Komunikaty PR

Wszystkie spółki DANONE z certyfikatem B Corp do 2025 roku

2020-11-12  |  10:30
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.28 MB )

Międzynarodowy ruch B Corp tworzą firmy prowadzące biznes w sposób zrównoważony – dbanie środowisko naturalne i dobro społeczne jest dla nich równie ważne, co zysk ekonomiczny. Podobne wartości wyznają wszystkie spółki DANONE działające zgodnie z wizją One Planet. One Health, dlatego też do listy stojących przed nimi wyzwań dodają uzyskanie certyfikatu B Corp do 2025 roku.

Wspólne wartości B Corp i DANONE

Ruch B Corp tworzą przedsiębiorstwa, które działają zgodnie z założeniami zrównoważonego rozwoju. Odchodzą od modelu biznesowego bazującego jedynie na maksymalizacji zysku i aktywnie działają na rzecz środowiska oraz społeczeństwa. Tytuł przynależności do ruchu przyznawany jest na podstawie szczegółowej oceny funkcjonowania działalności firmy i jej wpływu na otoczenie. Certyfikat B Corp wydawany jest jedynie tym organizacjom, które spełniają restrykcyjne wymagania. Może się nim poszczycić obecnie ponad 3,7 tys. firm z 74 krajów.

Motto ruchu: „Wykorzystujemy biznes jako siłę do tworzenia dobra” jest zgodne z wizją One Planet. One Health, DANONE, w myśl której wszystkim działaniom firmy przyświeca dbanie o zdrowie ludzi i troska o planetę. To dlatego jednym z dziewięciu celów globalnych firmy jest uzyskanie certyfikacji B Corp we wszystkich spółkach DANONE na całym świecie. Pierwsze kroki w kierunku uzyskania certyfikacji B Corp w Polsce już zostały podjęte. Spółka Żywiec Zdrój jest w trakcie tego procesu, a jako następne certyfikat B Corp planują otrzymać również Danone oraz Nutricia.

Działania spółek DANONE w Polsce wpisujące się w ruch B Corp

Dołączając do B Corp, firmy muszą charakteryzować się ambitnymi celami oraz udowodnionymi praktykami prospołecznymi i prośrodowiskowymi.

„W DANONE rozumiemy, jak ważne jest równoważenie osiągania zysku ekonomicznego z budowaniem dobrostanu ludzi i planety. Podejmujemy więc wiele działań w każdym obszarze funkcjonowania naszej firmy, by minimalizować nasz wpływ na środowisko oraz odgrywać pozytywną rolę w najbliższym otoczeniu i w relacjach z interesariuszami przy okazji realizacji działalności statutowej. To dlatego jako odpowiedzialny producent między innymi zmieniamy nasze opakowania, tak by do 2025 roku były w 100% zdatne do ponownego użycia bądź recyklingu. W spółce Żywiec Zdrój poszerzamy ofertę opakowań w całości wykonanych z materiałów z recyklingu, stale redukujemy ślad węglowy, wspieramy lokalne społeczności nie tylko w rozszerzaniu dostępu do wody pitnej, ale również w promocji regionalnych zwyczajów, tradycji i kultury. Z kolei w spółkach Danone, w tym w Nutricia, od lat pracujemy z tymi samymi rolnikami i dostawcami mleka, warzyw lub owoców, pomagając im rozwijać swoje gospodarstwa. Z zespołem marki Alpro, której fabryka posiada już certyfikat B Corp, pracujemy nad wprowadzaniem opakowań w 89% wyprodukowanych z roślin, a docelowo chcemy osiągnąć poziom 100%. Angażujemy się też w działania na rzecz promocji właściwej diety, przyjaznej dla planety. I wreszcie – chociaż to zaledwie wycinek naszej działalności – we wszystkich spółkach sukcesywnie redukujemy ślad węglowy” – mówi Paulina Kaczmarek, Menadżer ds. zrównoważonego rozwoju w grupie spółek DANONE.

Spotkanie ruchu B Corp w Polsce z udziałem DANONE

5 i 6 listopada br. pod hasłem Feel the planet, feel the people odbył się w Polsce pierwszy szczyt ruchu Benefit Corporations. Celem wydarzenia było zebranie w jednym miejscu przedstawicieli firm pretendujących do miana zrównoważonych pod kątem prowadzenia biznesu. Wśród prelegentów otwierających wydarzenie był Mathias Vicherat, Sekretarz Generalny Danone, który ogłosił ambicję spółek DANONE, by w ciągu 5 lat zakończyć proces cartyfikacji B Corp. W ramach spotkania odbyły się także panele tematyczne, w których udział brali eksperci DANONE. Edyta Krysiuk-Kowalczyk, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Żywiec Zdrój poprowadziła blok dot. ochrony zasobów wodnych, natomiast Paulina Kaczmarek, Menadżer ds. Zrównoważonego Rozwoju, przybliżyła działania na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego i korzyści systemu depozytowego na opakowania napojowe.

O grupie spółek DANONE

DANONE to światowy lider na rynku żywności, któremu we wszystkich działaniach przyświeca dbanie o zdrowie. W Polsce DANONE działa w 3 obszarach istotnych dla prawidłowego żywienia: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (Danone), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywienie specjalistyczne, obejmujące żywność dla niemowląt i małych dzieci oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego (Nutricia). Wszystkie spółki DANONE łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz misja niesienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe. Poprzez oferowane produkty oraz realizowane projekty i programy - w myśl wspólnej wizji One Planet. One Health - spółki DANONE zachęcają do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień, a także przyczyniają się do zdrowia kolejnych pokoleń i lepszego stanu naszej planety.

W 10 lokalizacjach w kraju zatrudnienie znajduje ponad 3 000 osób, rozwijających się zawodowo w bezpiecznym i przyjaznym środowisku pracy.

Poznaj grupę spółek DANONE, odwiedzając nową stronę internetową www.danone.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe Biuro prasowe
2024-04-29 | 13:00

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie
Przemysł spożywczy Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.
2024-04-29 | 12:00

Prawie głodny? 7Days. Złap na drogę! Rogalik dla każdego w nowej kampanii marki.

W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days.
Przemysł spożywczy BRAK ZDJĘCIA
2024-04-26 | 12:00

Zebra Technologies uruchamia program wyróżnień dla zrównoważonego rozwoju

Warszawa, Polska – 24 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.