Sokołów partnerem aplikacji Too Good To Go
Marnowanie jedzenia jest dziś bez wątpienia poważnym i globalnym problemem. Według różnych badań, aż 1/3 żywności jest wyrzucana. – Sokołów zawsze przywiązywał szczególną wagę do zasad zrównoważonego rozwoju, a idea „zero waste” jest z pewnością jego ważnym elementem – mówi Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Czujemy się odpowiedzialni nie tylko za to, by nasze produkty miały gwarancję najwyższej jakości, bezpieczeństwa i smaku, ale też by zostały w pełni wykorzystane. Dlatego zdecydowaliśmy się podjąć współpracę z aplikacją Too Good To Go.
Twórcy aplikacji Too Good To Go podkreślają, iż ich misją jest inspirowanie społeczeństwa oraz dostarczanie narzędzi do walki z marnowaniem jedzenia. - Aby zmniejszyć skalę marnowania, potrzebujemy zaangażowania zarówno użytkowników, jak i poszczególnych ogniw łańcucha dostaw żywności. Rozpoczęcie współpracy z markami Sokołów i Gzella to jasny sygnał, że aplikacja jest doskonałym narzędziem ograniczania strat dla każdego biznesu spożywczego - mówi Anna Kurnatowska, Country Manager Too Good To Go w Polsce.
Firmy partnerskie, zarejestrowane w aplikacji Too Good To Go, mają możliwość tworzenia paczek zawierających pełnowartościowe produkty, które wkrótce musiałyby zostać zutylizowane, ze względu na koniec terminu przydatności do spożycia. Użytkownicy aplikacji dostają informację, jakie paczki są dostępne w ich okolicy. Mogą je nabyć w bardzo atrakcyjnej cenie. - Już od początku tych działań widzimy ich pozytywne efekty – podkreśla Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. - Paczki przygotowane przez nasze sklepy i wystawione w aplikacji niemal natychmiast znajdują swoich nabywców. Cieszymy się, że dzięki temu wspólnie z naszymi klientami możemy skutecznie przeciwdziałać marnowaniu żywności. Od początku współpracy udało nam się uratować już ponad 3 500 posiłków, o łącznej masie ok. 4 ton, a odpowiadający im ekwiwalent uratowanego CO2 wynosi niemal 9 ton. Oczywiście z każdym dniem te liczby rosną. Satysfakcję daje nam także wysoki poziom ocen, wystawionych nam przez użytkowników aplikacji, który wynosi 4,68/5 i obejmuje średnią ocenę paczki, obsługi i punktu sprzedaży.
Obecnie korzystanie z aplikacji Too Good To Go jest możliwe w wybranych sklepach Gzella Net w Gdańsku, Warszawie, Tczewie i Szczecinie.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.