Komunikaty PR

Qethereal® – nowa marka na rynku kawy

2021-11-22  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

W połowie listopada br. na polskim rynku zadebiutował Qethereal – kawowa marka stworzona przez spółkę Columbus Polska. Firma zajmuje się dostarczaniem wysokiej jakości kawy, a jej filozofia oparta jest na ekologicznym podejściu wspieranym przez zaawansowane technologie. Qethereal posiada w swojej ofercie certyfikowane znakami Fairtrade i Bio Organic kawy w wersji blended oraz single origin. Sprzedaż będzie rozwijać, korzystając m.in. z nowoczesnych kanałów on-line. Kawy marki Qethereal kierowane są zarówno do klienta indywidualnego, ceniącego wysokiej jakości produkt oraz do rynku HoReCa, lokali stawiających na niebanalną ofertę gastronomiczną.

Pomimo zmieniających się cen na światowych giełdach, globalny popyt na kawę utrzymuje się na niezmiennie wysokim poziomie. W Polsce rynek ten systematycznie rośnie. Według danych GfK[1] w pierwszym półroczu 2020 wydatki gospodarstw domowych na kawę wyniosły 1,54 mld zł i były o 7,1 proc. większe niż przed rokiem. W tym samym okresie segment kawy ziarnistej odnotował 28,4 proc. wzrostu. Zamiłowanie Polaków do kawy pozostaje bardzo wysokie, co potwierdzają dane z okresu lipiec 2019 – czerwiec 2020, mówiące o tym, że kawę kupiło aż 96 proc. polskich gospodarstw. Zmieniają się jednak nasze gusta. Lekki odpływ konsumentów daje się zauważyć w kategoriach takich jak kawa mielona i rozpuszczalna. Wciąż niewielkim, ale szybko rozwijającym się segmentem naszego rynku są kawy specialty.

Koneserzy kawy oczekują głębszych doznań

Tradycyjne rodzaje kawy nadal pozostają największą pod względem wartości częścią rynku. Świadomi konsumenci oczekują jednak czegoś więcej, niż to co one oferują. Chcą wiedzieć skąd pochodzą kupowane ziarna, jak były uprawiane, mieć szeroki wybór, jeśli chodzi gatunek czy mieszankę kawy, a przede wszystkim móc precyzyjnie dopasować ją do własnych upodobań. W odpowiedzi na te potrzeby powstała marka Qethereal, czerpiąca z wieloletnich doświadczeń jej twórców w branży kawowej i HoReCa.

Problemem, który zauważyliśmy jest duży udział w sprzedaży kawy niskiej jakości oraz ciągle niewielka świadomość produktowa większości konsumentów. Widzimy również, że coraz więcej Polaków chce pić dobrą kawę. Gustów jest jednak wiele, dlatego postanowiliśmy stworzyć markę, która łączy najwyższą jakość (Quality) z eterycznym (Ethereal) doznaniem kawy idealnie dopasowanej do indywidualnych preferencji. Na naszych opakowaniach widnieją informacje mówiące o pochodzeniu ziaren, sposobie ich uprawy oraz obróbki, a także dacie zbioru i palenia. Znajduje się tam również sensoryczny wykres, który jasno informuje o tym, czego spodziewać się po zawartości. Konfiguracja smakowa każdej z naszych kaw określa takie elementy jak m.in.: kwasowość, słodkość, owocowość czy poziom palenia – mówi Tomasz Weczer, CEO Columbus Polska i współtwórca marki Qethereal, który przez szereg lat zarządzał siecią kawiarni Columbus Coffee.

Sprzedaż on-line, lokale partnerskie i międzynarodowe plany

Obok Tomasza Weczera markę Qethereal tworzą: Michał Kibler, pełniący funkcję dyrektora sprzedaży, a zarazem utytułowany barista oraz Krzysztof Leszczyński odpowiadający za rozwiązania IT oraz branding. Sprzedaż kawy ruszyła w listopadzie, przede wszystkim za pośrednictwem sklepu internetowego oraz lokali partnerskich. Jej obiorcami są zarówno klienci indywidualni, jak też rynek HoReCa, sklepy stacjonarne, biura. Qethereal planuje rozwijać kanały on-line oraz wchodzić na kolejne rynki.

Marka istnieje od niedawna, ale przy jej tworzeniu wykorzystaliśmy całe nasze wcześniejsze doświadczenie, dlatego wierzymy w pełen sukces. Już teraz Qethereal spotyka się z zainteresowaniem oraz pozytywnym odbiorem, także za granicą. Poza Polską, działamy bowiem także na rynku hiszpańskim, a w planach mamy podbój kolejnych europejskich rynków oraz dystrybucję w USA. Stale poszukujemy lokali partnerskich, które będą oferowały nasze kawy. W tej chwili jest to m.in. kultowa szczecińska restauracja DeVibez. W niedługim czasie planujemy uruchomić aplikację sprzedażową, a następnie wprowadzić na rynek innowacyjne rozwiązania, jakich kawowy świat jeszcze nie widział – zapowiada Tomasz Weczer, współzałożyciel marki Qethereal.

Qethereal prowadzi obecnie sprzedaż kawy ziarnistej, zarówno w mieszankach, jak i wersjach single origin. W przyszłości planuje wprowadzenie także kawy w kapsułkach oraz napoje na bazie kawy. Z czasem swoją ofertę będzie poszerzać o akcesoria kawowe, młynki, ekspresy, mleka roślinne dla baristów, butelkowaną wodę do parzenia kawy, a także herbaty i akcesoria do ich przyrządzania.


[1] https://www.gfk.com/pl/insighty/polski-rynek-kawy-rosnie-nawet-w-czasie-pandemii

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Biznes na słodko, czyli miód jako idealny dodatek do słodkości reklamowych Biuro prasowe
2024-05-15 | 13:00

Biznes na słodko, czyli miód jako idealny dodatek do słodkości reklamowych

Miód, od wieków ceniony jest zarówno ze względu na swój wyjątkowy smak, jak i właściwości zdrowotne. Jego obecność w słodyczach, takich jak miodowe karmelki, to
Przemysł spożywczy Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?
2024-05-13 | 17:00

Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?

30. kwietnia br. w Paryżu odbyło się spotkanie, będące jednocześnie inauguracją kampanii GOOD MOVE, którego jednym z organizatorów było Stowarzyszenie Polskich
Przemysł spożywczy VEGETA przyprawą numer 1 na rynku europejskim
2024-05-09 | 01:00

VEGETA przyprawą numer 1 na rynku europejskim

VEGETA liderem w Europie [1] Marka VEGETA od 65 lat jest obecna na polskim rynku i towarzyszy konsumentom w codziennym przygotowywaniu posiłków. VEGETA Uniwersalna, to znana mieszanka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.