PunkPirates chce wdrożyć tokeny NFT w swoich grach
Notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółka PunkPirates, specjalizująca się w produkcji gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR), podpisała list intencyjny, który dotyczy wdrożenia tokenów NFT w grach studia. Pierwszą produkcją, w której zostanie użyta technologia NFT będzie Community Paintball VR. Ponadto spółka dołączyła do Blockchain Game Alliance. Stowarzyszenie zrzesza obecnie ponad 180 firm, w tym m.in. Ubisoft, Atari oraz AMD.
– Dołączenie do stowarzyszenia Blockchain Game Alliance otwiera nam wiele dróg w obszarze technologii blockchain. Celem Stowarzyszenia jest wspieranie nowych technologii i promowanie wzajemnej współpracy, dlatego cieszymy się, że od teraz jesteśmy jego członkami. Warte uwagi jest także podpisanie listu intencyjnego z osobnym podmiotem, który pomoże nam na wdrożenie tokenów NFT w naszych grach. Tym samym przed PunkPirates otwierają się nowe możliwości rozwoju. Technologię tokenów NFT wykorzystamy do sprzedaży unikalnej zawartości gier z naszego portfolio, rozszerzeń wizualnych, czy skórek kolekcjonerskich do broni oraz postaci w grach – mówi Leszek Krajewski, członek zarządu ds. rozwoju w PunkPirates.
Pierwszą produkcją studia, w którym zostaną wykorzystane tokeny NFT będzie Community Paintball VR, gra multiplayer typu battle royale. Premiera projektu przewidziana jest na III kwartał 2021 roku.
– Wykorzystanie tokenów NFT jest coraz to bardziej popularne. Nie bez powodu, token NFT to jednostka danych przechowywana w cyfrowej księdze, zwanej łańcuchem bloków, która poświadcza, że zasób cyfrowy jest unikalny, a zatem niewymienialny. W formule tokenu NFT sprzedawać można domy, dzieła sztuki – niedawno sprzedano obraz za ponad 70 mln USD, animacje, a nawet moment „narodzin” nowej spółki giełdowej, o czym niedawno informowała amerykańska New York Stock Exchange – dodaje Leszek Krajewski.
W branży gier NFT wykorzystywany jest do sprzedaży unikalnej zawartości, takich jak wizualne modyfikacje broni oraz postaci. Pomysł na wykorzystanie tokenów NFT w grach spółki narodził się z obserwacji i analiz rynku.
– Widzimy ogromny potencjał w sprzedaży unikalnej zawartości zarówno za pośrednictwem tokenów NFT oraz handlu wirtualnymi przedmiotami takimi jak „skórki” na broń oraz postaci w grach dedykowanych wirtualnej rzeczywistości. Liczę, że nasza mała rewolucja na rynku przełoży się na wyniki finansowe w nadchodzących kwartałach – dodaje Leszek Krajewski.
PunkPirates odnotował ponad 2,2 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej w 2020 roku w porównaniu do 5,5 mln zł straty rok wcześniej. Przychody spółki ogółem w 2020 roku wyniosły ponad 3,6 mln złotych.
W trzecim i czwartym kwartale br. do sprzedaży mają trafić kolejne gry z portfolio studia - Community Paintball VR oraz Death Manager VR.
E-Shopping Group nawiązuje strategiczną współpracę z dystrybutorem elektroniki
SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.