Systemy wsparcia operatora w obrocie żywnością – case study
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Wstępne ustawienia wysokości podnoszenia, automatyczne centrowanie wideł i redukcja prędkości na zakrętach – to tylko kilka spośród dostępnych dziś systemów ułatwiających pracę operatora. Przykład EcorNaturaSì pokazuje, że mogą stać się one podstawą budowania przewagi konkurencyjnej.
EcorNaturaSì to przedsiębiorstwo powstałe w 2009 r. z połączenia dwóch dużych włoskich firm z branży produkcji i obrotu żywnością ekologiczną z historią sięgającą 1985 r. Przed fuzją firma Ecor specjalizowała się w wytwarzaniu i handlu detalicznym produktami organicznymi i biodynamicznymi, a NaturaSì było największą siecią supermarketów z certyfikowaną żywnością „eko”. Grupa zatrudnia dziś około 1150 osób i prowadzi sklepy marek EcorNaturaSì oraz CuoreBio (odpowiednio około 250 i 230 lokali) i wypracowuje w skali roku obroty na poziomie 375 milionów euro. Do najważniejszych punktów sieci dystrybucji firmy należą centra w San Vendemiano i Bolonii – pierwsze z nich po niedawnej modernizacji floty intralogistycznej, drugie – wzniesione od podstaw i wyposażone na przełomie lat 2016 i 2017.
Charakterystyka obiektu
Każdego dnia z magazynów EcorNaturaSì do sklepów w całym kraju wyjeżdża około 45 samochodów ciężarowych załadowanych produktami z liczącego 9 tys. pozycji asortymentu. W liczącym 40 tys. mkw. powierzchni centrum dystrybucji w Bolonii mieści się około 16 tys. miejsc paletowych. Realizowane są tu standardowe procesy logistyczne – od rozładunku ciężarówek, przez obsługę i składowanie towaru po kompletację i załadunek. Przez lata działalności EcorNaturaSì wypracowało specyficzne sposoby ich realizacji, w dużej mierze oparte o rozwiązania marki STILL. – Jednym z czynników decydujących o tym, że staliśmy się liderem w naszym sektorze, jest wysoka wydajność procesów logistycznych. W ich realizacji kluczową rolę odgrywają wózki widłowe – mówi Mario Cicolecchia, Menadżer Logistyki w EcorNaturaSì. – Przez lata wypracowaliśmy metody realizacji procesów przekładające się na specyficzne wymagania względem pojazdów transportu wewnętrznego. Jedynym dostawcą, który rozumiał nasze potrzeby i potrafił skroić rozwiązania na ich miarę, była firma STILL. Działamy razem od około trzydziestu lat i przez cały ten czas efekty spełniały nasze oczekiwania. Dlatego też zdecydowaliśmy się wyposażyć nowe centrum w Bolonii właśnie w wózki widłowe STILL – dodaje.
Zastosowane rozwiązanie
Do obsługi procesów transportu wewnętrznego i magazynowania w centrum dystrybucyjnym EcorNaturaSì w Bolonii dobrano zróżnicowaną, liczącą łącznie 41 wózków flotę. Składają się na nią 32 wózki do kompletacji, 4 wózki wysokiego składowania, 2 wózki unoszące z platformą dla operatora, 2 modele z platformą przeznaczoną do pracy na stojąco oraz 1 elektryczny wózek czołowy z przeciwwagą. By zapewnić bezpieczeństwo pracy pomiędzy regałami wysokiego składowania, wózki typu reach-truck wyposażono w szereg innowacyjnych rozwiązań. – W wykorzystywanych w EcorNaturaSì wózkach wysokiego składowania STILL FM-X zamontowano na widłach kamery oraz zastosowano: system wstępnego ustawienia wysokości podnoszenia Easy Target Plus, automatyczne centrowanie wideł, przeszklone dachy oraz system automatycznej redukcji prędkości na zakrętach – mówi Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Taki komplet wyposażenia upraszcza pracę operatora i gwarantuje doskonałą widoczność na ładunek, minimalizując ryzyko niepożądanych zdarzeń podczas obsługi ładunków na najwyższych kondygnacjach regałów. System Curve Speed Control zapewnia natomiast dobrą stabilność wózków na wirażach – tłumaczy.
Efekt wdrożenia
Jak wynika z relacji kadry menadżerskiej EcorNaturaSì, rezultatem szerokiego wdrożenia rozwiązań wspomagających osoby sterujące wózkami widłowymi była nie tylko subiektywna poprawa warunków pracy, ale także wzrost produktywności. – Zaproponowane przez STILL systemy wsparcia operatora dowiodły swojej wagi dla sprawnej obsługi naszych procesów logistycznych. Umieszczone pomiędzy widłami jeżdżących w Bolonii reach trucków kamery pomagają, gdy widok na ładunek jest ograniczony ze względu na dużą wysokość podnoszenia. Sprawdzają się tu także przeszklone dachy kabiny – mówi Mario Cicolecchia. – Zastosowane systemy wsparcia operatora ułatwiają pracę, redukują stres oraz zwiększają komfort i wydajność. Wszystkie wózki spełniają nasze wewnętrzne wymagania bezpieczeństwa wykraczające daleko poza określone prawem normy – konkluduje Menadżer Logistyki w EcorNaturaSì.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.