Zielony Bazar w Katowicach już otwarty
W Katowicach przy ul. Kolońskiej 1 odbyło się dziś otwarcie pierwszego w Polsce wielkopowierzchniowego marketu, oferującego owoce i warzywa prosto od rolników - bez pośredników.
Jest to inwestycja firmy Dzida Produkt, która rodzinną tradycję uprawy warzyw kultywuje w Goczałkowicach-Zdroju już od ponad 100 lat. Jej wykwalifikowany zespół specjalistów każdego dnia dba o odpowiednią uprawę plonów, przy zachowaniu najwyższych standardów produkcji – co zostało potwierdzone wieloma prestiżowymi nagrodami i certyfikatami.
Obecnie jest to jedno z największych tego typu przedsiębiorstw w Polsce, posiadające ponad 1000-hektarowe gospodarstwo oraz kompleks przechowalni wraz ze specjalistyczną infrastrukturą do pakowania warzyw.
Dzięki odpowiedzialnemu podchodzeniu do upraw i korzystaniu z najnowszych osiągnięć technologii, grupa producentów Dzida Produkt dostarcza na Zielony Bazar najwyższej jakości warzywa i owoce oraz naturalne wyroby pochodzące z ich produkcji, w tym m.in. surówki, kiszonki, grzyby, bakalie. Na jego terenie znajduje się także bistro ze świeżo wyciskanymi sokami i aromatyczną kawą.
- Stworzyliśmy to miejsce w odpowiedzi na potrzeby osób, które mieszkając w dużym mieście mają utrudniony dostęp do certyfikowanych, świeżych owoców i warzyw o sprawdzonym pochodzeniu - prosto od rolnika. Produkty te zajmują pierwsze miejsce w piramidzie zdrowego żywienia, dlatego z myślą o swoim zdrowiu i samopoczuciu, ale także o ekologii, warto podczas codziennych zakupów stawiać na ich naturalne alternatywy, możliwie najwyższej jakości – mówi Łukasz Dzida, członek zarządu firmy Dzida Produkt.
W Zielonym Bazarze oferowane są produkty zarówno pochodzące z gospodarstw Dzida Produkt, jak i innych lokalnych gospodarstw i producentów, spełniających warunki wysokojakościowej produkcji.
Zielony Bazar jest czynny we wszystkie dni robocze od godz. 4.00 do 20.00, a w soboty do godz. 14.00.
Za działania komunikacyjne - projekt identyfikacji wizualnej Zielonego Bazaru, stworzenie strony internetowej, spot radiowy, reklamy prasowe, kampanię mediową w internecie, obsługę social mediów oraz działania public relations - odpowiada agencja 19 Południk.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.