PunkPirates S.A. odnotowała 2,2 mln zysku netto w 2020 roku

PunkPirates S.A., notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie spółka, specjalizująca się w produkcji gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości (VR) odnotowała 2,212 mln zł zysku netto z działalności kontynuowanej w 2020 roku w porównaniu do 5,524 mln zł straty rok wcześniej. Przychody spółki ogółem w 2020 roku wyniosły ponad 3,6 mln złotych. Na osiągnięty wynik finansowy wpływ miały przede wszystkim przychody ze sprzedaży oraz pochodzące z dezinwestycji. Działania te były związane ze zmianą strategii rozwoju PunkPirates, której przedmiotem jest obecnie wydawanie i produkcja gier na wirtualną rzeczywistość (Virtual Reality – VR).
- Miniony rok był dla nas czasem nowych wyzwań w związku ze przekształceniem profilu działalności spółki. W tym okresie podjęliśmy działania mające na celu osiągnięcie dodatnich przepływów pieniężnych, na co wpłynęły m.in. sprzedaż i połączenie spółek zależnych. Osiągnięte wyniki finansowe są satysfakcjonujące. Zysk netto w 2020 wyniósł 2,2 mln zł wobec straty rok wcześniej. Aktualnie koncentrujemy się na rozwijaniu segmentu gier VR. Do tej pory w portfolio naszego studia ukazały się DANGER! Escape Lab, Escape Room VR, Escape Room VR: Inner Voices oraz Escape Room VR Stories. W drugim półroczu planujemy premiery Community Paintball VR oraz Death Manager VR na platformy Oculus Store, Steam, PlayStation VR oraz Viveport – mówi Leszek Krajewski, członek zarządu ds. rozwoju w PunkPirates S.A.
W minionym roku PunkPirates S.A. zawarło kilka istotnych umów, m.in. z No Gravity Games S.A. na udzielenie licencji i przygotowanie portowania gry Inner Voices na urządzenia wirtualnej rzeczywistości. Wszystkie koszty związane z jej portowaniem, wprowadzeniem do dystrybucji oraz marketingiem zostały poniesione przez PunkPirates S.A. Tytuł został wydany na platformy Oculus Store, Steam oraz Viveport pod nazwą Escape Room VR: Inner Voices.
Inna umowa, której przedmiotem było portowanie gry na urządzenia Pico Neo 2 dotyczyła Escape Room VR: Stories i została podpisana z Pico Interactive Inc. Kontrakt jest realizacją strategii polegającej na ekspansji na rynki azjatyckie.
W połowie grudnia 2020 roku do sprzedaży trafiła gra DANGER! Escape Lab na urządzeniach PC VR, której koszty produkcji i wydania zwróciły się w ciągu kilku dni od premiery.
- Model biznesowy w którym działamy, opiera się na produkcji i wydawaniu gier Virtual Reality przez zewnętrzne zespoły deweloperskie. Chcąc dywersyfikować źródła przychodów ze sprzedaży i zwiększyć nasze zaangażowanie i skalę działania w zakresie nowych gier VR, wraz z 4Experience Sp. z o.o. powołaliśmy w marcu br. Games 4Experience S.A., której zespół będzie odpowiadał za realizację gier z tego segmentu. Jednocześnie zdecydowaliśmy się na rozszerzenie działalności wydawniczej i producenckiej na platformę Nintendo Switch, co jest realizowane przez spółkę stowarzyszoną RAION Games sp. z o.o. – mówi Leszek Krajewski, członek zarządu ds. rozwoju w PunkPirates S.A.
W trzecim i czwartym kwartale br. do sprzedaży mają trafić kolejne gry z portfolio studia - Community Paintball VR oraz Death Manager VR.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.