Piwowarzy coraz mniej domowi
Piwowarzy domowi znowu będą mogli spełniać swoje marzenia o własnym piwie w szerokiej dystrybucji. Rzemieślniczy Browar PINTA i Lidl Polska ogłosili właśnie drugą edycję konkursu „Niech Świat Pozna Twoje Piwo!”.
Podczas pierwszej edycji konkursu padł rekord Polski w liczbie piw zgłoszonych w ramach jednej kategorii – 239 piw stylu Session IPA. Po dodaniu zgłoszeń w trzech pozostałych kategoriach – Summer Pils, Belgian Saison i Milk Stout – okazało się, że wspólna inicjatywa PINTY i Lidl Polska pod względem liczby uczestników (434) od razu wskoczyła do czołówki największych konkursów piwa domowego w Polsce i Europie.
– Każde ze zwycięskich piw domowych, uwarzonych w ramach pierwszej edycji konkursu w Browarze PINTA, cieszyło się takim zainteresowaniem w sklepach Lidl, że bez problemu moglibyśmy warzyć więcej niż jedną warkę – mówi Ziemowit Fałat, współwłaściciel Browaru PINTA i szef konkursowego jury.
Piwa warzonego jednorazowo w domowym zaciszu zwykle nie powstaje więcej niż ok. 35 półlitrowych butelek. Dzięki konkursowi każde z piw uwarzonych w PINCIE, a zainspirowanych recepturami zwycięzców pierwszej edycji, wypełniło po ok. 32 tys. takich butelek. Miarą przejścia piwowara domowego do kategorii piw rzemieślniczych jest więc niemal tysiąckrotny wzrost ilości warzonego piwa!
W ogłoszonej właśnie drugiej edycji konkursu „Niech Świat Pozna Twoje Piwo!” piwowarzy domowi będą mogli sprawdzić się w sześciu stylach: Hopfenweizen, West Coast Double IPA, Belgian Tripel z amerykańskim chmielem, German Pils, Polish Pale Ale na polskich chmielach oraz Chocolate Brown Porter. Tym razem dostają jeszcze więcej czasu na szlifowanie receptur, ponieważ zgłoszenia będą przyjmowane dopiero od 3 do 14 stycznia 2022 roku na stronie www.browarpinta.pl/konkurs.
Pierwsze z najlepszych piw Konkursu, Hopfenweizen, trafi na warsztat piwowarów w Browarze PINTA krótko po ogłoszeniu wyników. Sprzedaż konkursowych piw w sklepach Lidl Polska rozpocznie się od marca 2022 roku.
Więcej informacji o drugiej edycji konkursu „Niech Świat Pozna Twoje Piwo!” i jego regulamin znajdują się na stronie www.browarpinta.pl/konkurs.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.