Wielka moc każdego zdjęcia - pomoc dla seniorów od Cukru Królewskiego

Agencja PR
Open Media
Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl
Samotna starość jest dla seniorów wyjątkowo dotkliwa, szczególnie w okresie nadchodzących Świąt, kojarzących się z bliskością i rodzinną atmosferą. To właśnie do takich osób co roku stara się dotrzeć z pomocą Stowarzyszenie mali bracia Ubogich. W działania organizacji włącza się również marka Cukier Królewski, powracając z #NajlepszeJestBlisko, gdzie przyjemność pieczenia wiąże się ze wsparciem samotnych seniorów. Akcja potrwa do 23 grudnia.
Problem izolacji i wykluczenia z życia społecznego dotknął już prawie 1 mln seniorów, a okres pandemii dodatkowo spotęgował poczucie ich osamotnienia i anonimowości. Dlatego każdy gest wspierający osoby starsze ma ogromne znaczenie. Cukier Królewski po raz kolejny dołącza do akcji pomocowej, współpracując ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich w przygotowaniu Świąt dla samotnych seniorów. Za każdy tysiąc zdjęć wypieków, opublikowanych na stronie najlepszejestblisko.pl lub na Instagramie z #najlepszejestblisko, marka przekaże 10 tysięcy złotych. Kwota zasili akcję „Podaruj Wigilię” dedykowaną podopiecznym Stowarzyszenia, a jego wolontariusze odwiedzą seniorów z upominkiem, życzeniami i wigilijną kolacją.
– W 2020 roku klienci bardzo aktywnie włączyli się w naszą akcję, przesyłając zdjęcia swoich wypieków, dzięki czemu na ręce Stowarzyszenia mali bracia Ubogich przekazaliśmy aż 50 tysięcy złotych. Mamy nadzieję, że również w tym roku będziemy mogli wesprzeć podopiecznych Stowarzyszenia taką kwotą – mówi Magdalena Budzyńska, Marketing & Corporate Communication Manager Südzucker Polska S.A. – Jeszcze przed wybuchem pandemii mówiło się o epidemii samotności wśród seniorów. Obecnie zjawisko to jest jeszcze bardziej alarmujące, a coraz większa liczba osób starszych czuje się samotna, niepotrzebna, wykluczona i coraz uboższa. Tym bardziej potrzebna staje się więc nawet najdrobniejsza pomoc – dodaje.
– Już po raz drugi połączyliśmy siły z Cukrem Królewskim, aby przywołać w sercach seniorów atmosferę rodzinnych świąt. W ubiegłym roku udało nam się zachęcić tysiące osób do włączenia się w pomoc samotnym i ubogim. Umożliwiło to naszym wolontariuszom dotarcie do potrzebujących z kolacją wigilijną, prezentami i życzeniami świątecznymi. Wierzymy, że tegoroczna odsłona naszych wspólnych działań przyniesie równie wspaniałe efekty i znów razem wywołamy uśmiech na twarzach seniorów – mówi Joanna Mielczarek, Dyrektor Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
Mechanizm akcji, dzięki której można pomóc, jest bardzo prosty: wystarczy zrobić zdjęcie swoich świątecznych wypieków, opublikować je na Instagramie z #najlepszejestblisko lub za pomocą formularza na stronie www.najlepszejestblisko.pl. Licznik umieszczony na stronie na bieżąco pokazuje liczbę dodawanych zdjęć, a tym samym aktualną wartość wsparcia.
W trakcie akcji #NajlepszeJestBlisko, Cukier Królewski prowadzi aktywną komunikację
w mediach społecznościowych, gdzie znaleźć można inspirujące porady i przepisy na ciasta, desery i inne słodkości. Promowany jest także spot, przypominający o charytatywnym wymiarze zabawy. W działania włączyły się również influencerki: Agnieszka Lili Antoniak - blogerka i Youtuberka, Ilona Krawczyńska i Milena Krawczyńska - znane jako „Siostry ADiHD”, Ola Tatka, Monika Molecka (Pysznie czy Przepysznie) oraz Sylwia Dróżdż (Obiad dla Taty).
Akcja trwa do 23 grudnia, szczegóły i regulamin dostępne na stronie www.najlepszejestblisko.pl.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.