Komunikaty PR

Rośnie oferta cateringów dietetycznych

2022-04-25  |  10:00

Rynek cateringów dietetycznych jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się branż w Polsce. Duża konkurencja skłania firmy do szukania nowych, przyciągających klientów rozwiązań i diet dla najbardziej wymagających. Jakie nowości w swojej ofercie wprowadził catering dietetyczny Rukola?

Praktycznie w każdym większym mieście w całej Polsce pojawiają się nowe firmy, które dostarczają diety pudełkowe pod wskazany adres. Dzięki rosnącemu popytowi rośnie podaż, a do wyboru jest coraz więcej diet. Obecnie w Polsce działa już ok. 850 cateringów dietetycznych, które rocznie realizują niemal 50 000 000 dostaw[1] i wiele wskazuje, że ten trend się utrzyma, choć na pewno nie w takim stopniu, jak w 2021 roku. 

Naprzeciw oczekiwaniom Klienta

Zamówienie cateringu dietetycznego jest banalnie proste - wystarczy wejść na stronę, wybrać dietę, kaloryczność, liczbę dni oraz zakres dat, kiedy chcemy otrzymywać posiłki. Jednak ogrom firm, które oferują swoje usługi, sprawia, że przestajemy szukać po prostu diety pudełkowej, a kompleksowej usługi wspierającej nasze cele i pozwalającej zaoszczędzić czas.

W Rukoli ciągle uświadamiamy zarówno obecnych, jak i potencjalnych klientów, że w naszym cateringu nie zamawiają tylko jedzenia. Przede wszystkim otrzymują naprawdę jakościowe i zdrowe posiłki, ale też fachową opiekę dietetyka i wolny czas, a ten dzisiaj jest bardzo cenny - komentuje Dariusz Popławski, prezes zarządu Rukola Sp. z o.o.

Wraz z rosnącą popularnością cateringów dietetycznych zmieniło się również przekonanie, że dieta pudełkowa jest zarezerwowana tylko dla najzamożniejszych.  Jednak, przy dłuższym okresie zamówienia ceny posiłków są zazwyczaj niższe, a dodatkowo firmy oferują możliwość zamówienia mniejszej liczby posiłków, np. wyłącznie śniadań, obiadów i kolacji. Przy rosnących cenach żywności i mediów maleje też stosunek ceny cateringów dietetycznych do kosztów przygotowywania zdrowych posiłków w warunkach domowych. Oferta cenowa jest na tyle szeroka, że każdy znajdzie coś dla siebie. Przy wyborze dostawcy nie należy kierować się wyłącznie ceną cateringu, Zazwyczaj wyższe koszty są związane z dodatkowymi korzyściami jak np. opieką dietetyka, ale też z jakością składników, które wykorzystywane są do przygotowywania posiłków.

Diety dopasowane do każdego

W ubiegłych latach na popularność diet pudełkowych wpłynęła rosnąca świadomość w zakresie zdrowego stylu życia, nie bez znaczenia są również ograniczenia żywieniowe, jak np. nietolerancja glutenu czy laktozy. Osoby korzystające z usług cateringów dietetycznych do wyboru mają również szeroki wachlarz diet specjalistycznych, dedykowanych m.in. osobom z zaburzeniami pracy tarczycy, obniżoną odpornością i ogólnymi stanami zapalnymi, insuslinoopornością i cukrzykom.

Coraz częściej pojawiają się również diety skomponowane z myślą o kobietach w ciąży i podczas okresu laktacji.

Dieta Mama dostępna jest w naszej ofercie od marca. Zauważyliśmy, że zgłasza się do nas coraz więcej klientek, które przygotowują się do macierzyństwa lub stają się mamami i chciałyby wykluczyć z diety określone produkty. Pokolenie młodych, świadomych kobiet, które interesują się zdrowym trybem życia, wchodzi w nową, ważną rolę. Naturalnym jest, że kobiety oczekujące narodzin dziecka, będące świadome znaczenia zdrowego odżywiania, chcą dostosować dietę do swojego stanu. Uznaliśmy, że zainteresowanie jest na tyle duże, że warto wprowadzić do naszej oferty dietę dedykowaną właśnie kobietom w ciąży oraz karmiącym - wyjaśnia Dariusz Popławski.

