Przychody Miraculum wzrosły o 12 proc. w 2020 r.
Notowana na rynku głównym GPW firma kosmetyczna Miraculum w 2020 roku osiągnęła 24,4 mln zł przychodów. To o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie, pomimo wystąpienia pandemii i ograniczeń z tym związanych, spółka zmniejszyła stratę na działalności operacyjnej o 47 proc. do 3,0 mln zł. To efekt skutecznego wzmocnienia kluczowych kanałów dystrybucji i poszukiwania nowych odbiorców. Działania te są kontynuowane w 2021 r. i skutkują dalszym wzrostem sprzedaży. Spółka ma zabezpieczone finansowanie na kontynuację rozwój i nowe akcje sprzedażowe z sieciami handlowymi.
- Wyniki osiągnięte przez Miraculum w 2020 roku są na zadawalającym poziomie. Mimo pandemii, obowiązujących ograniczeń w handlu oraz niepewnych nastrojów konsumenckich, przychody spółki systematycznie wzrastały. Rozbudowaliśmy sieć sprzedaży, pozyskaliśmy nowych kontrahentów i odświeżyliśmy wizerunek kolejnych marek. To był wymagający czas, jednak dzięki niemu silniejsi wkraczamy w 2021 r. – komentuje Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.
Miraculum dywersyfikuje i umacnia kanały dystrybucji. W minionym roku spółka istotnie rozwinęła sieć sprzedaży stawiając na zdrową dywersyfikację w ramach trzech kanałów – sprzedaż tradycyjna (drogerie, sklepy osiedlowe), sprzedaż nowoczesna (sieci drogeryjne oraz dyskonty i hipermarkety) oraz sprzedaż internetowa (drogerie, perfumerie internetowe, platformy e-commerce m.in. Amazon, Kaola, T-mall oraz własny e-sklep). Równolegle rozwijany jest również eksport.
- Zależy nam na jak największej dostępności naszych kosmetyków zarówno w kraju jak i na rynkach zagranicznych. Równolegle, systematycznie poszerzamy asortyment o nowe linie oraz nowości, niedostępne do tej pory na rynku. Jako jedyni mamy trzy mocne kategorie produktowe – kosmetyka biała, kosmetyka kolorowa oraz perfumy. Zintensyfikowaliśmy też działania marketingowe, między innymi zaprosiliśmy do współpracy influencerów – dodaje Sławomir Ziemski.
Na sprzedaż pozytywnie wpływa rozwój działań w ramach digital marketing – znane i lubiane osoby ze świata show-biznesu promują kosmetyki marek z portfolio Miraculum. Ambasadorką Miraculum została Maja Hyży - piosenkarka, artystka, uczestniczka programu Twoja Twarz Brzmi Znajomo, laureatka programu X-Factor, natomiast twarzą marki Joko jest Joanna Jabłczyńska – aktorka, prawnik, ambasadorka wielu akcji charytatywnych. W promocji kosmetyków z portfolio Miraculum wzięli udział również między innymi Kuba Wojewódzki, Tomasz Ciachorowski czy Klaudia Halejcio.
Notowana na rynku głównym GPW firma kosmetyczna Miraculum w 2020 roku osiągnęła 24,4 mln zł przychodów. To o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie, pomimo wystąpienia pandemii i ograniczeń z tym związanych, spółka zmniejszyła stratę na działalności operacyjnej o 47 proc. do 3,0 mln zł. To efekt skutecznego wzmocnienia kluczowych kanałów dystrybucji i poszukiwania nowych odbiorców. Działania te są kontynuowane w 2021 r. i skutkują dalszym wzrostem sprzedaży. Spółka ma zabezpieczone finansowanie na kontynuację rozwój i nowe akcje sprzedażowe z sieciami handlowymi.
- Wyniki osiągnięte przez Miraculum w 2020 roku są na zadawalającym poziomie. Mimo pandemii, obowiązujących ograniczeń w handlu oraz niepewnych nastrojów konsumenckich, przychody spółki systematycznie wzrastały. Rozbudowaliśmy sieć sprzedaży, pozyskaliśmy nowych kontrahentów i odświeżyliśmy wizerunek kolejnych marek. To był wymagający czas, jednak dzięki niemu silniejsi wkraczamy w 2021 r. – komentuje Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.
Miraculum dywersyfikuje i umacnia kanały dystrybucji. W minionym roku spółka istotnie rozwinęła sieć sprzedaży stawiając na zdrową dywersyfikację w ramach trzech kanałów – sprzedaż tradycyjna (drogerie, sklepy osiedlowe), sprzedaż nowoczesna (sieci drogeryjne oraz dyskonty i hipermarkety) oraz sprzedaż internetowa (drogerie, perfumerie internetowe, platformy e-commerce m.in. Amazon, Kaola, T-mall oraz własny e-sklep). Równolegle rozwijany jest również eksport.
- Zależy nam na jak największej dostępności naszych kosmetyków zarówno w kraju jak i na rynkach zagranicznych. Równolegle, systematycznie poszerzamy asortyment o nowe linie oraz nowości, niedostępne do tej pory na rynku. Jako jedyni mamy trzy mocne kategorie produktowe – kosmetyka biała, kosmetyka kolorowa oraz perfumy. Zintensyfikowaliśmy też działania marketingowe, między innymi zaprosiliśmy do współpracy influencerów – dodaje Sławomir Ziemski.
Na sprzedaż pozytywnie wpływa rozwój działań w ramach digital marketing – znane i lubiane osoby ze świata show-biznesu promują kosmetyki marek z portfolio Miraculum. Ambasadorką Miraculum została Maja Hyży - piosenkarka, artystka, uczestniczka programu Twoja Twarz Brzmi Znajomo, laureatka programu X-Factor, natomiast twarzą marki Joko jest Joanna Jabłczyńska – aktorka, prawnik, ambasadorka wielu akcji charytatywnych. W promocji kosmetyków z portfolio Miraculum wzięli udział również między innymi Kuba Wojewódzki, Tomasz Ciachorowski czy Klaudia Halejcio.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.