Komunikaty PR

Słodycze reklamowe wchodzą do Too Good To Go

2022-09-26  |  14:00
Biuro prasowe

Według Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) co roku na świecie marnujemy 1,3 miliarda ton żywności zdatnej do spożycia. To nie tylko ogromna strata ekonomiczna, ale także ogromne obciążenie dla naszej planety, m.in. w formie wzmożonej emisji CO2.  W Polsce z kolei marnujemy corocznie 5 milionów ton jedzenia. Jak podaje federacja Polskich Banków Żywności, taka ilość pożywienia pozwoliłaby wykarmić ponad 6,5 miliona Polaków. Taka perspektywa wydaje się przykra nie tylko ze względów ekonomicznych, ale też ekologicznych i etycznych. Skąd wynikają tak ogromne straty? Wyjaśniamy. 

Najwięcej strat żywności, mimo powszechnej opinii, pochodzi z naszych gospodarstw domowych. Według analizy NIK do najczęstszych powodów marnowania jedzenia w naszych domach należą m.in. psucie żywności, przeoczenie daty ważności, przygotowanie zbyt dużej ilości jedzenia oraz nieprzemyślane zakupy. Z kolei w sektorze rolnictwa oraz branży przetwórstwa marnuje się ok. 30% żywności. Sklepy oraz branża handlowa odpowiadają za ok. 7%, a sektory gastronomiczne za ok. 1% strat żywnościowych. Eksperci na przyczyny strat w tych obszarach wskazują m.in. regulacje prawne, nadprodukcję, lokalizację na półkach sklepowych oraz masową utylizację.

Walka z marnowaniem żywności w Polsce

Już niebawem, 29 września, będziemy obchodzić Międzynarodowy Dzień  Świadomości o Stratach  i Marnowaniu  Żywności (International Day of Awareness of Food Loss and Waste) wyznaczony przez Organizację Narodów Zjednoczonych (ONZ). Walka z marnowaniem żywności, mimo że wydaje się nierówną, coraz mocniej wybrzmiewa jako nasz wspólny obowiązek – nie tylko aktywistów, ale wszystkich konsumentów, instytucji oraz producentów żywności. W 2020 roku w Polsce powstała ustawa o niemarnowaniu żywności, która obejmuje m.in. kary dla handlowców za marnowanie żywności. Z kolei we Francji wyrzucanie żywności przez sklepy jest surowo zabronione.  Poza działaniami prawnymi ważną kwestią jest edukacja i uświadomienie o skali problemu. Kampanie społeczne, działania proekologiczne ze strony producentów spożywczych, zmiany w politykach marek związane z marnowaniem żywności – to tylko niektóre z działań przeciwdziałających generowaniu strat w naszych domach. 

Jedną z popularnych inicjatyw, która podejmuje tę walkę, jest Too Good To Go. Aplikacja umożliwia użytkownikom uratowanie jedzenia przed zmarnowaniem. Na platformie dostępne są produkty spożywcze oraz gotowe dania, których nie udało się sprzedać danego dnia. Użytkownik aplikacji może wybrać markę oraz wartość zamawianej paczki z produktami spożywczymi, która jest dostępna w atrakcyjnej cenie. 

W aplikacji Too Good To Go znajdziemy produkty marek, takich jak: Costa Coffee, Starbucks, Green Caffe Nero czy Pizza Hut. We wrześniu 2022 roku do grona producentów współpracujących z aplikacją dołączyła warszawska firma Slodkie, producent brandowanych słodyczy reklamowych. 

Straty żywnościowe są nie tylko kwestią ekonomiczną, ale przede wszystkim ekologiczną i społeczną. Marnowanie żywności to nasz wspólny problem – nie tylko nas jako konsumentów, ale także jako producentów żywności. Kwestie związane z naszą planetą są bliskie naszym sercom, dlatego jako Slodkie stawiamy coraz większe kroki w stronę ekologii. Współpraca z Too Good To Go pozwali nam jeszcze bardziej wykorzystać nasz potencjał w tym zakresie. Od teraz nasze słodkie wyroby powędrują do rąk osób korzystających z aplikacji, co pozwoli uratować je przed zmarnowaniem – mówi Anna Garmada, CEO marki Slodkie. 

Słodkości od firmy Slodkie będą dostępne w aplikacji Too Good To Go na terenie Warszawy. Podobnie jak produkty innych marek, paczkę wypełnioną czekoladowymi produktami będzie można odebrać osobiście w siedzibie firmy, przy okazji przyglądając się bliżej czekoladowemu biznesowi. Jak podkreśla Anna Garmada: Cieszymy się, że słodkości, którymi zajadają się klienci najlepszych światowych marek, mogą trafić także do klientów aplikacji Too Good To Go. Słodkie paczki będą zawierać m.in. wysokiej jakości lizaki, cukierki, czy wyroby wytwarzane z czekolady od Barry Callebaut, jednego z topowych producentów czekolady rzemieślniczej na świecie. 

Współpraca Slodkie z Too Good To Go to nie jedyny proekologiczny ukłon w stronę naszej planety w historii marki. Slodkie rozwija też ekologiczną stronę produkcji, wprowadzając m.in. czekolady, karmelki oraz nadzienia z czystą etykietą, bez sztucznych dodatków oraz barwników, a wszystkie składniki słodkości pochodzą w pełni ze zrównoważonych źródeł. Wszystkie czekoladowe wyroby marki Slodkie certyfikowane są także znakiem Cocoa Horizons.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.