Komunikaty PR

Rewolucja dla zdrowia i planety - nowy napój na bazie żyta od Alpro!

2022-12-13  |  13:00

Polacy pokochali produkty roślinne – szczególnie młodzi ludzie, którzy przywiązują coraz większą wagę do swoich wyborów żywieniowych. Ich motywacją jest nie tylko zadbanie o swoje zdrowie, ale też o równowagę planety – a do podobnych postaw zachęcają starsze pokolenia. Odpowiedzią na te zmieniające się potrzeby jest coraz bogatsza i coraz smaczniejsza oferta produktów roślinnych. Często pierwszym krokiem do zmiany diety na bardziej zrównoważoną jest sięgnięcie po napój roślinny. Na rynku pojawiła się właśnie kolejna roślinna premiera w ofercie Alpro - napój na bazie żyta.

Coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na to, jaką wybiera żywność. Częściej stawiamy na tę, która pozytywnie wpływa zarazem na zdrowie, jak i planetę. Z tego powodu bardzo szybko rośnie zainteresowanie ofertą roślinną, w tym nowościami jak Alpro Żyto, nowy napój w 100% roślinny.  Jest to zwrot w stronę diety planetarnej, w której ważną rolę pełnią produkty pochodzenia roślinnego.

– Wybory żywieniowe mogą nie tylko pozytywnie wpłynąć na stan naszego zdrowia, ale również uchronić planetę przed niekorzystnymi zmianami. Dlatego warto wprowadzać do swojej diety więcej roślin - zmniejszyć spożycie mięsa, a częściej sięgać po produkty roślinne. Na talerzu zawsze powinny być obecne warzywa lub owoce, produkty pełnoziarniste oraz dobre źródła białka, pochodzące z nasion roślin strączkowych takich jak groch, ciecierzyca, soczewica czy soja. Idealne uzupełnienie diety to dobre źródła tłuszczu - sięgajmy po orzechy, nasiona i pestki oraz oleje roślinne. Przykładowo - alternatywą dla mleka czy śmietanki do kawy może być napój roślinny. Dokonując małych zmian w swoim codziennym menu, walczymy z postępującymi zmianami klimatycznymi, a dobre nawyki żywieniowe wydłużają życie w zdrowiu – mówi Klaudia Wiśniewska, dietetyk kliniczny.

 

Młodzi motorem zmian żywieniowych

Jak wynika z badań, już prawie 6 mln polskich gospodarstw domowych, sięga po roślinne alternatywy dla produktów mlecznych[1]. Największy spadek udziału mięsa w diecie odnotowano w grupie Polaków do 39 r. ż[2] To właśnie ta grupa najczęściej sięga po produkty roślinne, co jest elementem zmiany diety i nawyków żywieniowych na korzystniejsze dla zdrowia i planety.

Wiemy, że coraz więcej osób chce włączyć na stałe do swojej diety produkty na bazie roślin, ale jednocześnie nie chce rezygnować z ulubionych potraw i smaków. Dlatego mamy do zaproponowania coś całkowicie nowego – napój roślinny na bazie żyta. Idealnie nadaje się do kawy, porannych płatków czy owsianki, naleśników czy deserów. Mamy nadzieję, że przypadnie do gustu konsumentom i zachęci by do codziennej diety włączyć produkty roślinne – są nie tylko wartościowe ale także dobre dla planety – mówi Monika Kuciak, Starszy Kierownik Marki Alpro.

 

Alpro Żyto – pyszne i wartościowe

Nowy produkt Alpro Żyto to napój w 100% roślinny, a delikatny smak i niezwykle kremowa konsystencja to dopiero początek długiej listy jego zalet. Produkt odznacza się wysoką zawartością błonnika, jest także doskonałym źródłem wapnia i witamin D, B2 i B12. Nie zawiera cukrów dodanych[3] oraz laktozy – jest więc idealny dla osób z nietolerancją laktozy. W klasyfikacji Nutri-Score napój otrzymał najwyższą ocenę A.

To już druga premiera roślinna w tym roku od Alpro. Wcześniej na sklepowe półki trafiło już Alpro PSST!... TO NIE MLEK*, które wyróżnia wyjątkowy, pyszny, kremowy smak, bardzo podobny do smaku tradycyjnego mleka. Stworzony z myślą o wszystkich tych, którym trudno zrezygnować z jednego ze smaków dzieciństwa. Cała gama produktów Alpro powstała po to, by umożliwić dbanie o zdrowie, planetę i jednocześnie cieszyć się pysznymi smakami. Oprócz napoju na bazie żyta, dostępne są napoje sojowe, owsiane, z orzechów nerkowca, z migdałów czy kokosa. Wszystko po to, by cieszyć się wspaniałym smakiem ulubionej kawy, dań czy deserów.


[1] Badania Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia (za okres kwiecień 2021 – marzec 2022).

[2] Raport "Planeta. Zdrowie. Przyszłość", przygotowany przez przedstawicieli grupy spółek DANONE pod opieką merytoryczną prof. Janusza Czapińskiego, https://danone.pl/planeta/.

[3] Zawiera naturalnie występujące cukry.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

Ostateczny kształt rozszerzonej odpowiedzialności producenta wciąż pod znakiem zapytania. Przykładem dla Polski mogą być rozwiązania z Czech czy Belgii

Zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej do końca 2025 roku Polska powinna osiągnąć poziom recyklingu odpadów opakowaniowych na poziomie min. 65 proc. Trudno to osiągnąć bez wdrożenia systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP), który w świetle unijnych zaleceń powinien być zaimplementowany już w 2023 roku, a którego ostatecznego kształtu jeszcze nie znamy. Zagraniczni eksperci uważają, że Polska powinna iść w ślady Czech, Belgii i Włoch, stawiając na elastyczną organizację odpowiedzialności producenta (OOP).

Handel

Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej

– Liczne decyzje prezydenta Trumpa, nie tylko na polu ekonomicznym, są po prostu oparte na nieracjonalnych przesłankach, są fałszywe, są szkodliwe i dla Stanów Zjednoczonych, i dla innych, mówiąc językiem popularnym, są chore – ocenia prof. Grzegorz Kołodko, były minister finansów, i wskazuje m.in. na chaos spowodowany wprowadzaniem, zawieszaniem i przywracaniem ceł. Ekonomista w książce „Trump 2.0. Rewolucja chorego rozsądku” analizuje trumponomikę, a więc ekonomię i politykę gospodarczą pomysłu prezydenta oraz jej wpływ na gospodarkę, przestrzega przed zagrożeniami i wskazuje sposoby wyjścia z nasilającego się globalnego zamieszania. Autor ocenia też negatywnie pozaekonomiczne aspekty działalności amerykańskiego prezydenta z wyjątkiem jednego aspektu.

Farmacja

Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie. Dzięki temu odciążone są europejskie systemy zdrowotne

Każdego roku Europejczycy leczą samodzielnie ok. 1,2 mld drobnych dolegliwości, w tym przeziębienie czy niestrawność. Zdaniem ekspertów wzmocnienie tych kompetencji społeczeństwa może być remedium na braki kadrowe w opiece zdrowotnej i jej deficyt budżetowy. Sięganie po leki bez recepty (OTC), suplementy diety i wyroby lecznicze pozwala uniknąć ok. 120 mln konsultacji lekarskich w skali roku, co odpowiada pracy nawet 36 tys. lekarzy pierwszego kontaktu. Samoleczenie generuje w UE oszczędności na poziomie 40 mld euro rocznie – wynika z danych przedstawionych podczas 61. konferencji AESGP, która odbyła się w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.