PINTA wybrała amerykańskie chmiele

2022-11-04  |  11:30

Ekipa rzemieślniczego Browaru PINTA, jako pierwsza z Polski, wzięła udział w Hop Selection Yakima Chief Hops, dorocznej selekcji amerykańskich chmieli z ostatnich zbiorów w Dolinie Yakima. Dzięki temu już wiadomo, jakimi amerykańskimi chmielami i z których plantacji PINTA będzie chmielić większość swoich piw w 2023 roku.

W Dolinie Yakima leżącej na wschodzie stanu Waszyngton, uprawia się niemal dwie trzecie amerykańskiego chmielu, powszechnie wykorzystywanego przez browary rzemieślnicze z całego świata. Podczas selekcji swoje wersje różnych odmian chmielu zaprezentowało ponad 40 tamtejszych farm. Wybór polegał na wąchaniu kilkunastu próbek chmielowych szyszek, otwartych i roztartych w dłoniach piwowarów z PINTY.

PINTA wybrała najlepsze wersje spośród 6 odmian chmielu najczęściej używanego w warzelni w Wieprzu: Amarillo, Cascade, Citra, Mosaic, Sabro i Simcoe. – Przekonaliśmy się własnymi zmysłami, jak duże różnice w aromatach mogą mieć te same odmiany chmielu, ale uprawiane na różnych plantacjach w Dolinie Yakima – mówi Ziemowit Fałat, współzałożyciel i współwłaściciel Browaru PINTA oraz twórca receptury Ataku Chmielu, amerykańskiego IPA, które rozpoczęło piwną rewolucję i jest obecnie najpopularniejszym piwem rzemieślniczym w Polsce. 

– Dzięki selekcji do Wieprza trafią konkretne partie chmielu dokładnie z tej plantacji i z tego dnia zbiorów, które najbardziej przypadły nam do gustu. To przełoży się na lepszą powtarzalność naszych podstawowych piw, ponieważ przez cały przyszły rok będziemy dodawać do nich chmiele o tych samych parametrach. Co więcej z wybranych chmieli stworzymy w przyszłym roku nową serię piw w stylu IPA – dodaje.

Amerykańskie chmiele wybrane przez piwowarów PINTY stanowią około 70 proc. ich rocznego zapotrzebowania na chmiel. Począwszy od stycznia 2023 roku, w dostawach organizowanych co 1-2 miesiące do browaru w Wieprzu dotrze w sumie około 15 ton chmielu z Doliny Yakima.

Odmiany Amarillo, Cascade, Citra, Mosaic, Sabro i Simcoe znajdują się w większości najpopularniejszych piw PINTY: Atak Chmielu, Modern Drinking, A ja pale ale, Hazy Morning, Oto Mata IPA czy IIPPAA. Jednak wybrane chmiele będą też używane w 2023 roku do warzenia nowości z PINTY, w tym serii single hopów, czyli piw powstałych z wykorzystaniem tylko jednej odmiany chmielu z ostatnich zbiorów w Dolinie Yakima.

Do udziału w tegorocznej selekcji plantatorzy z Yakimy zaprosili zaledwie 20 browarów z Europy. W zeszłym roku wzięło w niej udział ponad 300 browarów i dystrybutorów chmielu z całego świata. – Polska jest w Europie Środkowo-Wschodniej najważniejszym rynkiem dla amerykańskich plantatorów chmielu, dlatego zależy im na opiniach również naszych piwowarów – uważa Ziemowit Fałat.

Oprócz chmieli amerykańskich Browar PINTA używa też chmieli polskich, australijskich, nowozelandzkich, niemieckich, słoweńskich i innych. W 2021 r. piwowarzy z PINTY zastosowali w sumie 61 odmian chmielu. Według raportu bloga Piwna Zwrotnica w zeszłym roku do uwarzenia ponad 2 tys. premierowych piw wszystkie polskie browary użyły 141 odmian chmielu. Ponad dwie trzecie z nich pochodziło z USA.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Targi Bezpieczeństwa

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy

Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.