Wszystkie spółki DANONE z certyfikatem B Corp do 2025 roku
Międzynarodowy ruch B Corp tworzą firmy prowadzące biznes w sposób zrównoważony – dbanie środowisko naturalne i dobro społeczne jest dla nich równie ważne, co zysk ekonomiczny. Podobne wartości wyznają wszystkie spółki DANONE działające zgodnie z wizją One Planet. One Health, dlatego też do listy stojących przed nimi wyzwań dodają uzyskanie certyfikatu B Corp do 2025 roku.
Wspólne wartości B Corp i DANONE
Ruch B Corp tworzą przedsiębiorstwa, które działają zgodnie z założeniami zrównoważonego rozwoju. Odchodzą od modelu biznesowego bazującego jedynie na maksymalizacji zysku i aktywnie działają na rzecz środowiska oraz społeczeństwa. Tytuł przynależności do ruchu przyznawany jest na podstawie szczegółowej oceny funkcjonowania działalności firmy i jej wpływu na otoczenie. Certyfikat B Corp wydawany jest jedynie tym organizacjom, które spełniają restrykcyjne wymagania. Może się nim poszczycić obecnie ponad 3,7 tys. firm z 74 krajów.
Motto ruchu: „Wykorzystujemy biznes jako siłę do tworzenia dobra” jest zgodne z wizją One Planet. One Health, DANONE, w myśl której wszystkim działaniom firmy przyświeca dbanie o zdrowie ludzi i troska o planetę. To dlatego jednym z dziewięciu celów globalnych firmy jest uzyskanie certyfikacji B Corp we wszystkich spółkach DANONE na całym świecie. Pierwsze kroki w kierunku uzyskania certyfikacji B Corp w Polsce już zostały podjęte. Spółka Żywiec Zdrój jest w trakcie tego procesu, a jako następne certyfikat B Corp planują otrzymać również Danone oraz Nutricia.
Działania spółek DANONE w Polsce wpisujące się w ruch B Corp
Dołączając do B Corp, firmy muszą charakteryzować się ambitnymi celami oraz udowodnionymi praktykami prospołecznymi i prośrodowiskowymi.
„W DANONE rozumiemy, jak ważne jest równoważenie osiągania zysku ekonomicznego z budowaniem dobrostanu ludzi i planety. Podejmujemy więc wiele działań w każdym obszarze funkcjonowania naszej firmy, by minimalizować nasz wpływ na środowisko oraz odgrywać pozytywną rolę w najbliższym otoczeniu i w relacjach z interesariuszami przy okazji realizacji działalności statutowej. To dlatego jako odpowiedzialny producent między innymi zmieniamy nasze opakowania, tak by do 2025 roku były w 100% zdatne do ponownego użycia bądź recyklingu. W spółce Żywiec Zdrój poszerzamy ofertę opakowań w całości wykonanych z materiałów z recyklingu, stale redukujemy ślad węglowy, wspieramy lokalne społeczności nie tylko w rozszerzaniu dostępu do wody pitnej, ale również w promocji regionalnych zwyczajów, tradycji i kultury. Z kolei w spółkach Danone, w tym w Nutricia, od lat pracujemy z tymi samymi rolnikami i dostawcami mleka, warzyw lub owoców, pomagając im rozwijać swoje gospodarstwa. Z zespołem marki Alpro, której fabryka posiada już certyfikat B Corp, pracujemy nad wprowadzaniem opakowań w 89% wyprodukowanych z roślin, a docelowo chcemy osiągnąć poziom 100%. Angażujemy się też w działania na rzecz promocji właściwej diety, przyjaznej dla planety. I wreszcie – chociaż to zaledwie wycinek naszej działalności – we wszystkich spółkach sukcesywnie redukujemy ślad węglowy” – mówi Paulina Kaczmarek, Menadżer ds. zrównoważonego rozwoju w grupie spółek DANONE.
Spotkanie ruchu B Corp w Polsce z udziałem DANONE
5 i 6 listopada br. pod hasłem Feel the planet, feel the people odbył się w Polsce pierwszy szczyt ruchu Benefit Corporations. Celem wydarzenia było zebranie w jednym miejscu przedstawicieli firm pretendujących do miana zrównoważonych pod kątem prowadzenia biznesu. Wśród prelegentów otwierających wydarzenie był Mathias Vicherat, Sekretarz Generalny Danone, który ogłosił ambicję spółek DANONE, by w ciągu 5 lat zakończyć proces cartyfikacji B Corp. W ramach spotkania odbyły się także panele tematyczne, w których udział brali eksperci DANONE. Edyta Krysiuk-Kowalczyk, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Żywiec Zdrój poprowadziła blok dot. ochrony zasobów wodnych, natomiast Paulina Kaczmarek, Menadżer ds. Zrównoważonego Rozwoju, przybliżyła działania na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego i korzyści systemu depozytowego na opakowania napojowe.
O grupie spółek DANONE
DANONE to światowy lider na rynku żywności, któremu we wszystkich działaniach przyświeca dbanie o zdrowie. W Polsce DANONE działa w 3 obszarach istotnych dla prawidłowego żywienia: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (Danone), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywienie specjalistyczne, obejmujące żywność dla niemowląt i małych dzieci oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego (Nutricia). Wszystkie spółki DANONE łączy podwójne zobowiązanie na rzecz zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego oraz misja niesienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe. Poprzez oferowane produkty oraz realizowane projekty i programy - w myśl wspólnej wizji One Planet. One Health - spółki DANONE zachęcają do podejmowania właściwych wyborów żywieniowych na co dzień, a także przyczyniają się do zdrowia kolejnych pokoleń i lepszego stanu naszej planety.
W 10 lokalizacjach w kraju zatrudnienie znajduje ponad 3 000 osób, rozwijających się zawodowo w bezpiecznym i przyjaznym środowisku pracy.
Poznaj grupę spółek DANONE, odwiedzając nową stronę internetową www.danone.pl.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.