Sokołów z nowym Wiceprezesem
Strategiczne działania i współpraca
Odchodzący ze stanowiska Wiceprezesa ds. Handlu i Marketingu Mieczysław Walkowiak był związany z Grupą Sokołów od 22 lat. Gdy w wyniku fuzji sześciu zakładów produkcyjnych, we wrześniu 2000 roku, powstała firma Sokołów S.A., Mieczysław Walkowiak brał czynny udział w tym przedsięwzięciu. Pod jego przewodnictwem została opracowana i wdrożona strategia handlowa oraz marketingowa, w tym cały system wizualizacji i komunikacji. W kolejnych latach Wiceprezes Walkowiak aktywnie działał m.in. w zakresie implementacji nowoczesnych technologii, nowatorskich systemów informatycznych oraz efektywnych rozwiązań organizacyjnych.
Mieczysław Walkowiak zawsze podkreślał znaczenie pracy zespołowej. Dzięki konsekwentnej realizacji założonej strategii, prowadzone przez niego i zespół działania handlowe oraz marketingowe przynosiły znakomite efekty. Na przestrzeni 20 lat wartość sprzedaży zwiększyła się siedmiokrotnie. Spontaniczna znajomość marki wzrosła w tym czasie z kilku do niemal 70%. Kolejnym znaczącym sukcesem stało się zdobycie w bieżącym roku pierwszego miejsca w prowadzonym przez dziennik „Rzeczpospolita” Rankingu Najcenniejszych Marek Polskich, w kategorii „Branża Spożywcza”.
Plany na dalszy rozwój
Nowy Wiceprezes ds. Handlu i Marketingu w Sokołów S.A. – Maciej Częścik, pracuje w firmie od 1995 roku, przez cały czas niezmiennie w Pionie Handlu i Marketingu. Przez ostatnie lata piastował różne stanowiska managerskie, a od 2018 roku był Dyrektorem Spółki ds. Cen w Biurze Zarządu. W swej karierze zawodowej tworzył i zarządzał zespołami handlowymi w Oddziale Sokołów, jak również w Biurze Zarządu.
Jest absolwentem Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Posiada szeroką wiedzę z zakresu zarządzania sprzedażą oraz marketingu.
Nowy Wiceprezes planuje rozwijać dotychczasową strategię handlową spółki. – Moim celem będzie dalsze wzmacnianie pozycji Sokołowa na rynku polskim i europejskim – podkreśla Maciej Częścik. – Jestem przekonany, iż zdobyte przeze mnie doświadczenie, jak i wiedza z zakresu nowoczesnych technik sprzedaży i marketingu, ze wsparciem naszego profesjonalnego zespołu handlowego, stanowić będą twardą podstawę dla dalszych sukcesów Grupy Sokołów.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.