Uber Eats realizuje pierwszą dostawę jedzenia w kosmos
dfusion
al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/
Uber Technologies, Inc. ogłosiła dziś pierwszą w historii dostawę jedzenia w kosmos. Pierwsza dostawa żywności do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej została zrealizowana za pomocą Uber Eats, a tym samym działalność firmy poszybowała na orbitę.
Uber Eats nawiązał współpracę z japońskim przedsiębiorcą i jednocześnie wielkim fanem posiłków z dostawą, Yusaku Maezawą, aby w ramach 12-dniowej wyprawy na orbitę okołoziemską dostarczyć astronautom na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej ukochane, gotowe do spożycia japońskie dania w puszkach. Dostawa została zrealizowana 11 grudnia o godzinie 9:40 rano czasu wschodniego, 8 godzin i 34 minuty od momentu opuszczenia Ziemi przez Maezawę, przebywszy 248 mil (ok. 399,11 kilometra).
"Jedna mała dostawa dla Yusaku Maezawy, jedna gigantyczna dostawa dla Uber Eats!", powiedział dyrektor generalny Uber, Dara Khosrowshahi. "Nasza radość z realizacji pierwszej udanej dostawy w kosmos jest dosłownie nieziemska. Naszym celem jest pomagać ludziom w docieraniu wszędzie i po wszystko, więc jesteśmy dumni, że możemy służyć astronautom na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej". Yusaku Maezawa zasłużył na pozytywną recenzję za tę dostawę, mimo że dotarcie na miejsce zajęło nieco dłużej niż zwyczajowe 30 minut."
"Dziękuję za możliwość obsługiwania pierwszej dostawy jedzenia w kosmos" - powiedział Yusaku Maezawa. "To wspaniała, inspirująca inicjatywa Uber Eats, która daje niesamowite poczucie przygody. Nigdy nie przestanę stawiać sobie wyzwań i mam nadzieję, że wszyscy nadal będą robić to samo. Uczyńmy świat lepszym miejscem!”
Potrawy zaserwowane przez Uber Eats oraz Yusaku Maezawę, w tym gotowana makrela w miso, wołowina gotowana w słodkim sosie, duszony kurczak z pędami bambusa oraz duszona wieprzowina były dla astronautów mile widzianą przerwą od standardowego kosmicznego jedzenia.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.