Komunikaty PR

„Pozytywna energia” – czyli dobry start z Zakładami Mięsnymi Silesia

2022-08-02  |  12:00
Biuro prasowe

Przez pierwszy rok realizacji projektu Zakłady Mięsne Silesia, producent wędlin marki Duda Nasze Polskie, nawiązały współpracę z 3 ośrodkami opiekuńczo - wychowawczymi. Przez pierwszy okres trwania projektu, zakwalifikowało się do niego 25 osób, z czego 9 kontynuuje współpracę do dzisiaj. Młodzież pod pieczą powołanych przez Zarząd Spółki opiekunów miała możliwość zapoznania się z różnymi stanowiskami pracy i dołączenia do profesjonalnego zespołu pracowników. Młodzi ludzie zapoznali się z pracą w dziale konfekcjonowania wędlin, gdzie uczestnicząc w procesie pakowania i etykietowania pracowali przy liniach produkcyjnych, czy w dziale plastrowania wędlin, gdzie mieli okazję pracy przy nowoczesnych liniach plastrujących. Młodzież, która ma w planach kontynuowanie nauki w szkołach wyższych, poznała także organizację pracy w dziale marketingu oraz w dziale organizacyjno- administracyjnym.

Inicjatywa z jaką wyszły Zakłady Mięsne Silesia S.A. jest innowacyjnym projektem, który w naszej opinii powinien być kontynuowany, a nadto powinien być wzorem dla innych firm. Wychowankowie naszych placówek są bardzo zadowoleni z możliwości zatrudnienia w Zakładach Mięsnych Silesia S.A i chętnie chodzą do pracy. Projekt pozwala na rozwijanie ich samodzielności i odpowiedzialności – mówi mgr Renata Zaremba, zastępca dyrektora Dąbrowskich Placówek Opiekuńczo Wychowawczych.

Organizując i wdrażając w życie projekt Zakłady Mięsne Silesia mają na uwadze pozyskanie pracowników, którzy zamierzają związać swoją przyszłość zawodową właśnie z marką Duda Nasze Polskie. Dlatego szczególna uwaga w projekcie poświęcona jest wdrożeniu i  wsparciu młodych w pierwszej w życiu pracy. Wskazana w wypełnianych przez młodzież ankietach potrzeba bezpieczeństwa w pracy jest dla Spółki priorytetem w organizacji pracy. Takie działania zostały także pozytywnie oceniane przez samych beneficjentów projektu. Dodatkowo Zarząd z okazji rozpoczęcia roku szkolnego przyznał wytrwałym uczestnikom biorącym udział w projekcie nagrody pieniężne, co również było dla nich miłym dodatkiem.

Realizacja działań objętych projektem jest koordynowana przez Dział HR – mówi Dyrektor Personalny Zakładów Mięsnych Silesia SA Sabina Miczek. Jednak w gronie osób odpowiedzialnych za powodzenie projektu są nasi kierownicy, którzy sprawują bezpośredni nadzór nad pracą naszej młodzieży. Widzimy, że podjęta inicjatywa przynosi efekty, bo młodzież z chęcią chce wrócić do pracy w okresie kolejnych wakacji. W naszej ocenie krótkoterminowe założenia projektu zostały tym samym osiągnięte, ale na tym nie koniec, zaczynamy pracować nad kolejnymi celami – długoterminowymi, o których napiszemy wkrótce – dodaje.

Kolejne cele zawierają się m.in. w liście intencyjnym, podpisanym 25 lipca 2022 roku z władzami Sosnowca, w którym obie strony deklarują współpracę przy projekcie, który da możliwość zatrudnienia w Zakładach Mięsnych Silesia SA oraz wynajęcia młodym pracownikom wchodzącym na rynek pracy lokalu mieszkaniowego znajdującego się w zasobach mieszkaniowych Gminy Sosnowiec. To jednak nie koniec wsparcia dla ośrodków opiekuńczo-wychowawczych.

Działania jakie podejmujemy w związku z realizacją projektu nie kończą się jednak na wsparciu tylko 25 uczestników. Spółka zorganizowała wsparcie dla 200 podopiecznych z Ośrodków Opiekuńczo Wychowawczych z którymi współpracujemy, z Sosnowca, Dąbrowy Górniczej i Pszczyny z okazji świąt Bożego Narodzenia oraz Świąt Wielkanocnych przekazując paczki produktowe. Pamiętaliśmy również o święcie naszej młodzieży i  na pierwszy projektowy Dzień Dziecka każdy podopieczny otrzymał od spółki do wykorzystania w szkole i na wakacyjnych wycieczkach firmowe upominki. W planach mamy także wsparcie w związku z organizacją pikników – tłumaczy Edyta Zębala, Dyrektor Marketingu Zakładów Mięsnych Silesia SA.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dalsze prace nad uproszczeniami we wspólnej polityce rolnej. Celem jest ich wejście w życie w styczniu 2026 roku

Przed przerwą wakacyjną w Parlamencie Europejskim rozpoczęły się prace nad ogłoszonym w maju kolejnym Omnibusem – pakietem uproszczeń istotnym z punktu widzenia rolników. Chodzi m.in. o uproszczenie pewnych obowiązków w sprawozdawczości, ułatwienia dla drobnych rolników czy ograniczenie kontroli. Zdaniem europosłanki PO propozycje KE to przykład wsłuchiwania się w postulaty rolników, co jest potrzebne także przy kształtowaniu wspólnej polityki rolnej.

Finanse

Zdecydowane odbicie w liczbie ofert pracy dla programistów. Wynagrodzenia rosną, ale nie wrócą na dotychczasowe poziomy

Po 2,5 roku perturbacji na rynek pracy w branży IT wracają wzrosty. Jak wynika z danych JustJoin.IT, w I połowie tego roku na tym portalu odnotowano blisko 70-proc. wzrost liczby ofert pracy w porównaniu do sytuacji sprzed roku. W górę idą także płace, chociaż eksperci wskazują, że dynamika nie jest tak wysoka jak kilka lat temu. Wciąż trudności ze znalezieniem pracy mają pracownicy dopiero zaczynający karierę w branży.

Konsument

Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach

Ostatnie badania wskazują na pewną poprawę w świadomości ekonomicznej Polaków, zwłaszcza na temat konieczności oszczędzania. Jednak w zakresie inwestowania i dostępnych do tego narzędzi oraz systemu podatkowego wciąż są poważne deficyty w wiedzy. Polacy mają świadomość, że podnoszenie swoich kompetencji pozytywnie wpłynie na ich budżety domowe, ale mało się mówi o tym, że od tego zależy też przyszły dobrobyt kraju. Dlatego też edukacja finansowa i ekonomiczna powinna się wkrótce stać elementem nauczania na jak najwcześniejszym etapie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.