Przychody Miraculum wzrosły o 12 proc. w 2020 r.
Notowana na rynku głównym GPW firma kosmetyczna Miraculum w 2020 roku osiągnęła 24,4 mln zł przychodów. To o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie, pomimo wystąpienia pandemii i ograniczeń z tym związanych, spółka zmniejszyła stratę na działalności operacyjnej o 47 proc. do 3,0 mln zł. To efekt skutecznego wzmocnienia kluczowych kanałów dystrybucji i poszukiwania nowych odbiorców. Działania te są kontynuowane w 2021 r. i skutkują dalszym wzrostem sprzedaży. Spółka ma zabezpieczone finansowanie na kontynuację rozwój i nowe akcje sprzedażowe z sieciami handlowymi.
- Wyniki osiągnięte przez Miraculum w 2020 roku są na zadawalającym poziomie. Mimo pandemii, obowiązujących ograniczeń w handlu oraz niepewnych nastrojów konsumenckich, przychody spółki systematycznie wzrastały. Rozbudowaliśmy sieć sprzedaży, pozyskaliśmy nowych kontrahentów i odświeżyliśmy wizerunek kolejnych marek. To był wymagający czas, jednak dzięki niemu silniejsi wkraczamy w 2021 r. – komentuje Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.
Miraculum dywersyfikuje i umacnia kanały dystrybucji. W minionym roku spółka istotnie rozwinęła sieć sprzedaży stawiając na zdrową dywersyfikację w ramach trzech kanałów – sprzedaż tradycyjna (drogerie, sklepy osiedlowe), sprzedaż nowoczesna (sieci drogeryjne oraz dyskonty i hipermarkety) oraz sprzedaż internetowa (drogerie, perfumerie internetowe, platformy e-commerce m.in. Amazon, Kaola, T-mall oraz własny e-sklep). Równolegle rozwijany jest również eksport.
- Zależy nam na jak największej dostępności naszych kosmetyków zarówno w kraju jak i na rynkach zagranicznych. Równolegle, systematycznie poszerzamy asortyment o nowe linie oraz nowości, niedostępne do tej pory na rynku. Jako jedyni mamy trzy mocne kategorie produktowe – kosmetyka biała, kosmetyka kolorowa oraz perfumy. Zintensyfikowaliśmy też działania marketingowe, między innymi zaprosiliśmy do współpracy influencerów – dodaje Sławomir Ziemski.
Na sprzedaż pozytywnie wpływa rozwój działań w ramach digital marketing – znane i lubiane osoby ze świata show-biznesu promują kosmetyki marek z portfolio Miraculum. Ambasadorką Miraculum została Maja Hyży - piosenkarka, artystka, uczestniczka programu Twoja Twarz Brzmi Znajomo, laureatka programu X-Factor, natomiast twarzą marki Joko jest Joanna Jabłczyńska – aktorka, prawnik, ambasadorka wielu akcji charytatywnych. W promocji kosmetyków z portfolio Miraculum wzięli udział również między innymi Kuba Wojewódzki, Tomasz Ciachorowski czy Klaudia Halejcio.
Notowana na rynku głównym GPW firma kosmetyczna Miraculum w 2020 roku osiągnęła 24,4 mln zł przychodów. To o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie, pomimo wystąpienia pandemii i ograniczeń z tym związanych, spółka zmniejszyła stratę na działalności operacyjnej o 47 proc. do 3,0 mln zł. To efekt skutecznego wzmocnienia kluczowych kanałów dystrybucji i poszukiwania nowych odbiorców. Działania te są kontynuowane w 2021 r. i skutkują dalszym wzrostem sprzedaży. Spółka ma zabezpieczone finansowanie na kontynuację rozwój i nowe akcje sprzedażowe z sieciami handlowymi.
- Wyniki osiągnięte przez Miraculum w 2020 roku są na zadawalającym poziomie. Mimo pandemii, obowiązujących ograniczeń w handlu oraz niepewnych nastrojów konsumenckich, przychody spółki systematycznie wzrastały. Rozbudowaliśmy sieć sprzedaży, pozyskaliśmy nowych kontrahentów i odświeżyliśmy wizerunek kolejnych marek. To był wymagający czas, jednak dzięki niemu silniejsi wkraczamy w 2021 r. – komentuje Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.
Miraculum dywersyfikuje i umacnia kanały dystrybucji. W minionym roku spółka istotnie rozwinęła sieć sprzedaży stawiając na zdrową dywersyfikację w ramach trzech kanałów – sprzedaż tradycyjna (drogerie, sklepy osiedlowe), sprzedaż nowoczesna (sieci drogeryjne oraz dyskonty i hipermarkety) oraz sprzedaż internetowa (drogerie, perfumerie internetowe, platformy e-commerce m.in. Amazon, Kaola, T-mall oraz własny e-sklep). Równolegle rozwijany jest również eksport.
- Zależy nam na jak największej dostępności naszych kosmetyków zarówno w kraju jak i na rynkach zagranicznych. Równolegle, systematycznie poszerzamy asortyment o nowe linie oraz nowości, niedostępne do tej pory na rynku. Jako jedyni mamy trzy mocne kategorie produktowe – kosmetyka biała, kosmetyka kolorowa oraz perfumy. Zintensyfikowaliśmy też działania marketingowe, między innymi zaprosiliśmy do współpracy influencerów – dodaje Sławomir Ziemski.
Na sprzedaż pozytywnie wpływa rozwój działań w ramach digital marketing – znane i lubiane osoby ze świata show-biznesu promują kosmetyki marek z portfolio Miraculum. Ambasadorką Miraculum została Maja Hyży - piosenkarka, artystka, uczestniczka programu Twoja Twarz Brzmi Znajomo, laureatka programu X-Factor, natomiast twarzą marki Joko jest Joanna Jabłczyńska – aktorka, prawnik, ambasadorka wielu akcji charytatywnych. W promocji kosmetyków z portfolio Miraculum wzięli udział również między innymi Kuba Wojewódzki, Tomasz Ciachorowski czy Klaudia Halejcio.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.