Komunikaty PR

Tetra Pak w gronie 50 Liderów Zrównoważonego Rozwoju i Klimatu

2021-07-07  |  17:00
Biuro prasowe

Tetra Pak znalazła się w gronie 50 światowych Liderów Zrównoważonego Rozwoju i Klimatu. Jedną z wiodących firm w zakresie pakowania i przetwórstwa żywności doceniono za zaangażowanie w budowanie zrównoważonej przyszłości. Drogę do osiągnięcia tego celu prezentuje zrealizowany w ramach projektu dokument.

W filmie zobaczyć można wywiady z członkami Globalnego Zespołu Liderów Tetra Pak podkreślającymi, że rola branży spożywczej w walce ze zmianami klimatu staje się coraz bardziej kluczowa. Wyjaśniają oni, dlaczego przyspieszenie osiągnięcia neutralności klimatycznej i współpraca mają ogromne znaczenie dla przeprowadzenia zrównoważonej transformacji przemysłu opakowań na żywność. Jest to odpowiedź na szereg wyzwań takich jak: walka z globalnym ociepleniem, wdrażanie gospodarki o obiegu zamkniętym i zachowywanie bioróżnorodności.

Żywność ma znaczący, ale często pomijany wpływ na klimat. Globalny system produkcji żywności odpowiada za 26% światowej emisji gazów cieplarnianych (GHG)[1], z czego 8% jest wynikiem marnowania jedzenia[2]. Gdyby przyrównać ten poziom emisji do państwa, odpady żywnościowe byłyby trzecim co do wielkości producentem GHG na świecie. Pandemia COVID-19 ujawniła słabości światowego systemu żywnościowego, które mogą się pogłębić przez spodziewany wzrost światowej populacji (do 9,1 miliarda do 2050 roku) [3].

Wysokowydajne opakowania odgrywają kluczową rolę w globalnym systemie dostarczania żywności, ale musi się to odbywać w sposób zrównoważony, a nie kosztem środowiska naturalnego. To główny cel Tetra Pak: zobowiązanie się do tego, by żywność była bezpieczna i dostępna wszędzie, ale także by chroniła ludzi i planetę.

By zminimalizować wpływ na klimat, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa żywności, firma przygląda się całemu cyklowi życia opakowania, wciąż pamiętając o tym, jak ważna jest współpraca z innymi podmiotami. Oznacza to:

  • Maksymalny udział w opakowaniach materiałów odnawialnych pozyskiwanych w sposób odpowiedzialny i chroniący bioróżnorodność
  • Minimalizację emisji CO2 w swoich działaniach, podobnie jak w całym łańcuchu wartości, na przykład poprzez przyspieszenie przejścia na energię odnawialną i zwiększenie inwestycji w opracowywanie niskoemisyjnych rozwiązań w zakresie przetwarzania i pakowania.
  • Umożliwienie szerszego dostępu do bezpiecznej żywności przy jednoczesnym ograniczeniu jej marnowania. Technologia aseptycznego napełniania, którą firma Tetra Pak wprowadziła do przemysłu spożywczego na początku lat 50., umożliwia dystrybucję i przechowywanie produktów w temperaturze otoczenia, bez konieczności energochłonnego chłodzenia
  • Przyspieszenie inicjatyw na rzecz rozwoju zrównoważonych łańcuchów wartości recyklingu.

 

Adolfo Orive, Prezes i Dyrektor Generalny Tetra Pak, mówi: „Nasza firma została zbudowana na przekonaniu, że opakowanie powinno przynosić więcej oszczędności niż generować kosztów. Zrównoważony rozwój zawsze był podstawą wszystkich naszych działań. Jest to również kluczowy element naszej strategii 2030. Dlatego jesteśmy szczególnie dumni, że zostaliśmy docenieni przez branżę za naszą dotychczasową pracę.

Już poczyniliśmy wielkie postępy na naszej innowacyjnej drodze do zrównoważonej przyszłości. Jednak w związku z obecnym kryzysem klimatycznym i potencjalnymi wyzwaniami związanymi z bezpieczeństwem żywności uważamy, że rozwój branży opakowań na żywność potrzebuje poważnych zmian.

Naszym celem jest stworzenie najbardziej zrównoważonego opakowania na żywność na świecie. Oznacza to produkcję kartonów, które są w całości wykonane z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu, nadających się do pełnego przetworzenia i neutralnych klimatycznie. Uważamy, że to jedyny sposób, by chronić to, co dobre – żywność, ludzi i planety.

 


[1] https://ourworldindata.org/food-ghg-emissions

[2] UN FAO, Food wastage footprint & climate change

[3] http://www.fao.org/news/story/en/item/35571/icode/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Kolejny krok ku produkcji mleka A2A2 w Polsce. Trzecia edycja projektu. Biuro prasowe
2024-04-12 | 10:00

Kolejny krok ku produkcji mleka A2A2 w Polsce. Trzecia edycja projektu.

Ruszyła kolejna edycja współfinansowanego z Funduszu Promocji Mleka projektu „A2A2 – nowa droga produktów mlecznych – zastosowanie selekcji genomowej
Przemysł spożywczy Skosztujże! Wawel z nową kampanią Mieszanki Krakowskiej
2024-04-10 | 16:30

Skosztujże! Wawel z nową kampanią Mieszanki Krakowskiej

W ramach trwającej kampanii Mieszanka Krakowska jest promowana w formie reklam outdoor (nośniki citylight w największych polskich miastach)  i digital oraz poprzez aktywacje i materiały
Przemysł spożywczy Crunchips wprowadza Edycję Limitowaną chipsów
2024-04-09 | 10:45

Crunchips wprowadza Edycję Limitowaną chipsów

Z okazji zbliżających się mistrzostw Europy w piłce nożnej marka Crunchips przygotowała dla kibiców coś specjalnego – Edycję Limitowaną chipsów, która będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.