Punkt Utrzymania Taboru Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu otwarty
Wydarzenie odbyło się w czwartek 5 maja i rozpoczęło się uroczystym przecięciem wstęgi przez Zarząd Spółki Kolei Wielkopolskich, Marszałka Województwa Wielkopolskiego Pana Marka Woźniaka, Wicemarszałka Województwa Wielkopolskiego Pana Wojciecha Jankowiaka oraz przedstawicieli firmy ALSTAL, Dyrektor Finansowej Pani Anny Galant i Dyrektora Oddziału Bydgoszcz Pana Michała Jakubczyka. W ten symboliczny sposób zaznaczony został moment oddania do użytku ukończonej po dwóch latach inwestycji.
– Pasażerowie zasługują na najlepszą jakość przewozów, dlatego niezmiennie towarzyszy nam determinacja, aby unowocześniać i rozwijać transport zbiorowy – powiedział Marszałek Woźniak na temat Punktu Utrzymania Taboru.
Ważnym momentem wydarzenia było symboliczne przekazanie kluczy do inwestycji przez przedstawicieli generalnego wykonawcy firmy ALSTAL dla Zarządu Spółki Koleje Wielkopolskie. Dyrektor finansowa firmy Pani Anna Galant złożyła podziękowania dla Kolei Wielkopolskich za wybór firmy ALSTAL na generalnego wykonawcę, a także pracownikom przedsiębiorstwa i podwykonawcom, którzy realizowali tę inwestycję.
Projekt budowy punktu w Wągrowcu był współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Całkowita wartość projektu to ponad 69 milionów złotych.
Informacje o Punkcie Utrzymania Taboru w Wągrowcu
W ramach inwestycji firma ALSTAL wybudowała nowoczesne zaplecze techniczne do obsługi spalinowych zespołów trakcyjnych Kolei Wielkopolskich. W skład zaplecza wchodzą dwie w pełni wyposażone hale: główna i postojowa. Dodatkowo firma ALSTAL była odpowiedzialna za zrealizowanie w formule "zaprojektuj i wybuduj" budowy rozjazdów i torów dojazdowych do zaplecza technicznego wraz z przebudową przejazdu kolejowego, który znajduje się tuż obok nowego obiektu.
Hala główna przeznaczona jest do wykonywania przeglądów i napraw pojazdów szynowych, a także mycia taboru. Szyny w hali myjni zostały zamontowane w specjalnych korytarzach betonowych, które zostały zalane żywicą poliuretanową. Z kolei w hali przeglądów szyny zamontowane są na specjalnych podporach - słupkach kształtownika HEB 200.
W hali postojowej znajdować się będą pojazdy, które oczekują na kolejne kursy. Hala ta jest szeroka i mieszczą się w niej aż cztery tory, a każdy z nich pomieści po dwa dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne o długości do 45 metrów.
W nowoczesnym obiekcie są także pomieszczenia socjalne dla pracowników, strefy wypoczynku i noclegu, a także sala szkoleniowa, która pomieści nawet 50 osób. Na terenie inwestycji powstała także stacja paliw z dwoma dystrybutorami do tankowania pojazdów szynowych. Dodatkowo przy halach powstała stacja transformatorowa, taca szczelna do tankowania zbiorników paliwa, wiata śmietnikowa oraz pełna infrastruktura kolejowa.
W ramach inwestycji firma ALSTAL zamontowała aż 2,4 km szyn, o łącznej wadze stali ponad 120 ton. Budowa nowoczesnego zaplecza technicznego dla Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu trwała dwa lata.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Firmy dzierżawiące grunty od Skarbu Państwa muszą zwrócić majątek rolny. Zagrożony jest też wspierany przez nich ośrodek rehabilitacyjny
Działalność ośrodka rehabilitacji dla dzieci z niepełnosprawnościami w Głubczycach, w województwie opolskim, jest zagrożona, o czym alarmuje Stowarzyszenie „Tacy Sami”. Zagrożenie jest konsekwencją restrukturyzacji spółki Top Farms Głubczyce, która jest jednym z największych pracodawców w okolicy i od lat wspiera działalność stowarzyszenia. Rolnicza spółka nie wie, jakie będą dalsze losy dzierżawionych do tej pory przez nią ziem, które w listopadzie br. muszą wrócić do Zasobu Skarbu Państwa. Zarząd spółki od wielu miesięcy apeluje do Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa o wiążące decyzje w sprawie powołania Ośrodków Produkcji Rolniczej, które miałyby powstać na zwróconych gruntach, oraz kryteriów wyboru ich nowych dzierżawców.
Bankowość
Polskie kredyty hipoteczne wciąż jednymi z najdroższych w Europie. Zdaniem członka RPP odgórne ograniczanie marż banków się nie sprawdzi

Hipoteki w Polsce, co podkreśla też wielu polityków, należą do najdroższych w Europie. To nie tylko kwestia wysokości stóp procentowych, ale też marży banku. Zdaniem członka RPP prof. Ireneusza Dąbrowskiego jest tylko możliwość wpływania na ten pierwszy czynnik, bo regulacyjne ograniczenie wysokości marży byłoby trudne do wdrożenia.
Ochrona środowiska
Budowa morskich farm wiatrowych w Polsce szansą na kilkadziesiąt tysięcy nowych miejsc pracy. Wciąż brakuje jednak wykwalifikowanych pracowników

W Krajowym Planie w dziedzinie Energii i Klimatu rząd przewiduje zainstalowanie do 2030 roku około 5,9 GW w morskich farmach wiatrowych i kolejnych 12 GW w ciągu następnej dekady. Offshore ma być istotnym filarem dekarbonizacji krajowej gospodarki. Realizowane przez polskie spółki wraz z partnerami zagranicznymi projekty tzw. fazy I nabierają tempa i wkraczają w etap budowy infrastruktury na lądzie. Wśród wyzwań, które czekają wykonawców, jest m.in. brak pracowników z branży offshore. Pomocne może być ściąganie do kraju Polaków, którzy pracują na zagranicznych projektach morskich.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.