Ponad 150 tys. produktów - Starbucks podsumowuje rok współpracy z Too Good To Go
Mija dokładnie rok od kiedy Starbucks oficjalnie podjął walkę z marnowaniem jedzenia w Polsce, dołączając do partnerów aplikacji Too Good To Go. Do tej pory firma uratowała przed wyrzuceniem łącznie ponad 45 tys. tzw. paczek-niespodzianek, ograniczając emisję CO2 do atmosfery o przeszło 110 ton! W ten sposób Starbucks ogranicza liczbę odpadów i dąży do stania się firmą pozytywną pod kątem zasobów.
W 2019 roku – dokładnie 16 października w Światowy Dzień Żywności – Starbucks, jako pierwsza duża firma w Polsce z branży HoReCa, dołączył do partnerów aplikacji Too Good To Go, razem z którą ratuje m.in. swoje niesprzedane kanapki i desery przed wyrzuceniem. Choć z początku oferta była dostępna wyłącznie dla mieszkańców Warszawy, Krakowa i Trójmiasta, od ponad pół roku do walki z marnowaniem mogą przyłączyć się wszyscy goście kawiarni Starbucks w 11 polskich miastach. Obsługa aplikacji jest bardzo prosta: wystarczy wybrać kawiarnię oznaczoną na mapie na zielono, kupić paczkę, w której znajdą się niesprzedane danego dnia posiłki ze zniżką min. 70%, a następnie odebrać ją o wyznaczonej godzinie. W ten sposób wielu Polaków zyskało już miano Pogromców Marnowania Jedzenia, jak z przymrużeniem oka określani są użytkownicy aplikacji Too Good To Go.
- Dzięki współpracy z Too Good To Go w pierwszym roku uratowaliśmy ponad 45 tysięcy paczek (ok. 150 tysięcy produktów!), ograniczając emisję CO2 do atmosfery o ponad 110 ton. W ten sposób przeciwdziałamy problemowi marnowania, jednocześnie zapobiegając zmianom klimatycznym, których konsekwencje dosięgną nas wszystkich. Jestem dumny z naszych Partnerów, którzy podjęli się tego ambitnego zadania. Brawa jednak należą się przede wszystkim naszym Gościom, którzy każdego dnia udowadniają, że los naszej planety nie jest im obojętny – mówi Vedran Modrić, Dyrektor Regionalny Starbucks Polska. – Dziękujemy Too Good To Go za pozytywną, pełną pasji i energii współpracę – razem robimy coś naprawdę wspaniałego!
Dobre praktyki Starbucks
Walka z marnowaniem jedzenia to nie jedyne działanie firmy prowadzone w duchu zero waste. Od ponad 10 lat goście kawiarni Starbucks w Polsce mogą liczyć m.in. na atrakcyjną zniżkę 1 PLN za zakup dowolnego napoju we własnym kubku. Jest to część globalnej inicjatywy pod hasłem Bring Your Own Tumbler, w ramach której marka ogranicza liczbę jednorazowych kubków i stara się kształtować proekologiczne nawyki swoich gości. Z początkiem tego roku przy drzwiach polskich kawiarni pojawiły się także kosze z poporcjowanymi kawowymi fusami, które goście mogą odbierać całkowicie za darmo i wykorzystać potem jako np. peeling do ciała, nawóz do kwiatów czy ekologiczny środek do czyszczenia domu.
- Pomysł z dystrybucją fusów w kawiarni narodził się z końcem zeszłego roku i początkowo wydawał się mały – przynajmniej w porównaniu z innymi naszymi akcjami prowadzonymi na globalną skalę. Dzisiaj fusy są do odbioru w niemal wszystkich kawiarniach w Polsce, a inicjatywa cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem i sympatią gości. Nie spoczywamy jednak na laurach i cały czas szukamy nowych sposobów na ograniczenie liczby odpadów i bycie bardziej eko – mówi Kasia Pijanowska, Marketing Manager w Starbucks Polska.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.