Suplementy w ofercie cateringu

Mimo stosowania najlepszej, zbilansowanej diety, nasz organizm często potrzebuje dodatkowej dawki niektórych witamin i mikroelementów. Sięgamy wtedy po suplementy, a te dostępne są już niemal wszędzie. W 2021 r. najczęściej Polacy kupowali je w aptekach, dużym zainteresowaniem cieszył się również kanał online, w którym sprzedaż wzrosła niemal o 40%[2]. Z suplementów korzysta codziennie 25% rodaków, co stanowi niewiele mniejszy odsetek od osób spożywających z taką samą częstotliwością warzywa i owoce (34% i 37%)[3]. Popularność tego typu środków rośnie od lat, jednak dla wielu osób postanowienie o przyjmowaniu suplementów kończy się po kilku dniach, a potem zaczynają one zapominać o regularności.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów chcących zadbać o siebie w dodatkowy sposób, Rukola na początku tego roku wprowadziła do oferty suplementy, które codziennie są dostarczane w formie jednodniowej saszetki wraz z cateringiem dietetycznym. Na tę chwilę dostępne są trzy pakiety: Odporność, Energia i Błonnik.

Szukaliśmy produktu, który będzie wyróżniał naszą ofertę na rynku. Nawiązaliśmy współpracę z producentem suplementów, firmą Aron Pharma, która, tak jak my, bardzo dba o jakość swoich produktów. Problem, który rozwiązuje nasza oferta suplementów, to brak konsekwencji w ich stosowaniu - wyjaśnia Dariusz Popławski. - My oferujemy dzienne porcje preparatów, które klient otrzymuje z zestawem cateringowym. Wystarczy zjeść jeden z posiłków, a zaraz po nim przyjąć kapsułki z dołączonej saszetki. Prościej już się nie da - dodaje.

Grono konsumentów korzystających z usług cateringów dietetycznych stale się powiększa. Jak mówi przysłowie - w zdrowym ciele zdrowy duch, dlatego odbiorcy poszukują godnego zaufania partnera, który wesprze ich w codziennej realizacji postanowień. Z cateringów dietetycznych nie korzystają wyłącznie osoby uprawiające sport i będące na redukcji, ale też te, które po prostu chcą się zdrowo odżywiać, cierpią na nietolerancje pokarmowe, nie mają czasu na gotowanie lub wiedzy, jak skomponować smaczne i zbilansowane posiłki.

[1] na podstawie danych zgromadzonych przez największe porównywarki internetowe działające w branży cateringów dietetycznych

[2] Rynek suplementów diety w Polsce 2021, PMR, 2021 r.

[3] Narodowy Test Zdrowia Polaków, Medonet, 2021 r.


Rukola – firma z 9-letnim doświadczeniem w wytwarzaniu i dostarczaniu cateringu dietetycznego. Zespół tworzą doświadczeni kucharze i wykwalifikowani dietetycy, którzy na co dzień czuwają nad jakością i prawidłowym zbilansowaniem posiłków. Firma rozpoczęła działalność na terenie Trójmiasta i sukcesywnie rozszerzała ją na inne miejscowości. Obecnie dostarcza zestawy do wszystkich miejscowości w Polsce. Misją Rukola Catering jest stała poprawa jakości odżywiania klientów oraz inspirowanie ich do zmiany nawyków.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś
Przemysł spożywczy Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty
2024-04-25 | 13:00

Warto ją poznać! Danusia Malinowa Beauty

Produkcja pierwszej MINIczekolady Danusia rozpoczęła się na początku XX wieku, kiedy to krakowski Mistrz Czekolady - Adam Piasecki - stworzył wyjątkową recepturę, a sam produkt nazwał
Przemysł spożywczy Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka
2024-04-24 | 16:00

Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka"

Obchody Dnia Ziemi, jak co roku, są okazją do refleksji na temat naszego wpływu na kondycję planety. W kwietniu br. mija rok od utworzenia Interdyscyplinarnego Centrum Analiz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.