Komunikaty PR

„Pozytywna energia” – czyli dobry start z Zakładami Mięsnymi Silesia

2022-08-02  |  12:00
Biuro prasowe

Przez pierwszy rok realizacji projektu Zakłady Mięsne Silesia, producent wędlin marki Duda Nasze Polskie, nawiązały współpracę z 3 ośrodkami opiekuńczo - wychowawczymi. Przez pierwszy okres trwania projektu, zakwalifikowało się do niego 25 osób, z czego 9 kontynuuje współpracę do dzisiaj. Młodzież pod pieczą powołanych przez Zarząd Spółki opiekunów miała możliwość zapoznania się z różnymi stanowiskami pracy i dołączenia do profesjonalnego zespołu pracowników. Młodzi ludzie zapoznali się z pracą w dziale konfekcjonowania wędlin, gdzie uczestnicząc w procesie pakowania i etykietowania pracowali przy liniach produkcyjnych, czy w dziale plastrowania wędlin, gdzie mieli okazję pracy przy nowoczesnych liniach plastrujących. Młodzież, która ma w planach kontynuowanie nauki w szkołach wyższych, poznała także organizację pracy w dziale marketingu oraz w dziale organizacyjno- administracyjnym.

Inicjatywa z jaką wyszły Zakłady Mięsne Silesia S.A. jest innowacyjnym projektem, który w naszej opinii powinien być kontynuowany, a nadto powinien być wzorem dla innych firm. Wychowankowie naszych placówek są bardzo zadowoleni z możliwości zatrudnienia w Zakładach Mięsnych Silesia S.A i chętnie chodzą do pracy. Projekt pozwala na rozwijanie ich samodzielności i odpowiedzialności – mówi mgr Renata Zaremba, zastępca dyrektora Dąbrowskich Placówek Opiekuńczo Wychowawczych.

Organizując i wdrażając w życie projekt Zakłady Mięsne Silesia mają na uwadze pozyskanie pracowników, którzy zamierzają związać swoją przyszłość zawodową właśnie z marką Duda Nasze Polskie. Dlatego szczególna uwaga w projekcie poświęcona jest wdrożeniu i  wsparciu młodych w pierwszej w życiu pracy. Wskazana w wypełnianych przez młodzież ankietach potrzeba bezpieczeństwa w pracy jest dla Spółki priorytetem w organizacji pracy. Takie działania zostały także pozytywnie oceniane przez samych beneficjentów projektu. Dodatkowo Zarząd z okazji rozpoczęcia roku szkolnego przyznał wytrwałym uczestnikom biorącym udział w projekcie nagrody pieniężne, co również było dla nich miłym dodatkiem.

Realizacja działań objętych projektem jest koordynowana przez Dział HR – mówi Dyrektor Personalny Zakładów Mięsnych Silesia SA Sabina Miczek. Jednak w gronie osób odpowiedzialnych za powodzenie projektu są nasi kierownicy, którzy sprawują bezpośredni nadzór nad pracą naszej młodzieży. Widzimy, że podjęta inicjatywa przynosi efekty, bo młodzież z chęcią chce wrócić do pracy w okresie kolejnych wakacji. W naszej ocenie krótkoterminowe założenia projektu zostały tym samym osiągnięte, ale na tym nie koniec, zaczynamy pracować nad kolejnymi celami – długoterminowymi, o których napiszemy wkrótce – dodaje.

Kolejne cele zawierają się m.in. w liście intencyjnym, podpisanym 25 lipca 2022 roku z władzami Sosnowca, w którym obie strony deklarują współpracę przy projekcie, który da możliwość zatrudnienia w Zakładach Mięsnych Silesia SA oraz wynajęcia młodym pracownikom wchodzącym na rynek pracy lokalu mieszkaniowego znajdującego się w zasobach mieszkaniowych Gminy Sosnowiec. To jednak nie koniec wsparcia dla ośrodków opiekuńczo-wychowawczych.

Działania jakie podejmujemy w związku z realizacją projektu nie kończą się jednak na wsparciu tylko 25 uczestników. Spółka zorganizowała wsparcie dla 200 podopiecznych z Ośrodków Opiekuńczo Wychowawczych z którymi współpracujemy, z Sosnowca, Dąbrowy Górniczej i Pszczyny z okazji świąt Bożego Narodzenia oraz Świąt Wielkanocnych przekazując paczki produktowe. Pamiętaliśmy również o święcie naszej młodzieży i  na pierwszy projektowy Dzień Dziecka każdy podopieczny otrzymał od spółki do wykorzystania w szkole i na wakacyjnych wycieczkach firmowe upominki. W planach mamy także wsparcie w związku z organizacją pikników – tłumaczy Edyta Zębala, Dyrektor Marketingu Zakładów Mięsnych Silesia SA.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.