Planty - nowa roślinna marka na polskim rynku
W marcu 2022 roku na polski rynek produktów roślinnych wkracza nowa marka – Planty. W jej ofercie znalazły się roślinne alternatywy m.in. burgerów, kiełbasek czy klopsików. Misją marki jest pokazanie Polakom, że dania bazujące na warzywach nie odbiegają smakiem i jakością od tych bez mięsa. Dlaczego właściciele nowej marki Planty, od lat specjalizujący się w kuchni roślinnej, właśnie teraz postanowili wejść do sklepów ze swoimi produktami?
Nienasycony rynek roślinny
Produkty roślinne nie są już nowością na półkach supermarketów. Według danych GfK Polonia w Polsce do listopada 2020 roku sprzedaż roślinnych zamienników mięsa w ujęciu rocznym wzrosła wartościowo o 138%, a ilościowo o 107%. Z raportu Roślinniejemy wynika zaś, że więcej niż 40% Polaków ograniczyło lub całkowicie zrezygnowało z produktów mięsnych. Na rynku polskim pojawiła się więc wyraźna potrzeba. Planty postanowiło na nią odpowiedzieć.
Pierwszy kwartał 2022 roku okazał się doskonałym terminem na wprowadzenie na rynek nowych roślinnych produktów. Od lat byliśmy obecni w branży, tworząc produkty pod marki własne dużych sieci handlowych. Ostatnie badania pokazują, że ta część gastronomii rośnie w siłę, a zapotrzebowanie na to, co roślinne, przeżywa w naszym kraju swój złoty wiek. Z drugiej strony, śledząc trendy i obserwując zmiany zachodzące w branży, mamy przekonanie, że rynek nie został jeszcze nasycony. Z tego względu znaleźliśmy w nim przestrzeń, którą wypełniliśmy produktami Planty – Rafał Maranowski, Członek Zarządu.
Według raportu Nielsen, przedstawionego w 2021 roku na zlecenie organizacji ProVeg, jedną z największych trudności w ograniczaniu mięsa jest tęsknota za jego smakiem. To właśnie on jest czynnikiem, który ma przekonać konsumentów do zakupu produktów Planty. Marka postawiła sobie bowiem za cel odwieść Polaków od przekonania, że roślinnie znaczy monotonnie i bez smaku. Planty udowadnia, że unikając mięsa, nie trzeba rezygnować z przyjemności.
Roślinne propozycje dań
Dania na opakowaniach produktów Planty kuszą swoim wyglądem – ale to nie wszystko. Marka przedstawia szybkie, smaczne i nieskomplikowane przepisy dla tych, którzy poszukują kulinarnych inspiracji. Sycące burgery czy kiełbaski serwowane z dodatkami to tylko niektóre z propozycji podania roślinnych produktów Planty.
W tej chwili w ofercie Planty dostępne są m.in: soczyste burgery z grochu, z buraka, z pieczarek, ze słonecznikiem, delikatne dukaty z ciecierzycy, z fasolą, apetyczne kiełbaski, mięsiste klopsiki oraz wyrazista kaszanka. Mogę jednak zdradzić, że to jest dopiero początek, ponieważ cały czas pracujemy nad poszerzaniem naszego asortymentu – wskazuje Rafał Maranowski.
Ponieważ twórcom Planty zależało na szerokim dostępie do ich roślinnych dań, produkty proponowane przez markę będzie można znaleźć na półkach sklepowych takich sieci, jak: Carrefour, Auchan, Frisco, Jush i Spar.
Jakość i pochodzenie kluczem do sukcesu
Sprawdzanie pochodzenia i składu produktów przed ich zakupem przestaje już powoli dziwić. Świadomi konsumenci szybko to weryfikują, dlatego producenci muszą stale dbać o swój asortyment, stawiając poprzeczkę coraz wyżej. Twórcy marki Planty deklarują, że wszystkie produkty powstają w Polsce z wysokiej jakości składników.
Jako specjaliści w produkcji wyrobów roślinnych od lat obserwujemy, jak rynek wege rośnie w siłę i jak zmienia się podejście konsumenta, który coraz częściej wie, czego chce, sprawdza jak krótkie są składy produktów i jest skłonny zapłacić więcej za te, które spełniają jego oczekiwania. Naszą wiedzę oraz doświadczenie postanowiliśmy przekuć w nową markę i zaoferować odbiorcom to, czego potrzebują – dodaje Rafał Maranowski.
Mówiąc o konsumentach, nie sposób pominąć grupy docelowej Planty. Marka chce dotrzeć ze swoimi produktami nie tylko do wegan czy wegetarian, ale także flexitarian oraz osób otwartych na nowe wyzwania kulinarne, prezentując dania roślinne jako urozmaicenie dobrze zbilansowanej diety. Marka skupia się także na niemarnowaniu żywności w procesie produkcyjnym. Twórcy Planty podkreślają również, jak istotną wartością jest dla nich ekologia oraz wpływ na środowisko. Konsumenci wybierający Planty działają z korzyścią nie tylko dla swojego zdrowia, lecz także dla planety.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.