Komunikaty PR

Zrównoważone rybołówstwo istnieje. Trzeba tylko podejść do niego mądrze

2021-08-16  |  14:55
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Szatybełko
Agencja kreatywna Od kuchni

Chodakowska 12
03-826 Warszawa
anna.szatybelko|odkuchni.co| |anna.szatybelko|odkuchni.co
665113144
www.odkuchni.co

Jak podaje WWF, zrównoważone rybołówstwo to takie, które ani nie zagraża stabilności samej poławianej populacji ryb, ani nie wpływa znacząco negatywnie na inne elementy ekosystemu morskiego. Coraz więcej firm w Polsce, które sprzedają ryby i owoce morza, stosuje się do wskazówek ekologów. 

 

W biznesie opartym na połowach ryb i owoców można można postępować mądrze. Jeśli rybołówstwo będzie zrównoważone, nie zachwieje obecności w wodach gatunków, które zagrożone są wyginięciem. Samo spożywanie takich odmian dla korzyści człowieka, jest nie tylko nieetyczne, ale eliminuje z wód stworzenia, które przez lata ludzie poławiali, nie zważając na konsekwencje. Stada chronionych ryb zamieniają się w niewielkie grupy, które rokrocznie zmniejszają swoją liczebność. Ekolodzy od lat apelują, że Bałtyk jest przełowiony, a ryby w nim żyjące nie mają możliwości rozmnażania się, ponieważ ludzie od pokoleń łowią na potęgę.

 

Filozofia zero waste w rybołówstwie

 

Jak podaje Euractiv.pl, Polska jest w czołówce krajów Unii Europejskiej pod względem marnowania żywności. Według szacunków w naszym kraju marnuje się rocznie prawie 5 mln ton żywności. Kupujemy więcej niż potrzebujemy, a w rezultacie - w duchu konsumpcjonizmu wyrzucamy jedzenie do kosza. To samo dotyczy dyskontów i sklepów wielkopowierzchniowych, które niesprzedane produkty wyrzucają. Podobnie dzieje się z mięsem z ubojni zwierząt, a także z rybami z połowów, które nie zostały sprzedane w portach. 

 

Coraz więcej firm bierze jednak pod uwagę marnowanie dóbr żywieniowych 

i wprowadza do swojej działalności zrównoważone rozwiązania, 

np. w rybołówstwie.

 

Marka Portside, która oferuje dostawę świeżych ryb i owoców morza z portów do domów klientów, bazuje na trzech filarach idei swojego biznesu. Zdaniem twórców sklepu internetowego z tymi produktami, dziś zrównoważone rybołówstwo to przyszłość odpowiedzialnych przedsiębiorców.

 

W duchu filozofii zero waste, połowy odbywają się u nas dopiero po preorderach, czyli po złożeniu zamówienia przez klienta. Oznacza to, że łowione jest to, co zostało już zamówione. Wówczas zyskujemy: skrócenie procesu logistycznego, gwarancję świeżego produktu, a żadne produkty nie marnują się w portach. Poza tym w ofercie nie ma ryb, które są gatunkami zagrożonymi, oraz co istotne, połowy nie są realizowane na przełowionym Morzu Bałtyckim. Tworząc markę, słuchamy zarówno wytycznych ekologów, jak i odpowiadamy na potrzeby naszych klientów, którym dostarczamy produkty najwyższej jakości.” - mówi Tomasz Woźniak, COO Portside.

 

Co ciekawe, marka Portside oferuje produkty, które nie są mrożone, a w ciągu zaledwie kilku dni od połowu, dostarczane są z portów rybackich pod drzwi klientów. Przesyłka jest dostarczana w bezpiecznym pojemniku termicznym z wkładami chłodzącymi na terenie całej Polski. Tak dostarczone produkty można od razu przygotować i cieszyć się smakiem świeżych ryb i owoców morza w swoim domu. 

 

O Portside

 

Portside.pl to miejsce, które zrodziło się z pasji i miłości do zdrowego i pysznego jedzenia. To miejsce, gdzie sympatia do ryb i owoców morza widoczna jest w każdym kęsie. To miejsce, gdzie głównym założeniem jest świeżość oraz gdzie jakość mówi sama za siebie. Wykreowali je pasjonaci zdrowego stylu życia, przyjaciele, wizjonerzy, którzy postanowili podzielić się swoją filozofią życia ze światem. Filozofią miłości i pasji do dobrego produktu, do prostego, a zarazem wykwintnego dania, które można stworzyć samodzielnie we własnej kuchni, nie będąc przy tym profesjonalnym kucharzem. Wszystko dlatego, że bazą każdego dobrego dania jest wyjątkowej jakości produkt, którym marka chce dzielić się z ludźmi. Fundamentem marki jest właśnie doświadczenie i wiedza.

 

Jeden z założycieli od 4 lat prowadzi jedną z najlepszych restauracji z rybami i owocami morza w Polsce, którą cenią wielbiciele morskich przysmaków, a fanów tego miejsca znajdziemy w najdalszych zakątkach świata. Drugi zaś, od 8 lat dostarcza przysmaki ze wszystkich mórz i oceanów do najlepszych restauracji w Polsce. Trzeci buduje spółki technologiczne w szczególności w branży FoodTech. O swoich podróżach  i przygodach związanych z poszukiwaniem najlepszych rarytasów mogliby napisać niejedną książkę, a ich wiedza na temat rynku, produktu i źródeł połowu pozwala na zdobycie zaufania koneserów najlepszych smaków.  

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja kreatywna Od kuchni
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.

Bankowość

Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.

Edukacja

Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.