Komunikaty PR

Rewolucja dla zdrowia i planety - nowy napój na bazie żyta od Alpro!

2022-12-13  |  13:00

Polacy pokochali produkty roślinne – szczególnie młodzi ludzie, którzy przywiązują coraz większą wagę do swoich wyborów żywieniowych. Ich motywacją jest nie tylko zadbanie o swoje zdrowie, ale też o równowagę planety – a do podobnych postaw zachęcają starsze pokolenia. Odpowiedzią na te zmieniające się potrzeby jest coraz bogatsza i coraz smaczniejsza oferta produktów roślinnych. Często pierwszym krokiem do zmiany diety na bardziej zrównoważoną jest sięgnięcie po napój roślinny. Na rynku pojawiła się właśnie kolejna roślinna premiera w ofercie Alpro - napój na bazie żyta.

Coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na to, jaką wybiera żywność. Częściej stawiamy na tę, która pozytywnie wpływa zarazem na zdrowie, jak i planetę. Z tego powodu bardzo szybko rośnie zainteresowanie ofertą roślinną, w tym nowościami jak Alpro Żyto, nowy napój w 100% roślinny.  Jest to zwrot w stronę diety planetarnej, w której ważną rolę pełnią produkty pochodzenia roślinnego.

– Wybory żywieniowe mogą nie tylko pozytywnie wpłynąć na stan naszego zdrowia, ale również uchronić planetę przed niekorzystnymi zmianami. Dlatego warto wprowadzać do swojej diety więcej roślin - zmniejszyć spożycie mięsa, a częściej sięgać po produkty roślinne. Na talerzu zawsze powinny być obecne warzywa lub owoce, produkty pełnoziarniste oraz dobre źródła białka, pochodzące z nasion roślin strączkowych takich jak groch, ciecierzyca, soczewica czy soja. Idealne uzupełnienie diety to dobre źródła tłuszczu - sięgajmy po orzechy, nasiona i pestki oraz oleje roślinne. Przykładowo - alternatywą dla mleka czy śmietanki do kawy może być napój roślinny. Dokonując małych zmian w swoim codziennym menu, walczymy z postępującymi zmianami klimatycznymi, a dobre nawyki żywieniowe wydłużają życie w zdrowiu – mówi Klaudia Wiśniewska, dietetyk kliniczny.

 

Młodzi motorem zmian żywieniowych

Jak wynika z badań, już prawie 6 mln polskich gospodarstw domowych, sięga po roślinne alternatywy dla produktów mlecznych[1]. Największy spadek udziału mięsa w diecie odnotowano w grupie Polaków do 39 r. ż[2] To właśnie ta grupa najczęściej sięga po produkty roślinne, co jest elementem zmiany diety i nawyków żywieniowych na korzystniejsze dla zdrowia i planety.

Wiemy, że coraz więcej osób chce włączyć na stałe do swojej diety produkty na bazie roślin, ale jednocześnie nie chce rezygnować z ulubionych potraw i smaków. Dlatego mamy do zaproponowania coś całkowicie nowego – napój roślinny na bazie żyta. Idealnie nadaje się do kawy, porannych płatków czy owsianki, naleśników czy deserów. Mamy nadzieję, że przypadnie do gustu konsumentom i zachęci by do codziennej diety włączyć produkty roślinne – są nie tylko wartościowe ale także dobre dla planety – mówi Monika Kuciak, Starszy Kierownik Marki Alpro.

 

Alpro Żyto – pyszne i wartościowe

Nowy produkt Alpro Żyto to napój w 100% roślinny, a delikatny smak i niezwykle kremowa konsystencja to dopiero początek długiej listy jego zalet. Produkt odznacza się wysoką zawartością błonnika, jest także doskonałym źródłem wapnia i witamin D, B2 i B12. Nie zawiera cukrów dodanych[3] oraz laktozy – jest więc idealny dla osób z nietolerancją laktozy. W klasyfikacji Nutri-Score napój otrzymał najwyższą ocenę A.

To już druga premiera roślinna w tym roku od Alpro. Wcześniej na sklepowe półki trafiło już Alpro PSST!... TO NIE MLEK*, które wyróżnia wyjątkowy, pyszny, kremowy smak, bardzo podobny do smaku tradycyjnego mleka. Stworzony z myślą o wszystkich tych, którym trudno zrezygnować z jednego ze smaków dzieciństwa. Cała gama produktów Alpro powstała po to, by umożliwić dbanie o zdrowie, planetę i jednocześnie cieszyć się pysznymi smakami. Oprócz napoju na bazie żyta, dostępne są napoje sojowe, owsiane, z orzechów nerkowca, z migdałów czy kokosa. Wszystko po to, by cieszyć się wspaniałym smakiem ulubionej kawy, dań czy deserów.


[1] Badania Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia (za okres kwiecień 2021 – marzec 2022).

[2] Raport "Planeta. Zdrowie. Przyszłość", przygotowany przez przedstawicieli grupy spółek DANONE pod opieką merytoryczną prof. Janusza Czapińskiego, https://danone.pl/planeta/.

[3] Zawiera naturalnie występujące cukry.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.