Sokołów z nowym Wiceprezesem
Strategiczne działania i współpraca
Odchodzący ze stanowiska Wiceprezesa ds. Handlu i Marketingu Mieczysław Walkowiak był związany z Grupą Sokołów od 22 lat. Gdy w wyniku fuzji sześciu zakładów produkcyjnych, we wrześniu 2000 roku, powstała firma Sokołów S.A., Mieczysław Walkowiak brał czynny udział w tym przedsięwzięciu. Pod jego przewodnictwem została opracowana i wdrożona strategia handlowa oraz marketingowa, w tym cały system wizualizacji i komunikacji. W kolejnych latach Wiceprezes Walkowiak aktywnie działał m.in. w zakresie implementacji nowoczesnych technologii, nowatorskich systemów informatycznych oraz efektywnych rozwiązań organizacyjnych.
Mieczysław Walkowiak zawsze podkreślał znaczenie pracy zespołowej. Dzięki konsekwentnej realizacji założonej strategii, prowadzone przez niego i zespół działania handlowe oraz marketingowe przynosiły znakomite efekty. Na przestrzeni 20 lat wartość sprzedaży zwiększyła się siedmiokrotnie. Spontaniczna znajomość marki wzrosła w tym czasie z kilku do niemal 70%. Kolejnym znaczącym sukcesem stało się zdobycie w bieżącym roku pierwszego miejsca w prowadzonym przez dziennik „Rzeczpospolita” Rankingu Najcenniejszych Marek Polskich, w kategorii „Branża Spożywcza”.
Plany na dalszy rozwój
Nowy Wiceprezes ds. Handlu i Marketingu w Sokołów S.A. – Maciej Częścik, pracuje w firmie od 1995 roku, przez cały czas niezmiennie w Pionie Handlu i Marketingu. Przez ostatnie lata piastował różne stanowiska managerskie, a od 2018 roku był Dyrektorem Spółki ds. Cen w Biurze Zarządu. W swej karierze zawodowej tworzył i zarządzał zespołami handlowymi w Oddziale Sokołów, jak również w Biurze Zarządu.
Jest absolwentem Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Posiada szeroką wiedzę z zakresu zarządzania sprzedażą oraz marketingu.
Nowy Wiceprezes planuje rozwijać dotychczasową strategię handlową spółki. – Moim celem będzie dalsze wzmacnianie pozycji Sokołowa na rynku polskim i europejskim – podkreśla Maciej Częścik. – Jestem przekonany, iż zdobyte przeze mnie doświadczenie, jak i wiedza z zakresu nowoczesnych technik sprzedaży i marketingu, ze wsparciem naszego profesjonalnego zespołu handlowego, stanowić będą twardą podstawę dla dalszych sukcesów Grupy Sokołów.
Think tank Żywność dla Przyszłości prezentuje wnioski z raportu „Talerz Polaka"
DANONE wprowadza programy wspierające ograniczenie emisji gazów cieplarnianych
Witaminy na wiosnę - czego nam brakuje i jak je uzupełnić?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.