Komunikaty PR

Rośnie oferta cateringów dietetycznych

2022-04-25  |  10:00

Rynek cateringów dietetycznych jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się branż w Polsce. Duża konkurencja skłania firmy do szukania nowych, przyciągających klientów rozwiązań i diet dla najbardziej wymagających. Jakie nowości w swojej ofercie wprowadził catering dietetyczny Rukola?

Praktycznie w każdym większym mieście w całej Polsce pojawiają się nowe firmy, które dostarczają diety pudełkowe pod wskazany adres. Dzięki rosnącemu popytowi rośnie podaż, a do wyboru jest coraz więcej diet. Obecnie w Polsce działa już ok. 850 cateringów dietetycznych, które rocznie realizują niemal 50 000 000 dostaw[1] i wiele wskazuje, że ten trend się utrzyma, choć na pewno nie w takim stopniu, jak w 2021 roku. 

Naprzeciw oczekiwaniom Klienta

Zamówienie cateringu dietetycznego jest banalnie proste - wystarczy wejść na stronę, wybrać dietę, kaloryczność, liczbę dni oraz zakres dat, kiedy chcemy otrzymywać posiłki. Jednak ogrom firm, które oferują swoje usługi, sprawia, że przestajemy szukać po prostu diety pudełkowej, a kompleksowej usługi wspierającej nasze cele i pozwalającej zaoszczędzić czas.

W Rukoli ciągle uświadamiamy zarówno obecnych, jak i potencjalnych klientów, że w naszym cateringu nie zamawiają tylko jedzenia. Przede wszystkim otrzymują naprawdę jakościowe i zdrowe posiłki, ale też fachową opiekę dietetyka i wolny czas, a ten dzisiaj jest bardzo cenny - komentuje Dariusz Popławski, prezes zarządu Rukola Sp. z o.o.

Wraz z rosnącą popularnością cateringów dietetycznych zmieniło się również przekonanie, że dieta pudełkowa jest zarezerwowana tylko dla najzamożniejszych.  Jednak, przy dłuższym okresie zamówienia ceny posiłków są zazwyczaj niższe, a dodatkowo firmy oferują możliwość zamówienia mniejszej liczby posiłków, np. wyłącznie śniadań, obiadów i kolacji. Przy rosnących cenach żywności i mediów maleje też stosunek ceny cateringów dietetycznych do kosztów przygotowywania zdrowych posiłków w warunkach domowych. Oferta cenowa jest na tyle szeroka, że każdy znajdzie coś dla siebie. Przy wyborze dostawcy nie należy kierować się wyłącznie ceną cateringu, Zazwyczaj wyższe koszty są związane z dodatkowymi korzyściami jak np. opieką dietetyka, ale też z jakością składników, które wykorzystywane są do przygotowywania posiłków.

Diety dopasowane do każdego

W ubiegłych latach na popularność diet pudełkowych wpłynęła rosnąca świadomość w zakresie zdrowego stylu życia, nie bez znaczenia są również ograniczenia żywieniowe, jak np. nietolerancja glutenu czy laktozy. Osoby korzystające z usług cateringów dietetycznych do wyboru mają również szeroki wachlarz diet specjalistycznych, dedykowanych m.in. osobom z zaburzeniami pracy tarczycy, obniżoną odpornością i ogólnymi stanami zapalnymi, insuslinoopornością i cukrzykom.

Coraz częściej pojawiają się również diety skomponowane z myślą o kobietach w ciąży i podczas okresu laktacji.

Dieta Mama dostępna jest w naszej ofercie od marca. Zauważyliśmy, że zgłasza się do nas coraz więcej klientek, które przygotowują się do macierzyństwa lub stają się mamami i chciałyby wykluczyć z diety określone produkty. Pokolenie młodych, świadomych kobiet, które interesują się zdrowym trybem życia, wchodzi w nową, ważną rolę. Naturalnym jest, że kobiety oczekujące narodzin dziecka, będące świadome znaczenia zdrowego odżywiania, chcą dostosować dietę do swojego stanu. Uznaliśmy, że zainteresowanie jest na tyle duże, że warto wprowadzić do naszej oferty dietę dedykowaną właśnie kobietom w ciąży oraz karmiącym - wyjaśnia Dariusz Popławski.

Suplementy w ofercie cateringu

Mimo stosowania najlepszej, zbilansowanej diety, nasz organizm często potrzebuje dodatkowej dawki niektórych witamin i mikroelementów. Sięgamy wtedy po suplementy, a te dostępne są już niemal wszędzie. W 2021 r. najczęściej Polacy kupowali je w aptekach, dużym zainteresowaniem cieszył się również kanał online, w którym sprzedaż wzrosła niemal o 40%[2]. Z suplementów korzysta codziennie 25% rodaków, co stanowi niewiele mniejszy odsetek od osób spożywających z taką samą częstotliwością warzywa i owoce (34% i 37%)[3]. Popularność tego typu środków rośnie od lat, jednak dla wielu osób postanowienie o przyjmowaniu suplementów kończy się po kilku dniach, a potem zaczynają one zapominać o regularności.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów chcących zadbać o siebie w dodatkowy sposób, Rukola na początku tego roku wprowadziła do oferty suplementy, które codziennie są dostarczane w formie jednodniowej saszetki wraz z cateringiem dietetycznym. Na tę chwilę dostępne są trzy pakiety: Odporność, Energia i Błonnik.

Szukaliśmy produktu, który będzie wyróżniał naszą ofertę na rynku. Nawiązaliśmy współpracę z producentem suplementów, firmą Aron Pharma, która, tak jak my, bardzo dba o jakość swoich produktów. Problem, który rozwiązuje nasza oferta suplementów, to brak konsekwencji w ich stosowaniu - wyjaśnia Dariusz Popławski. - My oferujemy dzienne porcje preparatów, które klient otrzymuje z zestawem cateringowym. Wystarczy zjeść jeden z posiłków, a zaraz po nim przyjąć kapsułki z dołączonej saszetki. Prościej już się nie da - dodaje.

Grono konsumentów korzystających z usług cateringów dietetycznych stale się powiększa. Jak mówi przysłowie - w zdrowym ciele zdrowy duch, dlatego odbiorcy poszukują godnego zaufania partnera, który wesprze ich w codziennej realizacji postanowień. Z cateringów dietetycznych nie korzystają wyłącznie osoby uprawiające sport i będące na redukcji, ale też te, które po prostu chcą się zdrowo odżywiać, cierpią na nietolerancje pokarmowe, nie mają czasu na gotowanie lub wiedzy, jak skomponować smaczne i zbilansowane posiłki.

[1] na podstawie danych zgromadzonych przez największe porównywarki internetowe działające w branży cateringów dietetycznych

[2] Rynek suplementów diety w Polsce 2021, PMR, 2021 r.

[3] Narodowy Test Zdrowia Polaków, Medonet, 2021 r.


Rukola – firma z 9-letnim doświadczeniem w wytwarzaniu i dostarczaniu cateringu dietetycznego. Zespół tworzą doświadczeni kucharze i wykwalifikowani dietetycy, którzy na co dzień czuwają nad jakością i prawidłowym zbilansowaniem posiłków. Firma rozpoczęła działalność na terenie Trójmiasta i sukcesywnie rozszerzała ją na inne miejscowości. Obecnie dostarcza zestawy do wszystkich miejscowości w Polsce. Misją Rukola Catering jest stała poprawa jakości odżywiania klientów oraz inspirowanie ich do zmiany nawyków.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.