Tetra Pak z drugą edycją kampanii środowiskowej „Wybierz naturę. Wybierz karton”
Ruszyła druga odsłona kampanii Tetra Pak „Wybierz naturę. Wybierz karton”. W zeszłorocznej edycji firma ogłosiła swój cel stworzenia najbardziej zrównoważonego opakowania na żywność na świecie. Teraz prezentuje między innymi związane z tym postępy, najważniejsze innowacje oraz współprace.
Jednym z kluczowych celów Tetra Pak jest stworzenie opakowania, które będzie w całości wykonane z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu, w pełni nadające się do recyklingu i neutralne klimatycznie. Od momentu ogłoszenia tego ambitnego celu w 2021 r., marka dokonała znaczących inwestycji i wprowadziła istotne innowacje także na polskim rynku.
Wśród działań, które w ostatnich miesiącach przybliżyły Tetra Pak do stworzenia neutralnego klimatycznie opakowania, jest m.in. inwestycja Tetra Pak i Stora Enso w wielkoskalową linię do rozwłókniania kartonów w Ostrołęce, która pozwoli trzykrotnie zwiększyć recykling kartonów po żywności. Firma jest też liderem w zakresie wprowadzania innowacji odpowiadających na dyrektywę Single Use Plastics, m.in. nakrętek przymocowanych do opakowań, które zapobiegają zanieczyszczaniu środowiska naturalnego.
Jak wyjaśnia Lyndsey Loyden-Edwards, Dyrektor Generalna Tetra Pak na Europę Wschodnią: Zależy nam na tym, by w nowej edycji kampanii mówić o tym, czego już dokonaliśmy w obszarze zrównoważonego rozwoju. Innowacje, do których w znacznym stopniu przyczyniają się nasze owocne współprace z partnerami branżowymi, pozwalają nam wyprzedzać zmiany dyktowane przez rynek i ustawodawstwo. Jesteśmy na dobrej drodze do zrealizowania naszego celu, jakim jest stworzenie najbardziej zrównoważonego opakowania na żywność.
W centrum tegorocznej edycji kampanii są: projektowanie opakowań pod kątem recyklingu, działania zgodne z zasadami gospodarki cyrkularnej, zwiększenie wykorzystania surowców pochodzenia roślinnego i pochodzących z recyklingu, wdrażanie zrównoważonych systemów zamknięć oraz istotna rola koalicji branżowych.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.