Komunikaty PR

Trendy Al Dente - za co kochamy makaron?

2021-10-25  |  14:20
Biuro prasowe

Carbonara i spaghetti bolognese - te dwa dania kuchni włoskiej najczęściej wybieramy w dostawie. Czy przywiązanie do klasycznych smaków to coś, co łączy nas z Włochami? Czy pandemia sprawiła, że pokochaliśmy makaron jeszcze bardziej? Na podstawie analizy danych z platformy Uber Eats prezentujemy makaronowe trendy w Polsce i na świecie. 

Uwielbiamy makaron bez względu na szerokość geograficzną. Dowodem niech będą dane International Pasta Organization - tylko w 2019 roku na świecie wyprodukowano prawie 16 milionów ton makaronu. Szanujemy też przywiązanie Włochów do tradycji, bowiem co czwarte danie z makaronem jest przygotowane według oryginalnego włoskiego przepisu.* 25 października obchodzimy Światowy Dzień Makaronu. To dobra okazja, aby przeanalizować nasze preferencje na podstawie zamówień złożonych w aplikacji Uber Eats. 

Europa kocha makaron 

O tym, jak ważne są sycące i smaczne posiłki, które w dodatku potrafią poprawić nastrój, przekonaliśmy się w pandemii. Makaron jest bogaty w tryptofan - aminokwas odpowiedzialny za nasz dobry humor. Liczba zamówień włoskiego przysmaku, która w 2020 roku wzrosła na platformie Uber Eats dwukrotnie w porównaniu do 2019 świadczy o tym, że wszyscy przekonaliśmy się o wyjątkowych właściwościach pasty.  Podobnego zdania jest reszta Europy. U naszych zachodnich sąsiadów również wzrosła liczba zamówień na dania z makaronem. Liderami są Brytyjczycy i Francuzi. Włosi natomiast zajmują dopiero 20 pozycję w rankingu.  Co ciekawe, według danych Uber Eats liczba zamówień dań z makaronem jest zależna także od pory roku. Pasta najlepiej smakuje nam podczas mroźnych, zimowych miesięcy oraz na wiosnę, szczególnie w kwietniu.

Sos boloński vs. Carbonara

Włochy słyną z ogromnego wyboru sosów do makaronu. Począwszy od prostego Cacio e Pepe, czyli pasty z serem Pecorino i pieprzem po bogaty w smaku, mięsny sos al ragu, każdy znajdzie coś dla siebie. Polacy natomiast, co pokazuje liczba zamówień, stawiają na klasykę. I tak, na platformie Uber Eats najczęściej składamy zamówienia na carbonarę z chrupiącym boczkiem i kremowym, jajecznym sosem oraz spaghetti bolognese. Lubimy też dodatki w postaci kurczaka, najlepiej w towarzystwie suszonych pomidorów, brokułów lub grzybów. Nie zapominamy też o innym wyjątkowym daniu, czyli lasagni, która znajduje się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych potraw zamawianych przez Uber Eats. 

Kokardki i muszle na specjalne okazje

Ditalini, agnolotti, conchiglie - te rodzaje makaronu jeszcze nie spotkały się z uznaniem nad Wisłą. Trochę lepiej jest z bardziej swojsko brzmiącymi kokardkami czy muszlami. Na co dzień jednak, Polacy najczęściej wybierają długie nitki spaghetti oraz jajeczny tagliatelle. Możemy więc uznać, że w kwestii tradycyjnego podejścia do makaronu, jesteśmy podobni do Włochów. My trzymamy się znanych kształtów, a Włosi tradycyjnych przepisów przekazywanych z pokolenia na pokolenie. 

* International Pasta Organization

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności Biuro prasowe
2024-07-11 | 10:00

Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności

39% dorosłych Polaków i 41% matek w imieniu swoich dzieci deklaruje zaangażowanie w ograniczenie zmian klimatycznych[1] – wynika z badania „Talerz Polaka – Nawyki
Przemysł spożywczy Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?
2024-07-10 | 17:00

Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?

  Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu
Przemysł spożywczy DANONE w grupie ekspertów tworzących normy ISO
2024-07-09 | 16:40

DANONE w grupie ekspertów tworzących normy ISO

Grupa spółek DANONE dołączyła do Komitetu Technicznego Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Tym samym stała się częścią Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej (ISO[1]) i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.