Komunikaty PR

Ręczne wyrabianie chałwy - dlaczego warto?

2020-11-17  |  18:00
Biuro prasowe
Kontakt
Komunikat prasowy
38 pr & content communication

Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Do pobrania pdf ( 0.51 MB )

Procesy automatyzacji w produkcji to postępująca konieczność, jednak istnieją produkty spożywcze, których wytwarzanie musi zostać w pewnym stopniu pozbawione pełnego zautomatyzowania. Dotyczy to np. chałwy, której ręczny proces wyrabiania w kluczowy sposób wpływa na jej smak i jakość, dzięki zachowaniu charakterystycznej włóknistej konsystencji. O tym, dlaczego warto oferować konsumentom ręcznie wyrabianą chałwę opowiada Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.

„Chałwa wyrabiana mechanicznie przestaje być chałwą”

Chałwa to kategoria znana i lubiana przez polskich konsumentów. Unikatowa słodycz o delikatesowym pochodzeniu  przywołuje na myśl dzieciństwo i słodkie chwile. Starszym użytkownikom kojarzy się przede wszystkim z klasycznymi formatami, młodzi coraz częściej wybierają nowe, dostosowane do współczesnych oczekiwań (np. format Min-Chałwy, oferujący porcję „na raz”). Niezależnie jednak od formatu, aby chałwa oferowała najlepszą jakość i smak, musi być ręcznie wyrabiana. Pozwala to zachować jej włóknistą konsystencję, która równie mocno wpływa na wrażenia sensoryczne podczas jedzenia. To aspekt, na który zwraca się uwagę od zawsze, choć dziś, w dobie automatyzacji, nabiera jeszcze silniejszego wydźwięku. Jak możemy przeczytać w archiwalnym wywiadzie z 1979 roku, chałwiarz Kazimierz Bartoszewicz z ówczesnego zakładu „Optima” w Łodzi (dziś „Unitop”), wspominał na łamach „Dziennika Popularnego”:

To, że chałwę trzeba wyrabiać ręcznie – to nie wina braku mechanizacji. Chałwa wyrabiana mechanicznie przestaje być chałwą – maszynowe wyrabianie przecina włókna”[1].

Tę zasadę powinno się utrzymywać do dziś. Odpowiednia praca wyrabiaczy, ugruntowana na bazie eksperckiej wiedzy i wieloletnich doświadczeń oraz indywidualnym stylu, pozwala dodatkowo nadać oryginalności chałwie.

Jak poznać ręcznie wyrabianą chałwę?

Nie każda chałwa obecnie dostępna na rynku jest wyrabiana ręcznie. Zastąpienie zaangażowania wyrabiaczy pracą maszyny jest z pozoru opłacalne z ekonomicznego punktu widzenia dla przedsiębiorstwa, jednak w finalnym rozrachunku – wpływa negatywnie na jakość chałwy, co może zniechęcić konsumentów do sięgania po nią w ramach kolejnych zakupów.

- Mając przed sobą chałwę wyrabianą ręcznie oraz automatycznie, bez problemu dostrzeżemy różnice między nimi. Przede wszystkim chałwa wyrabiana automatycznie jest zbyt krucha i nie pozwala nawet dobrze się pokroić, „sypie się” i oczywiście jest również mniej aromatyczna. Dzięki ręcznemu wiosłowaniu, na charakterystycznych dla chałwy włóknach karmelu osadzają się drobinki miazgi sezamowej, a włókna te nie są przerywane. To wpływa na odpowiednią strukturę produktu, który można pokroić bez obawy o jej rozpadanie się, właśnie dzięki tym włóknom karmelu. Wszystkie wersje chałwy Unitop są wyrabiane ręcznie – zarówno standardowa oferta, nowe formaty (np. Mini-Chałwa), a także aktualnie wprowadzana oferta świąteczna – i na każdym opakowaniu widnieje znak „Ręcznie wyrabiana”, wspomagający wybór konsumenta przy półce w sklepie, który jest gwarantem najwyższej jakości produktu. Badania konsumenckie potwierdzają przypisywanie chałwie lepszej oceny konsystencji, gdy ta jest wyrabiana ręcznie, a pośrednio wpływa to także na pozytywną ocenę jej zapachu czy ogólnej jakości – komentuje Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop Sp. z o.o.


[1] Dziennik Popularny, nr 283 (9459), Łódź, 18 grudnia 1979 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe Biuro prasowe
2024-04-29 | 13:00

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie
Przemysł spożywczy Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.
2024-04-29 | 12:00

Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.

W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days.
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.