Komunikaty PR

Qethereal® – nowa marka na rynku kawy

2021-11-22  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

W połowie listopada br. na polskim rynku zadebiutował Qethereal – kawowa marka stworzona przez spółkę Columbus Polska. Firma zajmuje się dostarczaniem wysokiej jakości kawy, a jej filozofia oparta jest na ekologicznym podejściu wspieranym przez zaawansowane technologie. Qethereal posiada w swojej ofercie certyfikowane znakami Fairtrade i Bio Organic kawy w wersji blended oraz single origin. Sprzedaż będzie rozwijać, korzystając m.in. z nowoczesnych kanałów on-line. Kawy marki Qethereal kierowane są zarówno do klienta indywidualnego, ceniącego wysokiej jakości produkt oraz do rynku HoReCa, lokali stawiających na niebanalną ofertę gastronomiczną.

Pomimo zmieniających się cen na światowych giełdach, globalny popyt na kawę utrzymuje się na niezmiennie wysokim poziomie. W Polsce rynek ten systematycznie rośnie. Według danych GfK[1] w pierwszym półroczu 2020 wydatki gospodarstw domowych na kawę wyniosły 1,54 mld zł i były o 7,1 proc. większe niż przed rokiem. W tym samym okresie segment kawy ziarnistej odnotował 28,4 proc. wzrostu. Zamiłowanie Polaków do kawy pozostaje bardzo wysokie, co potwierdzają dane z okresu lipiec 2019 – czerwiec 2020, mówiące o tym, że kawę kupiło aż 96 proc. polskich gospodarstw. Zmieniają się jednak nasze gusta. Lekki odpływ konsumentów daje się zauważyć w kategoriach takich jak kawa mielona i rozpuszczalna. Wciąż niewielkim, ale szybko rozwijającym się segmentem naszego rynku są kawy specialty.

Koneserzy kawy oczekują głębszych doznań

Tradycyjne rodzaje kawy nadal pozostają największą pod względem wartości częścią rynku. Świadomi konsumenci oczekują jednak czegoś więcej, niż to co one oferują. Chcą wiedzieć skąd pochodzą kupowane ziarna, jak były uprawiane, mieć szeroki wybór, jeśli chodzi gatunek czy mieszankę kawy, a przede wszystkim móc precyzyjnie dopasować ją do własnych upodobań. W odpowiedzi na te potrzeby powstała marka Qethereal, czerpiąca z wieloletnich doświadczeń jej twórców w branży kawowej i HoReCa.

Problemem, który zauważyliśmy jest duży udział w sprzedaży kawy niskiej jakości oraz ciągle niewielka świadomość produktowa większości konsumentów. Widzimy również, że coraz więcej Polaków chce pić dobrą kawę. Gustów jest jednak wiele, dlatego postanowiliśmy stworzyć markę, która łączy najwyższą jakość (Quality) z eterycznym (Ethereal) doznaniem kawy idealnie dopasowanej do indywidualnych preferencji. Na naszych opakowaniach widnieją informacje mówiące o pochodzeniu ziaren, sposobie ich uprawy oraz obróbki, a także dacie zbioru i palenia. Znajduje się tam również sensoryczny wykres, który jasno informuje o tym, czego spodziewać się po zawartości. Konfiguracja smakowa każdej z naszych kaw określa takie elementy jak m.in.: kwasowość, słodkość, owocowość czy poziom palenia – mówi Tomasz Weczer, CEO Columbus Polska i współtwórca marki Qethereal, który przez szereg lat zarządzał siecią kawiarni Columbus Coffee.

Sprzedaż on-line, lokale partnerskie i międzynarodowe plany

Obok Tomasza Weczera markę Qethereal tworzą: Michał Kibler, pełniący funkcję dyrektora sprzedaży, a zarazem utytułowany barista oraz Krzysztof Leszczyński odpowiadający za rozwiązania IT oraz branding. Sprzedaż kawy ruszyła w listopadzie, przede wszystkim za pośrednictwem sklepu internetowego oraz lokali partnerskich. Jej obiorcami są zarówno klienci indywidualni, jak też rynek HoReCa, sklepy stacjonarne, biura. Qethereal planuje rozwijać kanały on-line oraz wchodzić na kolejne rynki.

Marka istnieje od niedawna, ale przy jej tworzeniu wykorzystaliśmy całe nasze wcześniejsze doświadczenie, dlatego wierzymy w pełen sukces. Już teraz Qethereal spotyka się z zainteresowaniem oraz pozytywnym odbiorem, także za granicą. Poza Polską, działamy bowiem także na rynku hiszpańskim, a w planach mamy podbój kolejnych europejskich rynków oraz dystrybucję w USA. Stale poszukujemy lokali partnerskich, które będą oferowały nasze kawy. W tej chwili jest to m.in. kultowa szczecińska restauracja DeVibez. W niedługim czasie planujemy uruchomić aplikację sprzedażową, a następnie wprowadzić na rynek innowacyjne rozwiązania, jakich kawowy świat jeszcze nie widział – zapowiada Tomasz Weczer, współzałożyciel marki Qethereal.

Qethereal prowadzi obecnie sprzedaż kawy ziarnistej, zarówno w mieszankach, jak i wersjach single origin. W przyszłości planuje wprowadzenie także kawy w kapsułkach oraz napoje na bazie kawy. Z czasem swoją ofertę będzie poszerzać o akcesoria kawowe, młynki, ekspresy, mleka roślinne dla baristów, butelkowaną wodę do parzenia kawy, a także herbaty i akcesoria do ich przyrządzania.


[1] https://www.gfk.com/pl/insighty/polski-rynek-kawy-rosnie-nawet-w-czasie-pandemii

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha! Biuro prasowe
2024-07-02 | 08:00

Monster Munch z loterią - Rower Dobry Dla Ducha!

Monster Munch ogłasza start wyjątkowej loterii, której motywem przewodnim jest promowanie bezpiecznej jazdy na rowerze oraz korzyści płynących z kolarstwa. Do wygrania są
Przemysł spożywczy Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?
2024-06-25 | 23:20

Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?

Zapewne myślami jesteś już na wakacjach w nadmorskim kurorcie, ale sporym wyzwaniem wydaje się utrzymanie zdrowej diety podczas błogiego lenistwa na all inclusive. Ale jak tu nie
Przemysł spożywczy Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie
2024-06-24 | 11:15

Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie

Kolejną okazją do tego były warsztaty dla influencerów, zorganizowane w siedzibie Akademii – zabytkowym Dworku Ziemiańskim w Woli Suchożebrskiej. Tematem było grillowanie, a

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.