Komunikaty PR

"Nie czekamy, działamy!” Hotele grupy Arche otwarte dla uchodźców

2022-03-01  |  14:00
Biuro prasowe

 

Już pół miliona ludzi musiało uciekać przed bezprawną, bezmyślną i bezsensowną agresją rosyjską na Ukrainę, zdecydowana większość poszukujących schronienia matek z dziećmi trafiła do Polski. Grupa Arche otworzyła dla nich wszystkie swoje hotele, w których przygotowano pięć tys. bezpłatnych miejsc noclegowych z wyżywieniem. Już w piątek Arche zdecydowało się otworzyć 16 obiektów w całej Polsce oraz swoje Ecoboxy, czyli Siedliska Arche — komfortowo zaadaptowane i wyposażone kontenery morskie. Firma przygotowała też dla potrzebujących pomocy uchodźców dwa inne schroniska w budynkach nienależące do tej spółki i szuka kolejnych.

 

Powołany sztab kryzysowy przez całą dobę koordynuje i wspiera działania poszczególnych obiektów, do których włączana jest pomoc społeczności lokalnej i wszystkich ludzi dobrej woli. Właściciel Arche, Władysław Grochowski znany jest z działalności charytatywnej prowadzonej w Fundacji Leny Grochowskiej.

 

- Nie czekamy, działamy! Od soboty zakwaterowaliśmy w bezpłatnych miejscach noclegowych z wyżywieniem już dwa tys. osób i jesteśmy przygotowani, aby w kolejnych dniach przyjąć trzy tys. uchodźców. Sytuacja jest bardzo dynamiczna, adoptujemy i doposażamy sale konferencyjne i szukamy kolejnych lokali, które można zaadoptować na obecne potrzeby. Z naszej rezerwy finansowej zabezpieczyliśmy pięć mln zł na pokrycie związanych z tym kosztów, a o resztę będziemy martwić się później. Rozumiemy, że jest to gigantyczne wyzwanie i potrzebne będzie nam Wasze wsparcie — mówi Prezes Grupy Arche, Władysław Grochowski.

 

Fundacja Leny Grochowskiej wspiera działania Grupy Arche poprzez organizację zbiórek i logistyki. W zaledwie kilka dni pracy non stop zorganizowali kilkadziesiąt tys. miejsc, lokując uchodźców w hotelach, a także w miejscach zbiorowego noclegu. Uruchomili także procedurę relokacji osób do prywatnych domów i mieszkań.Obecnie Fundacja potrzebuje naszego wsparcia. Dane do wpłaty osób indywidualnych i firm. Fundacja Leny Grochowskiej, nr rachunku 68 1240 2685 1111 0010 5805 1659 z dopiskiem "Ukraina".


- Apelujemy do firm o przekazywanie darów rzeczowych, potrzebujemy w ilościach hurtowych materacy, łóżek, pościeli, kołder, ręczników, a także produktów spożywczych, higienicznych i chemii. Kontakt dla producentów i hurtowni w/w materiałów pod mailem (ukraina@fundacjalenygrochowskiej.pl).  Jestem przekonana, że wspólne działania przyczynią się do poprawy sytuacji naszych sióstr i braci opuszczających w stanie wojny Ukrainę, których obecny los jest w naszych rękach. Do fundacji już dziś zgłaszają firmy, które przekazują dary, ale potrzeby są tak ogromne, że każda pomoc jest niezwykle wartościowa. Musimy się jednak przygotować na działania długofalowe i rozwiązywanie kolejnych problemów wynikających z największego kryzysu humanitarnego w Europie XXI w. - mówi dyrektor Fundacji Leny Grochowskiej, Aneta Żochowska.

 

Wobec tragicznej sytuacji naszych sąsiadów z Ukrainy i w obliczu gigantycznej tragedii humanitarnej ludzi opuszczających swoje domy często bez niczego firma apeluje o podjęcie wspólnych działań pomocowych. Szczegółowe informacje znajdują się na stronach Grupy Arche https://hotele.arche.pl/Podstrony/POMOC-DLA-UKRAINY,410 i Fundacji Leny Grochowskiej https://fundacjalenygrochowskiej.pl/Podstrony/Pomoc-dla-Ukrainy,412

 

 

 

autor: Adam Białas

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Problemy społeczne Urodziny Kanga Foundation – nowoczesna dobroczynność w działaniu Biuro prasowe
2024-11-18 | 15:15

Urodziny Kanga Foundation – nowoczesna dobroczynność w działaniu

29 listopada w Gdańsku Kanga Foundation zaprasza Przyjaciół Fundacji na wyjątkową uroczystość urodzinową. To wydarzenie będzie okazją, by podsumować dotychczasowe sukcesy oraz
Problemy społeczne Czy bon senioralny realnie wesprze potrzeby seniorów?
2024-11-14 | 07:35

Czy bon senioralny realnie wesprze potrzeby seniorów?

14 listopada w Polsce obchodzony jest Ogólnopolski Dzień Seniora. To dzień, w którym organizacje pozarządowe, stowarzyszenia oraz instytucje aktywizujące osoby starsze
Problemy społeczne Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
2024-11-04 | 09:00

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

Startuje 3. edycja konkursu CSR Poland Awards! Równowaga między dobrem społecznym a korzyściami dla biznesu jest możliwa i wzajemnie korzystna. Dowodem na to są liczne działania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież

Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.

Problemy społeczne

Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi

Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.