Komunikaty PR

SMAKKi GASTROTARGI - wydarzenie, na które czeka branża HoReCa

2022-11-14  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Agnieszka Kuźma-Filipek
Lawenda Public Relations

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
agnieszka|lawendapr.com| |agnieszka|lawendapr.com
48601991089
www.lawendapr.com
Do pobrania NotkaPR ( 0.04 MB )

Już wkrótce na targowej mapie HoReCa pojawią się SMAKKi GASTROTARGI, które zakresem tematycznym znacznie wykroczą poza dotychczasowe branżowe spotkania. Nowe wydarzenie powstaje na bazie wieloletniej wiedzy i doświadczenia jedynego w Polsce zespołu, który zorganizował 70 edycji targów o międzynarodowym zasięgu i współtworzył projekty cenione przez branżę gastronomiczną. SMAKKi GASTROTARGI odbędą w dniach 23-25 marca 2023 roku w Centrum EXPO XXI w Warszawie.

SMAKKi będą mocną odpowiedzią na zapotrzebowanie branży gastronomicznej, która cały czas mierzy się ze skutkami pandemii, bieżącymi zawirowaniami gospodarczymi, wysoką inflacją, rosnącymi kosztami energii i surowców, a także brakiem pracowników. Poza szeroką ofertą innowacyjnych produktów i rozwiązań dla gastronomii odwiedzający otrzymają solidną porcję praktycznej wiedzy, która pomoże odnaleźć się w trudnych okolicznościach biznesowych.

Jaka będzie kuchnia przyszłości? 

Organizatorzy przybliżą uczestnikom regulacje, trendy i rozwiązania, które należy wdrożyć, by efektywnie funkcjonować w warunkach określonych przez Porozumienie Paryskie i Europejski Zielony Ład, które zakładają osiągnięcie zeroemisyjności do 2050 roku.

Widzimy potrzebę głośnego mówienia o tym, jak wraz z ograniczaniem śladu węglowego i spełnianiem wymogów klimatycznych, modyfikować modele biznesowe, by przetrwać. Tworzenie efektywnych firm będzie wymagało dużych zmian w procesach produkcyjnych, konstrukcji produktów i łańcuchach dostaw, dlatego wcześniejsza edukacja w tym zakresie jest kluczowa – mówi Anna Wielgos, wiceprezes zarządu firmy Space4Trade, organizatora targów.

Ta tematyka będzie odzwierciedlona na targach wielowymiarowo, zarówno poprzez aranżację przestrzeni targowej, bogaty program merytoryczny, jak i konkursy. We wzorcowej kuchni, wyposażonej w energooszczędne i proekologiczne urządzenia, będzie można zapoznać się z ich funkcjonalnościami i porozmawiać ze specjalistami.

SMAKKi GASTROTARGI to też przestrzeń, gdzie zostaną rozstrzygnięte konkursy EkoWystawca i EkoProdukt. Eksperci na podstawie analiz wyłonioną firmy spośród wystawców, które już dziś budują konkurencyjność poprzez realizację strategii zrównoważonego rozwoju i redukcję śladu węglowego. Odwiedzający poznają także produkty charakteryzujące się niskim zużyciem mediów, ograniczeniem emisji gazów cieplarnianych, zanieczyszczeń wody i powietrza. 

Sposoby na oszczędności w gastronomii

Strefa pokazów i warsztatów kulinarnych Zielonej EkoKuchni Smakki przez wszystkie targowe dni będzie wypełniona użyteczną wiedzą, której zastosowanie pozwoli właścicielom i zarządzającym lokalami gastronomicznymi zoptymalizować koszty i ograniczyć straty. Będzie można dowiedzieć się, m.in. jak zrealizować recykling surowców i dań w kuchni, generować mniej odpadów i nie marnować żywności. Nie zabraknie informacji o opakowaniach i sztućcach jednorazowych, produktach zwrotnych kaucjonowanych, a także o wspieraniu lokalnych społeczności, inicjatyw ekologicznych i komunikacji z klientem.

Istotne z racji wysokich kosztów energii będą również praktyczne prelekcje, które przybliżą energooszczędne techniki kulinarne, rozsądne gospodarowanie surowcami i żywnością, czy ekonomiczne stosowanie środków czystości i higieny. Optymalne zarządzanie lokalem to podstawa udanego biznesu gastronomicznego, dlatego uczestnicy po targach otrzymają zebrany w formie e-booka pakiet branżowej wiedzy.  

–  Jestem przekonana, że program merytoryczny GASTROTARGÓW SMAKKi, nad którym aktywnie pracujemy wraz z najlepszymi specjalistami z sektora HoRecCa, pozwoli nam stworzyć bardzo solidną bazę narzędziową, która pomoże restauratorom z zyskiem prowadzić firmy w czasach pełnych wyzwań – dodaje Anna Wielgos.

Moc kawy

Segment kawowy będzie mocno wyeksponowany na GASTROTARGACH SMAKKi. W programie Festiwalu Kawowych Smaków, znajdą się m.in. Olimpiada Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk oraz profesjonalne zawody baristów „CUP of Poland” skierowane do palarni kaw rzemieślniczych i dużych korporacyjnych, podczas których docelowi klienci skosztują różnorodnych kaw. To ogólnopolski konkurs, w którym bariści zaserwują espresso na bazie ziaren walczących o tytuł najlepszej kawy roku 2023. Branżową nowością będą również Pierwsze Mistrzostwa Polski TONiC Espresso, w których uczestnicy powalczą o tytuł mistrza w przygotowaniu tonic espresso, chłodzącego napoju na bazie kawy.

