Podsumowanie kampanii buraczanej w cukrowniach Pfaifer & Langen w Polsce
Styczeń, jak co roku kończy w cukrowniach grupy Pfeifer & Langen w Polsce kampanię buraczaną, czyli proces przerobu buraków cukrowych pochodzących z polskich pól. Kampania to dla cukrowni najważniejszy czas w roku - sprawdzian organizacji, zaangażowania, umiejętności i stosowanych technologii.
W tym roku kampania w cukrowniach Pfeifer & Langen w Polsce była jednak większym wyzwaniem niż zazwyczaj.
Przez 139 dni w czterech cukrowniach – w Glinojecku, Środzie Wielkopolskiej, Miejskiej Górce oraz Gostyniu - trwała wytężona praca na najwyższych obrotach, 24 godziny na dobę, w nowych warunkach sanitarnych.
Pomimo panującej sytuacji epidemicznej, dzięki przeprowadzonym działaniom profilaktycznym obniżającym do minimum ryzyko zakażeń, udało się nie tylko precyzyjnie zgrać ze sobą wiele elementów, takich jak wykop buraków, dostawy do cukrowni w trybie just-in-time, przerób i magazynowanie, ale przede wszystkim zapewnić wszystkim pracownikom bezpieczne warunki pracy i utrzymać ciągłość produkcji.
We wszystkich czterech cukrowniach przerobiono więcej buraków niż rok temu - ponad 3 miliony ton! Z każdej tony może powstać od ok. 140 do ok. 180 kilogramów cukru.
Mimo konieczności dostosowania się do nowych warunków w cukrowniach Pfeifer & Langen w Polsce osiągnięto wyznaczone cele, wprowadzono kolejne rozwiązania dla zrównoważonego rozwoju oraz przeprowadzono rekrutację i szkolenia dla nowych, i obecnych pracowników. Ponadto w cukrowni Gostyń zmniejszono zużycie energii cieplnej, w cukrowni Miejsca Górka zorganizowano szkolenia dla operatorów stacji technologicznych, których zadaniem było poszerzenie ich kompetencji, wiedzy oraz doświadczenia na prowadzonych przez nich stacjach. W cukrowni Glinojeck zautomatyzowano stacje filtracji a w cukrowni Środa Wlkp. kontynuowano proces zmniejszenia zużycia energii elektrycznej.
Zakończenie kampanii to czas podsumowań i podziękowań dla tych, bez których ostatnie miesiące nie byłyby tak udane - pracowników Grupy Pfeifer & Langen w Polsce, plantatorów, współpracujących firm i wszystkich, którzy przyczynili się do tego sukcesu.
Już wkrótce efekty minionej kampanii pod postacią różnego rodzaju cukru marki Diamant trafią do polskich rodzin, małych i średnich przedsiębiorców oraz dużych polskich i międzynarodowych korporacji.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.