„Pozytywna energia” – czyli dobry start z Zakładami Mięsnymi Silesia
Przez pierwszy rok realizacji projektu Zakłady Mięsne Silesia, producent wędlin marki Duda Nasze Polskie, nawiązały współpracę z 3 ośrodkami opiekuńczo - wychowawczymi. Przez pierwszy okres trwania projektu, zakwalifikowało się do niego 25 osób, z czego 9 kontynuuje współpracę do dzisiaj. Młodzież pod pieczą powołanych przez Zarząd Spółki opiekunów miała możliwość zapoznania się z różnymi stanowiskami pracy i dołączenia do profesjonalnego zespołu pracowników. Młodzi ludzie zapoznali się z pracą w dziale konfekcjonowania wędlin, gdzie uczestnicząc w procesie pakowania i etykietowania pracowali przy liniach produkcyjnych, czy w dziale plastrowania wędlin, gdzie mieli okazję pracy przy nowoczesnych liniach plastrujących. Młodzież, która ma w planach kontynuowanie nauki w szkołach wyższych, poznała także organizację pracy w dziale marketingu oraz w dziale organizacyjno- administracyjnym.
– Inicjatywa z jaką wyszły Zakłady Mięsne Silesia S.A. jest innowacyjnym projektem, który w naszej opinii powinien być kontynuowany, a nadto powinien być wzorem dla innych firm. Wychowankowie naszych placówek są bardzo zadowoleni z możliwości zatrudnienia w Zakładach Mięsnych Silesia S.A i chętnie chodzą do pracy. Projekt pozwala na rozwijanie ich samodzielności i odpowiedzialności – mówi mgr Renata Zaremba, zastępca dyrektora Dąbrowskich Placówek Opiekuńczo Wychowawczych.
Organizując i wdrażając w życie projekt Zakłady Mięsne Silesia mają na uwadze pozyskanie pracowników, którzy zamierzają związać swoją przyszłość zawodową właśnie z marką Duda Nasze Polskie. Dlatego szczególna uwaga w projekcie poświęcona jest wdrożeniu i wsparciu młodych w pierwszej w życiu pracy. Wskazana w wypełnianych przez młodzież ankietach potrzeba bezpieczeństwa w pracy jest dla Spółki priorytetem w organizacji pracy. Takie działania zostały także pozytywnie oceniane przez samych beneficjentów projektu. Dodatkowo Zarząd z okazji rozpoczęcia roku szkolnego przyznał wytrwałym uczestnikom biorącym udział w projekcie nagrody pieniężne, co również było dla nich miłym dodatkiem.
– Realizacja działań objętych projektem jest koordynowana przez Dział HR – mówi Dyrektor Personalny Zakładów Mięsnych Silesia SA Sabina Miczek. – Jednak w gronie osób odpowiedzialnych za powodzenie projektu są nasi kierownicy, którzy sprawują bezpośredni nadzór nad pracą naszej młodzieży. Widzimy, że podjęta inicjatywa przynosi efekty, bo młodzież z chęcią chce wrócić do pracy w okresie kolejnych wakacji. W naszej ocenie krótkoterminowe założenia projektu zostały tym samym osiągnięte, ale na tym nie koniec, zaczynamy pracować nad kolejnymi celami – długoterminowymi, o których napiszemy wkrótce – dodaje.
Kolejne cele zawierają się m.in. w liście intencyjnym, podpisanym 25 lipca 2022 roku z władzami Sosnowca, w którym obie strony deklarują współpracę przy projekcie, który da możliwość zatrudnienia w Zakładach Mięsnych Silesia SA oraz wynajęcia młodym pracownikom wchodzącym na rynek pracy lokalu mieszkaniowego znajdującego się w zasobach mieszkaniowych Gminy Sosnowiec. To jednak nie koniec wsparcia dla ośrodków opiekuńczo-wychowawczych.
– Działania jakie podejmujemy w związku z realizacją projektu nie kończą się jednak na wsparciu tylko 25 uczestników. Spółka zorganizowała wsparcie dla 200 podopiecznych z Ośrodków Opiekuńczo Wychowawczych z którymi współpracujemy, z Sosnowca, Dąbrowy Górniczej i Pszczyny z okazji świąt Bożego Narodzenia oraz Świąt Wielkanocnych przekazując paczki produktowe. Pamiętaliśmy również o święcie naszej młodzieży i na pierwszy projektowy Dzień Dziecka każdy podopieczny otrzymał od spółki do wykorzystania w szkole i na wakacyjnych wycieczkach firmowe upominki. W planach mamy także wsparcie w związku z organizacją pikników – tłumaczy Edyta Zębala, Dyrektor Marketingu Zakładów Mięsnych Silesia SA.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.