Cała branża w jednym miejscu

SMAKKi GASTROTARGI to 3-dniowe wydarzenie, podczas którego będzie można zapoznać się z kompleksową ofertą wyposażenia, tj. mebli, urządzeń i instalacji niezbędnych do prowadzenia restauracji, barów, punktów cateringowych, a także wachlarzem żywności, napojów, kaw i deserów.

To również miejsce bogate w merytorykę i nowe smaki kulinarne. W programie przewidziane są m.in. liczne konferencje, takie jak „Catering dietetyczny - wiedza od A do Z”, konferencja Eddukujemy, podczas której odwiedzający dostaną solidną dawkę praktycznej wiedzy dotyczącej szeroko pojętego zarządzania restauracją, pokazy "Live cooking” na stoiskach wystawców i „Biznes Mikser”, czyli biznesowy networking z udziałem przedstawicieli restauracji, dystrybutorów oraz sieci hotelowych.

Więcej informacji znajduje się na www.smakki.pl i w mediach społecznościowych: Facebook, LinkedIn i Instagram.

* * *

SMAKKi GASTROTARGI to nowe wydarzenie na mapie branży HoReCa, które odbędzie w dniach 23-25 marca 2023 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. To projekt,  który na stale zagości w kalendarzu branży, gdzie będą promowane najświeższe trendy w gastronomii i nowości produktowe. Hasło #gastronomiawspolnasprawa połączy społeczność, która działa na rzecz wspólnego celu, aktywnie wspiera się w rozwoju, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem. Pomysłodawcami i założycielami nowej inicjatywy są m.in. Grzegorz Sendor, prezes zarządu i Anna Wielgos, wiceprezes zarządu firmy Space4Trade, organizatora GASTROTARGÓW SMAKKi. Oboje dysponują ogromnym doświadczeniem w organizowaniu targów o międzynarodowym zasięgu.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lawenda Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów? Biuro prasowe
2024-06-25 | 23:20

Wakacyjne odchudzanie - jak utrzymać motywację podczas zrzucania kilogramów?

Zapewne myślami jesteś już na wakacjach w nadmorskim kurorcie, ale sporym wyzwaniem wydaje się utrzymanie zdrowej diety podczas błogiego lenistwa na all inclusive. Ale jak tu nie
Przemysł spożywczy Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie
2024-06-24 | 11:15

Etniczny street food i klasyka w nowej odsłonie

Kolejną okazją do tego były warsztaty dla influencerów, zorganizowane w siedzibie Akademii – zabytkowym Dworku Ziemiańskim w Woli Suchożebrskiej. Tematem było grillowanie, a
Przemysł spożywczy Roślinna Instalacja Sferyczna w Lublinie na 75-lecie Herbapolu-Lublin
2024-06-24 | 11:10

Roślinna Instalacja Sferyczna w Lublinie na 75-lecie Herbapolu-Lublin

Świętując w tym roku 75. urodziny, Herbapol-Lublin szeroko podkreśla główne wartości firmy, którymi są przywiązanie i szacunek do natury, a także docenianie jej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

W lasach, na plażach i górskich szlakach zalegają tony plastikowych odpadów. To katastrofa dla środowiska

Wraz z początkiem sezonu letniego rośnie sterta śmieci zalegających na polskich plażach, górskich szlakach i w lasach. To tzw. weekendowe śmieci, czyli opakowania po jedzeniu i napojach, jednorazowe naczynia, grille, mokre chusteczki, zużyte pieluchy, ale też niedopałki papierosów i kapsle. To nie tylko kwestia estetyki, ale także ekologii. Tym bardziej że gros odpadów stanowią plastikowe śmieci. W problem nieoddawanych do recyklingu odpadów i zalewu jednorazowych plastików wymierzone są przede wszystkim regulacje prawne przyjmowane na poziomie UE, ale też akcje edukacyjne. Na przestrzeni ostatnich trzech dekad nastąpił w świadomości Polaków duży postęp, ale tony zbieranych śmieci w trakcie akcji sprzątania świadczą o tym, że wciąż jest wiele do zrobienia.

Nauka

Polski sektor kosmiczny rośnie w siłę. Niszą dla krajowych firm może być diagnoza, naprawa czy tankowanie satelitów na orbicie

W bazie danych Europejskiej Agencji Kosmicznej zarejestrowanych jest kilkaset polskich firm, a aparatura made in Poland poleciała w kosmos już w ponad 80 misjach. Polski sektor kosmiczny odnotowuje dynamiczny rozwój, brakuje jednak przepisów kompleksowo regulujących zasady wykonywania działalności kosmicznej i nadzoru nad nią. Resort rozwoju przygotował projekt ustawy o działalności kosmicznej, która ma zapewnić najwyższe normy bezpieczeństwa i pomóc w zrównoważonym korzystaniu z przestrzeni kosmicznej. Ustawa ma zostać przyjęta przez rząd jeszcze w III kwartale tego roku.

Transport

Ostatnie przygotowania do uruchomienia strefy czystego transportu w stolicy. Straż miejska została wyposażona w mobilny punkt kontroli

1 lipca w Warszawie zacznie działać pierwsza w Polsce i w naszej części Europy strefa czystego transportu. Obejmie 37 km kw., czyli w sumie ok. 7 proc. powierzchni stolicy – to teren Śródmieścia, części Woli, Pragi Północ i Pragi Południe, do którego nie będą mogły wjeżdżać najstarsze auta, niespełniające konkretnych wymogów. – Obostrzenia, które wprowadzimy 1 lipca, spowodują, że stężenie tlenków azotu, spadnie mniej więcej o 20 proc., a cząstek stałych – o 11 proc. – zapowiada Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.