Tarczyński: solidarnie z Ukrainą. Firma przekazała sprzęt wojskowy i produkty o
Marka Tarczyński włączyła się w pomoc mieszkańcom dotkniętej wojną Ukrainy. Zaangażowanie obejmuje dostarczanie sprzętu wojskowego, środków pierwszej pomocy i produktów marki. Pierwsze dostawy dotarły do potrzebujących, a w planach są już kolejne.
Razem dla Ukrainy
Drony, termowizory, GPS, kamizelki taktyczne czy plecaki snajperskie. Wysokiej jakości wojskowy sprzęt taktyczny to wsparcie materialne, które firma Tarczyński przekazała tym, których bezpośrednio dotyka sytuacja geopolityczna za naszą wschodnią granicą. Marka zadbała również o środki pierwszej pomocy, jak i karimaty oraz śpiwory, które trafiły do potrzebujących.
Co więcej, z zakładu w podwrocławskim Ujeźdźcu Małym wyjechało już 40 tysięcy paczek kabanosów, które dzięki wsparciu partnerów – w tym miasta Wrocław –przekazane zostały na granicę polsko-ukraińską.
– Nie mogliśmy przejść obojętnie obok sytuacji, która dotknęła Ukrainę. Jej obywatele mierzą się z niewyobrażalnym dramatem, jakiego nikt z nas nigdy nie chciałby doświadczyć. Wielu z nich od lat znajduje zatrudnienie w naszych zakładach – staramy się im pomóc w tej sytuacji, udzielając m.in. wsparcia relokacyjnego dla ich bliskich – mówi Jacek Tarczyński, Prezes Zarządu Tarczyński S.A.
Zaopatrzenie granicy polsko-ukraińskiej
W akcję pomocową zaangażował się także klub futbolu amerykańskiego Panthers Wrocław, którego marka jest strategicznym sponsorem. W ramach wspólnej inicjatywy skompletowany został dodatkowy sprzęt taktyczny, którego na froncie brakuje.
– Przyjaciele Panthers Wrocław – Lviv Lions – przydzieleni zostali na ten moment do patrolowania ulic Lwowa. Część z nich bierze udział w otwartej walce, której celem jest obrona Kijowa. Mimo licznych akcji nadal brakuje im przede wszystkim sprzętu wojskowego. Dlatego włączyliśmy się w pomoc właśnie w tym zakresie i cieszymy się, że tak wiele osób dołączyło do naszej zbiórki, by wspólnie pomóc – mówi Michał Latoś, Prezes Zarządu Panthers Wrocław.
W transporcie do Ukrainy znajdą się m.in. plecaki militarne, powerbanki, gazy pieprzowe, apteczki i kamizelki taktyczne czy wojskowe rękawice oraz nakolanniki.
Sponsorowany przez markę klub angażuje się w pomoc na wiele sposobów. Swoje zaangażowanie wyraziły europejskie kluby futbolu amerykańskiego i trenerzy z doświadczeniem w lidze NFL. Dzięki temu już w sobotę odbędzie się międzynarodowe szkolenie trenerskie, z którego dochód w całości zostanie przekazany na pomoc mieszkańcom Ukrainy. W czasie szkolenia prelekcje poprowadzą m.in. Gary Kubiak – 4-krotny zdobywca Super Bowl m.in. z Denver Broncos, Jim Herman – były trener NY Giants, NY Jets, Indianapolis Colts czy Neal Brown – główny szkoleniowiec uniwersytetu Virginia Tech.
Solidarność z Ukrainą wyraża również sponsorowana przez firmę Tarczyński Arena Wrocław. Membrana stadionu została podświetlona w narodowych żółto-niebieskich barwach.
Jak zapewnia firma, działania pomocowe trwają i w planach są już kolejne dostawy
Smak zaczyna się od mięsa
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.