Komunikaty PR

Więcej stouta i kwasów z PINTY

2020-10-23  |  12:20
Biuro prasowe
Do pobrania StoutPINTA ( 0.1 MB )

Rzemieślniczy Browar PINTA wprowadza do swojej stałej oferty owsianego stouta „Dobry Wieczór” i rozpoczyna we własnym zakładzie w Wieprzu warzenie piw kwaśnych.

Na decyzje PINTY wpływa fakt, że na malejącym od zeszłego roku rynku piwnym w Polsce stale utrzymuje się lub rośnie zainteresowanie niebanalnymi piwami. – Wiele na to wskazuje, że kategorie piw z najwyższej półki i piwnych specjalności będą w tym roku jedynymi odpornymi na koronawirusa – mówi Ziemowit Fałat, współzałożyciel  Browaru PINTA.

Udział piwnych specjalności w polskim rynku piwa wynosi około 3%, co oznacza, że prawie 23 miliony regularnych konsumentów piwa w Polsce sięga po nie 30 razy rzadziej niż po najczęściej kupowane lagery. Dlatego nisza jaką w piwnych specjalnościach tworzą stouty i piwa kwaśne wydaje się być mało atrakcyjna komercyjnie, ale nie dla browaru rzemieślniczego. Dostępne dane pokazują, że Polacy, którzy smaki tego rodzaju piw poznali na szerszą skalę dopiero kilka lat temu – głównie dzięki browarom rzemieślniczym – coraz bardziej je lubią.

Zdaniem właścicieli PINTY, większy i stały popyt stworzył warunki do częstszego niż dotychczas warzenia piw w stylu stout i kwaśnych. Browar PINTA kreował zainteresowanie takimi piwami niemal od momentu powstania w 2011 roku, kiedy uwarzył pierwszego w Polsce rzemieślniczego stouta owsianego „Wesołych Świąt”. Cztery lata później na rynek trafił Kwas Alfa – pierwsze kwaśne piwo pionierów piwnej rewolucji w Polsce. Stout owsiany był od 2012 warzony przez PINTĘ raz w roku pod nazwą „Dobry Wieczór”, a różne piwa kwaśne – nawet po 2-3 razy w roku. Teraz obydwa style mają być warzone przez cały rok.

Piwa kwaśne – najczęściej owocowe i orzeźwiające, zakwaszane bakteriami kwasu mlekowego – są w Polsce nieco bardziej popularne niż słodowo-kawowo-czekoladowe stouty owsiane. Już Kwas Gamma, trzeci z 16 dotychczasowych kwasów w serii PINTY (nazywa swoje kwasy kolejnymi literami alfabetu greckiego) znalazł się w stałej ofercie browaru. W zeszłym roku została ona rozszerzona o Kwas Xy. W tym roku najnowszy, 17. w serii Kwas Rho zostanie jako pierwszy uwarzony w Wieprzu i rozlany do puszek – najszybciej zyskującego na popularności  opakowania na polskim rynku piwa. Wcześniejsze kwasy PINTY były warzone w wynajmowanym Browarze na Jurze w Zawierciu i rozlewane wyłącznie do butelek lub beczek.

O rosnącym zainteresowaniu owsianym stoutem najlepiej świadczy porównanie ilości i czasu jego sprzedaży w tym i w ubiegłym roku. Rok temu PINTA potrzebowała około miesiąca na sprzedanie 30 beczek swojego „Dobrego Wieczoru”. W tym roku 64 beczki sprzedały się w jeden dzień.

– Większość z setek oferowanych w Polsce stylów i smaków piwa tworzy niewielkie nisze, ale owsiane stouty i owocowe kwasy mają – naszym zdaniem – największe szanse, żeby szybko dołączyć do specjalności w stylu IPA, APA lub piw pszenicznych, które mają dziś trwałe miejsce w sklepach detalicznych i pubach, a jeszcze 9 lat temu w ogóle w nich nie istniały – ocenia Ziemowit Fałat.

W 2019 roku – według raportu portalu Piwna Zwrotnica – na polskim rynku pojawiło się 297 premierowych stoutów i 268 nowych piw kwaśnych. Każdy z tych stylów miał ponad 10-procentowy udział w ogólnej liczbie piwnych premier w Polsce. Pod tym względem trzy razy popularniejsze były piwa w stylu IPA, a równie popularne – tylko Pale Ale.

Browar PINTA w marcu 2011 roku wprowadził na rynek „Atak Chmielu” – pierwsze piwo piwnej rewolucji w Polsce. Nadal jest to najczęściej wybierane piwo rzemieślnicze w Polsce. PINTA jest również znana z takich kraftowych marek jak: „Modern Drinking”, „A ja Pale Ale”, „Pierwsza Pomoc” i „Bawarka”. W 2019 roku browar uwarzył 518 warek 98 różnych piw, co w sumie dało ponad 18 tys. hektolitrów rzemieślniczego piwa.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.