Systemy wsparcia operatora w obrocie żywnością – case study
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Wstępne ustawienia wysokości podnoszenia, automatyczne centrowanie wideł i redukcja prędkości na zakrętach – to tylko kilka spośród dostępnych dziś systemów ułatwiających pracę operatora. Przykład EcorNaturaSì pokazuje, że mogą stać się one podstawą budowania przewagi konkurencyjnej.
EcorNaturaSì to przedsiębiorstwo powstałe w 2009 r. z połączenia dwóch dużych włoskich firm z branży produkcji i obrotu żywnością ekologiczną z historią sięgającą 1985 r. Przed fuzją firma Ecor specjalizowała się w wytwarzaniu i handlu detalicznym produktami organicznymi i biodynamicznymi, a NaturaSì było największą siecią supermarketów z certyfikowaną żywnością „eko”. Grupa zatrudnia dziś około 1150 osób i prowadzi sklepy marek EcorNaturaSì oraz CuoreBio (odpowiednio około 250 i 230 lokali) i wypracowuje w skali roku obroty na poziomie 375 milionów euro. Do najważniejszych punktów sieci dystrybucji firmy należą centra w San Vendemiano i Bolonii – pierwsze z nich po niedawnej modernizacji floty intralogistycznej, drugie – wzniesione od podstaw i wyposażone na przełomie lat 2016 i 2017.
Charakterystyka obiektu
Każdego dnia z magazynów EcorNaturaSì do sklepów w całym kraju wyjeżdża około 45 samochodów ciężarowych załadowanych produktami z liczącego 9 tys. pozycji asortymentu. W liczącym 40 tys. mkw. powierzchni centrum dystrybucji w Bolonii mieści się około 16 tys. miejsc paletowych. Realizowane są tu standardowe procesy logistyczne – od rozładunku ciężarówek, przez obsługę i składowanie towaru po kompletację i załadunek. Przez lata działalności EcorNaturaSì wypracowało specyficzne sposoby ich realizacji, w dużej mierze oparte o rozwiązania marki STILL. – Jednym z czynników decydujących o tym, że staliśmy się liderem w naszym sektorze, jest wysoka wydajność procesów logistycznych. W ich realizacji kluczową rolę odgrywają wózki widłowe – mówi Mario Cicolecchia, Menadżer Logistyki w EcorNaturaSì. – Przez lata wypracowaliśmy metody realizacji procesów przekładające się na specyficzne wymagania względem pojazdów transportu wewnętrznego. Jedynym dostawcą, który rozumiał nasze potrzeby i potrafił skroić rozwiązania na ich miarę, była firma STILL. Działamy razem od około trzydziestu lat i przez cały ten czas efekty spełniały nasze oczekiwania. Dlatego też zdecydowaliśmy się wyposażyć nowe centrum w Bolonii właśnie w wózki widłowe STILL – dodaje.
Zastosowane rozwiązanie
Do obsługi procesów transportu wewnętrznego i magazynowania w centrum dystrybucyjnym EcorNaturaSì w Bolonii dobrano zróżnicowaną, liczącą łącznie 41 wózków flotę. Składają się na nią 32 wózki do kompletacji, 4 wózki wysokiego składowania, 2 wózki unoszące z platformą dla operatora, 2 modele z platformą przeznaczoną do pracy na stojąco oraz 1 elektryczny wózek czołowy z przeciwwagą. By zapewnić bezpieczeństwo pracy pomiędzy regałami wysokiego składowania, wózki typu reach-truck wyposażono w szereg innowacyjnych rozwiązań. – W wykorzystywanych w EcorNaturaSì wózkach wysokiego składowania STILL FM-X zamontowano na widłach kamery oraz zastosowano: system wstępnego ustawienia wysokości podnoszenia Easy Target Plus, automatyczne centrowanie wideł, przeszklone dachy oraz system automatycznej redukcji prędkości na zakrętach – mówi Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Taki komplet wyposażenia upraszcza pracę operatora i gwarantuje doskonałą widoczność na ładunek, minimalizując ryzyko niepożądanych zdarzeń podczas obsługi ładunków na najwyższych kondygnacjach regałów. System Curve Speed Control zapewnia natomiast dobrą stabilność wózków na wirażach – tłumaczy.
Efekt wdrożenia
Jak wynika z relacji kadry menadżerskiej EcorNaturaSì, rezultatem szerokiego wdrożenia rozwiązań wspomagających osoby sterujące wózkami widłowymi była nie tylko subiektywna poprawa warunków pracy, ale także wzrost produktywności. – Zaproponowane przez STILL systemy wsparcia operatora dowiodły swojej wagi dla sprawnej obsługi naszych procesów logistycznych. Umieszczone pomiędzy widłami jeżdżących w Bolonii reach trucków kamery pomagają, gdy widok na ładunek jest ograniczony ze względu na dużą wysokość podnoszenia. Sprawdzają się tu także przeszklone dachy kabiny – mówi Mario Cicolecchia. – Zastosowane systemy wsparcia operatora ułatwiają pracę, redukują stres oraz zwiększają komfort i wydajność. Wszystkie wózki spełniają nasze wewnętrzne wymagania bezpieczeństwa wykraczające daleko poza określone prawem normy – konkluduje Menadżer Logistyki w EcorNaturaSì.
Knorr: 186 lat kulinarnej rewolucji, której serce bije w Poznaniu
Lantmannen Unibake, dostawca produktów piekarniczych, obchodzi 30-lecie w Polsce
Producenci napojów zawiązali spółkę akcyjną KAUCJA.PL
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.