Ta restauracja robi najlepszy sernik w Warszawie!
Konkurs „Mistrzowski sernik” rozstrzygnięty
30 sierpnia w studiu kulinarnym Cook Story Warszawa lokalni restauratorzy rywalizowali w finale konkursu „Mistrzowski sernik”, który odbył się w ramach programu „Ja Cię SERniczę!” sfinansowanego z Funduszu Promocji Mleka i organizowanego przez Polską Izbę Mleka. Kto został zwycięzcą? Jakie interpretacje deseru przygotowały warszawskie restauracje?
Konkurs Mistrzowski sernik! ma wyłonić najsmaczniejszy sernik w mieście. Warszawskie restauracje zgłaszały autorskie przepisy na ten deser, a następnie internauci wybierali propozycje, które zmierzą się w rywalizacji o podium. Podczas finału restauratorzy przygotowywali swoje ciasta na żywo, a jury oceniało ich wypieki pod kątem oryginalności przepisy, doboru składników – w szczególności sera twarogowego oraz walory wizualne i smakowe.
Do finału warszawskiej edycji konkursu zakwalifikowane zostały 3 restauracje: Słoik, Si oraz Putka. Zaszczytne pierwsze miejsce przypadło Pani Małgorzacie z restauracji Słoik za Aksamitny sernik z białą czekoladą. Drugie miejsce zajęła Pani Magdalena reprezentująca restaurację Putka za Sernik królewski. Na trzecim miejscu uplasował się Pan Piotr z restauracji Si za swój Sernik z mascarpone i białej czekolady. Nagrodę publiczności uzyskała również propozycja z restauracji Słoik.
Uczestnicy finału mieli godzinę na przygotowanie swoich autorskich serników. Rywalizacja była zacięta, a efekty przeszły najśmielsze oczekiwania. Zwycięzcy otrzymali atrakcyjne nagrody. Restauracja Słoik została uhonorowana voucherem na kurs cukierniczy oraz dodatkowym voucherem za nagrodę od publiczności, Putka – blenderem kielichowym, a Si – zestawem ręcznie malowanych talerzy.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych kulinarnych sukcesów. Następne edycje konkursu odbędą się w Białymstoku i Krakowie, a zapisy rozpoczną się już wkrótce.
Program „Ja Cię SERniczę!” jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dalsze prace nad uproszczeniami we wspólnej polityce rolnej. Celem jest ich wejście w życie w styczniu 2026 roku
Przed przerwą wakacyjną w Parlamencie Europejskim rozpoczęły się prace nad ogłoszonym w maju kolejnym Omnibusem – pakietem uproszczeń istotnym z punktu widzenia rolników. Chodzi m.in. o uproszczenie pewnych obowiązków w sprawozdawczości, ułatwienia dla drobnych rolników czy ograniczenie kontroli. Zdaniem europosłanki PO propozycje KE to przykład wsłuchiwania się w postulaty rolników, co jest potrzebne także przy kształtowaniu wspólnej polityki rolnej.
Finanse
Zdecydowane odbicie w liczbie ofert pracy dla programistów. Wynagrodzenia rosną, ale nie wrócą na dotychczasowe poziomy

Po 2,5 roku perturbacji na rynek pracy w branży IT wracają wzrosty. Jak wynika z danych JustJoin.IT, w I połowie tego roku na tym portalu odnotowano blisko 70-proc. wzrost liczby ofert pracy w porównaniu do sytuacji sprzed roku. W górę idą także płace, chociaż eksperci wskazują, że dynamika nie jest tak wysoka jak kilka lat temu. Wciąż trudności ze znalezieniem pracy mają pracownicy dopiero zaczynający karierę w branży.
Konsument
Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach

Ostatnie badania wskazują na pewną poprawę w świadomości ekonomicznej Polaków, zwłaszcza na temat konieczności oszczędzania. Jednak w zakresie inwestowania i dostępnych do tego narzędzi oraz systemu podatkowego wciąż są poważne deficyty w wiedzy. Polacy mają świadomość, że podnoszenie swoich kompetencji pozytywnie wpłynie na ich budżety domowe, ale mało się mówi o tym, że od tego zależy też przyszły dobrobyt kraju. Dlatego też edukacja finansowa i ekonomiczna powinna się wkrótce stać elementem nauczania na jak najwcześniejszym etapie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.