Komunikaty PR

Produkcja serów rośnie. Jak wykorzystują je Polacy?

2022-11-21  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Nasz kraj znajduje się w unijnej czołówce pod względem produkcji serów. Na sile przybiera także eksport tych wyrobów. Jakie sery są dziś najpopularniejsze i do czego ich używamy? W ramach kampanii „Ja Cię serniczę” finansowanej z Funduszu Promocji Mleka przyglądamy się nawykom żywieniowym Polaków.

Polska w top 5. krajów UE z największą produkcją sera

Produkcja serów i twarogów w Polsce rośnie. Jak wskazują dane Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, w latach 2004-2020 odnotowano wzrost o 65%. Na tle Unii Europejskiej Polskę wyprzedzają tylko Niemcy, Francja, Włochy i Niderlandy. W 2020 roku w naszym kraju wyprodukowano aż 960 tys. ton sera. Najpopularniejsze są twarogowe (51%) i podpuszczkowe dojrzewające (37%). 

Zagraniczni konsumenci doceniają polskie sery

Wraz z intensyfikacją produkcji serów rośnie też eksport. Na przestrzeni lat 2004-2020 sprzedaż produktów za granicę kraju podniosła się ze 191 mln Euro do 823 mln Euro. Wśród serów importowanych największym uznaniem cieszą się te dojrzewające. Jak wynika ze wspomnianego raportu KOWR, w latach 2014-2020 ok. 45% krajowej produkcji było przeznaczane na eksport.

Ser w słodkiej postaci?

Coraz intensywniejsza produkcja idzie też w parze z popularnością przepisów na bazie tego wyrobu. Polacy chętnie wybierają ser w słodkiej postaci, a sernik jest często nazywany królem polskich ciast. Jednak na tym pomysłowość kulinarna się nie kończy. Z sera przygotowywane są również lody, desery, naleśniki, pierogi z owocami, racuchy, drożdżówki, a nawet… koktajle! 

To, jak często wybieramy właśnie ten produkt, wynika z jego wartości odżywczych. Wysoka zawartość białka, wapnia, fosforu czy potasu sprawia, że jest chętnie stosowany w codziennej diecie. Twaróg jest niskokaloryczny: desery na jego bazie nie muszą być tuczące, dlatego często są wykorzystywane w różnych dietach – także odchudzających.

Wiele wskazuje na to, że spożycie nabiału nadal będzie rosło. W obliczu rosnących cen żywności to nadal relatywnie tani sposób na dostarczenie w diecie odpowiedniej ilości białka, a zarazem doskonała baza do przygotowywania różnych potraw i deserów. 

Program „Ja Cię SERniczę!” jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.