Komunikaty PR

Rekordowa wartość sprzedaży produktów Fairtrade w Polsce

2021-05-27  |  01:00
Biuro prasowe

W minionym roku Polacy kupili rekordową liczbę produktów ze znakiem Fairtrade. Wśród nich najpopularniejsze były czekolada i kawa. Fundacja Fairtrade Polska publikuje raport sprzedaży i zachęca konsumentów do kolejnych odpowiedzialnych wyborów zakupowych.

 

Zarobki rolnika w dużej mierze zależą od wahań cen surowców na światowym rynku, sytuacji gospodarczej w regionie, a także warunków atmosferycznych, które to wskutek zmian klimatycznych stają się coraz bardziej nieprzewidywalne. W praktyce rolnik często zmuszony jest sprzedawać swoje plony poniżej kosztów produkcji. Wskutek tego nie jest w stanie się utrzymać czy zapewnić sobie i swojej rodzinie odpowiedniego wykształcenia ani opieki lekarskiej. Fairtrade powstał po to, by to zmienić. W centrum stawia interesy drobnych rolników z krajów Ameryki Łacińskiej i Karaibów, Afryki, Azji i Oceanii. Fairtrade oferuje rolnikom instrumenty finansowe pozwalające uzyskać uczciwą i stabilną cenę skupu plonów, dba o przestrzeganie praw człowieka i praw pracowniczych, a także ułatwia rolnikom gospodarkę rolną realizowaną z dbałością o środowisko naturalne.

Rynek Fairtrade w Polsce

Produkty powstałe w odpowiedzialny sposób są dostępne na sklepowych półkach także w Polsce. Można je poznać dzięki znakowi Fairtrade. Kupując je, konsumenci wspierają marginalizowanych rolników i wysyłają jasny komunikat, że zależy im na etycznym pochodzeniu produktów. Mowa o kawie, czekoladzie, owocach egzotycznych czy tekstyliach z bawełny. W 2020 roku sprzedaż hurtowa netto produktów Fairtrade wzrosła o 84% względem poprzedniego roku, osiągając wartość 541 mln zł! Wyroby czekoladowe stanowią ponad 80% ogólnej wartości sprzedaży produktów ze znakiem FAIRTRADE. Na drugim miejscu plasuje się kawa, z 14% udziałem. – W zaledwie 5 lat wartość sprzedaży takich produktów w Polsce wzrosła ponad 20-krotnie. Klienci mają do wyboru produkty spożywcze, ubrania i kosmetyki ze znakiem FAIRTRADE. Cieszy też fakt, że już nie muszą ich zbytnio szukać. Produkty są dostępne w wiodących sieciach handlowych, sklepach internetowych czy punktach gastronomicznych na stacjach benzynowych – mówi Tomasz Makowski, Key Account Manager w Fairtrade Polska – Firmy, które decydują się na dystrybucję produktów Fairtrade, nie tylko poszerzają ofertę handlową, ale także dają sygnał swoim klientom, że dołączają do grona firm dbających o swoje łańcuchy dostaw oraz o zrównoważony rozwój – dodaje Makowski.

Tuż przed Światowym Dniem Sprawiedliwego Handlu, który w tym roku przypadł 8 maja, swoją ofertę rozszerzył LOTOS. Od teraz, na swoich flagowych stacjach paliw, w Cafe Punkt dostępna jest paczkowana kawa z certyfikatem Fairtrade.

– Jako firmie społecznie odpowiedzialnej, zależy nam na kontroli łańcucha dostaw ziaren kawy, od etapu zbiorów na plantacjach, przez proces wypalania ziaren kawy, aż po dostawę na nasze półki. Cieszymy się, że możemy takie produkty oferować naszym klientom i swoimi działaniami związanymi z wyborem towarów certyfikowanych, przyczynić się do poprawy sytuacji drobnych producentów kawy ­– mówi Piotr Kwiatkowski ze spółki LOTOS Paliwa.

Sposób na odpowiedzialny łańcuch dostaw

Certyfikacja Fairtrade jest rozwiązaniem dla firm, które poważnie traktują założenia zrównoważonego rozwoju i którym zależy na tworzeniu odpowiedzialnych relacji handlowych z partnerami z krajów rozwijających się.  Coraz więcej polskich przedsiębiorców decyduje się na to nowoczesne podejście do polityki CSR-owej. Listę miejsc, które oferują produkty ze znakiem Fairtrade oraz szczegóły dotyczące certyfikacji można znaleźć na www.fairtrade.org.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.