Starbucks w trosce o społeczeństwo
Warszawa i Gdańsk dla lekarzy
Warszawskie kawiarnie Starbucks wspierały Centralny Szpital Kliniczny na ul. Wołoskiej, a także tymczasowy szpital zlokalizowany na Stadionie Narodowym. Ze zorganizowanej przez zespół Starbucks zbiórki przekazano personelowi medycznemu przekąski, herbatę, kawę, wodę butelkowaną oraz chusteczki higieniczne. Szpital tymczasowy na Stadionie Narodowym otrzymał słodkie wsparcie dla lekarzy i pielęgniarek w postaci muffinek oraz kawy. Akcja zawitała także do Gdańska, gdzie wolontariusze rozdali w ciągu jednego dnia ponad 170 kaw pracownikom i dawcom Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa.
Poznań dla społeczności lokalnych
W Poznaniu wolontariusze Starbucks zbierali do specjalnych koszy środki higieniczne, a także żywność, które zostały przekazane podopiecznym fundacji Burego Misia. Zbiórka zorganizowana w okresie Wielkanocnym przyniosła niesamowite efekty. Dzięki zaangażowaniu i kreatywności Partnerów Starbucks powstały specjalnie ozdobione kosze dedykowane do zbierania darów. Kolorowe i różnorodne ozdoby i transparenty zachęcały gości do wzięcia udziału w zbiórce, co pomogło osiągnąć tak spektakularne efekty.
Dzięki działaniom Starbucks i zaangażowaniu w akcję partnerów sieci kawiarni, udało się także wysprzątać nadbrzeża Warty oraz parku na Szelągu. Podczas 1,5 km spaceru uczestnicy nie tylko cieszyli się świeżym powietrzem i przyjemną atmosferą, ale także zebrali 700 litrów śmieci!
W ramach rozmaitych inicjatyw wybieranych przez baristów według miejscowych potrzeb, Starbucks po raz kolejny mógł przyczynić się do poprawy jakości życia lokalnych społeczności i dać odrobinę wytchnienia osobom, które w okresie pandemii najbardziej tego potrzebują. Dzięki prostocie przekazu oraz pozytywnej atmosferze, akcja spotkała się z niezwykle pozytywnym odbiorem i zaangażowała wielu darczyńców i wolontariuszy gotowych do niesienia pomocy.
- Bycie obecnym w życiu lokalnych społeczności i wspieranie ich leży u podstaw naszej marki. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jako globalna firma mamy wpływ na działania naszych Gości i kształtowanie zachowań prospołecznych. Dlatego dajemy dobry przykład, tworząc inicjatywy mające na celu zarówno dbanie o środowisko, jak i wsparcie grup społecznych oraz zawodowych, które w danym momencie najbardziej tego potrzebują. – mówi Kasia Pijanowska, Marketing Manager w Starbucks Polska.
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.